Re: Puree z grochu - do golonki.

Data: 2008-04-02 08:43:18
Temat: Re: Puree z grochu - do golonki.
Od: Panslavista <p...@w...pl>

On 2 Kwi, 10:23, Ikselka <i...@w...pl> wrote:

> Nie cierpię peklowanej i pieczonej golonki. Gotuję do miękkości z warzywami
> - i biorę do tego tylko malutkie, młode, przednie goloneczki. Podaję bez
> opiekania.

> Bo w knajpie się nie jada golonki, lecz w domu. Powtarzam: tylko młoda
> golonka z przedniej części. W knajpach podaja tylną i to wielką=starą i
> rzadko kiedy jest zjadliwa, nie mówiąc o tym, aby była smaczna.

> Jak sobie wyobrażasz zrobienie puree z łuskanego grochu? Przecież trzebaby
> toto przez sito przetrzeć. Używam tylko łuskanego (właściwie to powinno się
> [...]

Witam!

Dokładnie - tyle, że ja kupowałem możliwie duże a teraz takie nie
sposób znaleźć - wszystkie cięte na kawałki.
Jeżeli kupiłem - opaliłem, wymyłem i do dużego szybkowara. Warzywa -
marchew, seler, pietruszka, cebula, por, kawałek kapusty włoskiej, 2-3
ząbki czosnku, ziele angielskie, pieprz ziarnem, liść laurowy.
Gotowanie wolne, do miękkości - prawie do zżelowania skórki,
sprawdzanie pod koniec, aby się nie rozpadły - zimna woda na pokrywę
szybkowara i jeżeli nie gotowe - ponownie zamkniete na palnik.
Do golonek świeży chleb, musztarda i dobre piwo, kto lubi - cebula
surowa pokrojona w piórka do przegryzania
Na wywarze pyszna pomidorówka z ryżem.