Re: Przyjazn miedzy kobieta i mezczyzna ....

Data: 2003-01-07 14:21:28
Temat: Re: Przyjazn miedzy kobieta i mezczyzna ....
Od: "boniedydy" <b...@z...pl>

Użytkownik Ania Björk (sveana) <s...@h...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:avei2j$n2h$...@n...onet.pl...
> nieprawidłową
Co

> [...]
> nie? A jesli ocenia sie negatywnie, to wartosciuje sie to jednoczesnie
> negatywnie, czyli twierdzi, ze jezt to zle (przeciwienstwo "dobre"). Taka
> ocena to dyskryminacja, w tym wypadku danej orientacji seksualnej. Zamiast
> slowa "nieprawidlowa" mozna bylo uzyc "odmienna", "inna" - te slowa nie
> zawieraja w sobie oceny. Cos, co nie jest "naturalne" dla Ciebie, nie musi
> byc takim dla kogos innego - i vice versa. Z tym ze nigdy nie spotkalam
sie
> z tym, aby homoseksualisci nazywali hetero nienaturalnymi lub

Bo nie mają powodu. Hetero akurat są całkowicie normalni i prawidłowi (pod
wzgledem orientacji seksualnej oczywiście). Nazywanie ich nienormalnymi i
nieprawdlowymi (pod tym względem) byłoby dowodem pomieszania umysłu.
Homoseksualizm nie jest prawidłowy z punktu widzenia tego, do czego jest
zaprojektowany nasz organizm. Występuje w naturze, jednak nie znaczy to, że
jest to naturalne. Przybliżę Ci to. Niektóre dzieci rodzą się bez rączek i
nóżek. Jest to wada genetyczna lub wrodzona (podobnie - jak twierdzi lobby
na rzecz homoseksualistów - jest uwarunkowany homoseksualizm). Jednak nie
znaczy to, że bycie człowiekiem bez rąk i nóg jest prawidłowe i naturalne.
Tacy ludzie jednak się rodzą, a to oznacza, że musi się znaleźć dla nich
miejsce w społeczeństwie.

> Od negatywnej oceny danej grupy i jej postepowania tylko krok do budzenia
> nienawisci, podjudzania przeciwko tej grupie, ostracyzmowi w stosunku do
> niej. Wlasnie dlatego tak ostro zareagowalam.

Jak widzisz na powyższym przykładzie, nie jest to bynajmniej negatywna
ocena, lecz raczej z mojego punktu widzenia realistyczna. Nic nie zmusi mnie
do nazwania homseksualizmu prawidłowym i naturalnym (żadna polityczna
poprawność; tak samo nie będę nazywać niepełnosprawnych "sprawnymi
inaczej"), jednak nic mnie również nie zmusi do jakiegokolwiek
demonstrowania moim przyjaciołom homoseksualistom, że ich uważam za
niepełnoprawnych ludzi czy członków społeczeństwa.

> Nic nikomu nie przypisuje - to, jak widac, Twoja specjalnosc. Natomiast w
> tak drazliwych kwestiach mam prawo wymagac od ludzi doroslych, aby wazyli
> swoje slowa madrze i pomysleli, zanim nacisna na przycisk "wyslij".

Aleksandra napisała tylko, że homoseksualizm jest nieprawidłowy, a Ty jej
przypisałaś nietolerancję, zestawiłaś w jednym szeregu z rasistami i od razu
wrzuciłaś do kf. Czy nie była to reakcja przesadzona i histeryczna, niegodna
człowieka dorosłego?

boniedydy