Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi

Data: 2009-09-11 20:18:35
Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Robakks" <r...@o...pl>

"Stalker" <t...@i...pl>
news:h8e941$fjl$1@news.interia.pl...

> ROTFL :-D
>
> Chiron, tego typu teorie, takie wiązania faktów i wyciąganie wniosków to
> chyba spokojnie można by psychologicznym łysenkizmem nazwać :-)
>
> Stalker, albo chironmancją :-)

hehe he
Chiron nie prezentuje teorii - ale doświadczenie traumatyczne, jak
najbardziej materialnie namacalne.
"Bo nie zna życia kto nie służył w marynarce".
Stajesz na brzegu morza i widzisz ogrom wód po horyzont.
Przestajesz na chwilę myśleć tylko chłoniesz swoją mizerność
wobec bezmiaru wszechświata.
Wiatr owiewa twarz, Słońce przypieka policzki, a Ty stoisz boso
na piasku, na którym być może setki osób robiło wcześniej to samo.

Juliusz Słowacki w "Hymnie" uwiecznił to tak:

Smutno mi, Boże! - Dla mnie na zachodzie
Rozlałeś tęczę blasków promienistą;
Przede mną gasisz w lazurowej wodzie
Gwiazdę ognistą...
Choć mi tak niebo Ty złocisz i morze,
Smutno mi, Boże!

[...]

Na tęczę blasków, którą tak ogromnie
Anieli Twoi w niebie rozpostarli,
Nowi gdzieś ludzie w sto lat będą po mnie
Patrzący - marli.
Nim się przed moją nicością ukorzę,
Smutno mi, Boże!
Pisałem o zachodzie słońca na morzu przed Aleksandrią

http://pl.wikisource.org/wiki/Hymn_%28Smutno_mi,_Bo%
C5%BCe...%29

. . .

To co poeta opisał słowami można poczuć bez słów. :)

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości