Re: Psychopatyczne zarazki

Data: 2015-03-30 23:28:28
Temat: Re: Psychopatyczne zarazki
Od: LeoTar <L...@w...pl>

Pszemol pisze:
> "LeoTar" <L...@w...pl> wrote in message

> Bzdura. Takie myślenie zaprowadzi Cię na manowce.
> Życie nie jest czarno-białe, zero-jedynkowe, jest pełne odcieni.

Przestępstwo albo JEST popełnione albo NIE JEST popełnione. Jest PRAWDA
albo FAŁSZ, nie ma logiki rozmytej.

> To, że nie złapiemy wszystkich morderców nie znaczy że mamy
> przestać ich szukać. To, że nie ukarzemy wszystkich przestępców
> finansowych nie znaczy że mamy znieść kary za takie przestępstwa.

A czy nie byłoby prościej gdyby usunąć z życia społeczeństwa PRZYCZYNĘ,
z powodu której WSZYSCY stajemy się mniejszymi lub większymi
przestępcami. Spojrzyj na siebie uczciwie i sam sobie odpowiedz na
pytanie: Czy nigdy nie popełniłem chociaż najdrobniejszego przestępstwa
przeciwko drugiemu człowiekowi?

> Dążenie do doskonałości, mimo świadomości że doskonałości
> nie da się prawdopodobnie nigdy uzyskać, nie jest niczym złym.

Więc nie jesteś pewien, że doskonałości nie można osiągnąć?
A ja jestem pewien, że MOŻNA ją osiągnąć. Każdy indywidualnie a w
konsekwencji i cała zbiorowość.

> Uzasadnij...

Gdyby nasi sędziowie znali i rozumieli mechanizm powstawania
przestępstwa to nie popełnialiby błędów od których aż roi się na
polskich salach sądowych a wiele spraw pozostaje nierozwiązanych.

> Jesteś naiwnym idealistą.

Jestem bardzo twardo osadzonym w rzeczywistości realistą. Tyle że
rozumiem MECHANIZM powstawania patologii i stosuję go do oceny
zachowania każdego człowieka. Nie popełniam błędów oceny. :-)

--
LeoTar
Rocznik 2015. @ http://leotar.friko.pl/year_2015/