Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-)

111. Data: 2016-06-01 07:14:28

Temat: Re: Rabarrrrrbarrrrrrrr... . :-) DŁUGIE!!!!
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 31.05.2016 o 22:23, samya pisze:

> Użytkownik "Trefniś" <t...@m...com> napisał w wiadomości

> Nie znasz zasad proponowanych przez Stokrotkę, zamilcz więc - strona
> Stokrotki została zamknięta, zatem wiem co piszę.

Mocny argument:D

Rozumiem, że gdyby strona nie została zamknięta, to byś nie widział, co
piszesz? :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

112. Data: 2016-06-01 09:15:48

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .06.2016 o 07:14 Wiesiaczek <W...@v...pl> pisze:

(...)
> Rozumiem, że gdyby strona nie została zamknięta, to byś nie widział, co
> piszesz? :)

Logika chłopka roztropka. Byle co jesz, byle co wiesz.
Z okazji Dnia Dziecka serdeczne pozdrowienia dla pogrobowca Ziutka Stalina!

--
Trefniś

113. Data: 2016-06-01 10:07:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.06.2016 o 07:14, Wiesiaczek pisze:

> Mocny argument:D

Też tak sądzę. ;)

Ewa

114. Data: 2016-06-01 10:33:24

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Jarku, jak zwykle idealnie rozumiesz to,
> czego inni jakoś nie umieją zrozumieć...
> Dziękuję za wyręczenie mnie od odpowiedzi :-)

Mądry, gdy czegoś nie rozumie, zapyta. A wtedy dostanie odpowiedź
i już rozumieć będzie. Głupi -- ech, po cóż pisać o tym, co robi
głupi? Każdy i tak widzi, jak brnie on dalej w swoją głupotę.

Jarek

PS
Gdy chodzi o "wsiowe gadanie", to częściej ostatnio słyszałem uwagi
w sprawie twardości, niż miękkości. Na przykład dotyczące wymowy
skrótów "pe-ez-el" albo "ez-el-de". Miękkość może ktoś pomylić
z mazurzeniem. A to nie to samo, to zjawisko jest bardziej złożone.
Zresztą utwardzanie wymowy ma w polszczyźnie tradycję dłuższą,
pojawia się nie tylko w dialektach, ale i w głównym nurcie języka,
również pisanego. Dobrym przykładem jest słowo "łubin" (Lupinus L.).

--
Cogito ergo zum -- myślę, więc jezdem.

115. Data: 2016-06-01 11:15:40

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojawia się nie tylko w dialektach, ale i w głównym nurcie języka,
> również pisanego. Dobrym przykładem jest słowo "łubin" (Lupinus L.).

To nie kwestia utwardzania, a udźwięczniania. To chyba w Małopolsce tak
udźwięczniają pojedyncze spółgłoski pomiędzy samogłoskami (pe-ez-el).
Natomiast generalnie nasz język ma tendencje do pozbywania się
dźwięczności w wyniku asymilacji, jak np. w rzeczonym Pszemolu (ogólnie
"rz" po spółgłoskach bezdźwięcznych), bo to jest po prostu bardziej
ekonomiczne dla strun głosowych.

Ewa

116. Data: 2016-06-01 11:59:54

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> To nie kwestia utwardzania, a udźwięczniania. To chyba w Małopolsce tak
> udźwięczniają pojedyncze spółgłoski pomiędzy samogłoskami (pe-ez-el).

No tak, to zjawisko też złożone, nadmiernie upraszczać go nie należy.

> [...]
> (ogólnie "rz" po spółgłoskach bezdźwięcznych), bo to jest po
> prostu bardziej ekonomiczne dla strun głosowych.

Ekonomiści też mają czasem pomysły, które w praktyce są awykonalne.
Tu jest tak samo -- dla strun głosowych to nie tyle kwestia ekonomii,
co możliwości. Nie da się po "p" powiedzieć "rz". Ludziom jednak
wydaje się, że w słowach "przemysł" i "brzeszczot" mówią to samo "rz".
Tu jest ta pułapka, w którą wpadają różne stokrotki. Ludzie nie są
skłonni do dokładania sobie przy pisaniu dodatkowej pracy polegającej
na analizie wymowy. Stąd duża liczba "błędów ortograficznych" przy
pisaniu w "nowej ortografii". Błędów, które nagminnie sadzi Autorka.

--
Jarek

117. Data: 2016-06-01 12:26:06

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na analizie wymowy. Stąd duża liczba "błędów ortograficznych" przy
> pisaniu w "nowej ortografii". Błędów, które nagminnie sadzi Autorka.

Masz może na myśli konkretne jakieś przykłady takich błędów?

118. Data: 2016-06-01 12:27:43

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wiesiaczek" <W...@v...pl> wrote in message

> Mocny argument:D
>
> Rozumiem, że gdyby strona nie została zamknięta, to byś nie widział, co
> piszesz? :)

LoL

119. Data: 2016-06-01 12:29:55

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tu jest tak samo -- dla strun głosowych to nie tyle kwestia ekonomii,
> co możliwości. Nie da się po "p" powiedzieć "rz".

Ale można by asymilować odwrotnie i udźwięczniać "p" zamiast
ubezdźwięczniać "rz" i w efekcie mówić np. "Brzemol".
Niemcy, zdaje się, tak udźwięczniają głoski na początku wyrazu. U nas
udźwięcznienie (choć wsteczne) występuje zaledwie w kilku np. prośba,
liczba.

> [...]
> na analizie wymowy. Stąd duża liczba "błędów ortograficznych" przy
> pisaniu w "nowej ortografii". Błędów, które nagminnie sadzi Autorka.

Problem ze stokrotkową ortografią jest wg mnie taki, że trzeba by pisać
cholernie niekonsekwentnie, co prowadziłoby do nieporozumień. A przecież
głównym celem używania języka jest w miarę możliwości jak
najsprawniejsza komunikacja.

Ewa

120. Data: 2016-06-01 12:36:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 31 May 2016 23:31:39 +0200, Trefniś napisał(a):

> (...)

> Wyjątkowo wybaczyłbym Tobie czepianie się Stokrotki, bo Cię profesja
> zobowiązuje :)
> Ale i tak wytykanie błędów uważam za co najmniej niegrzeczne (poza szkołą
> oczywiście).
> Mogę sobie coś pomyśleć o czyimś "nieuctwie", czy niestaranności. A zawsze
> są dziedziny, gdzie taka osoba innych może zdeklasować,

Nie wytykam błędów tym, którzy się mnie WCZEŚNIEJ w czymś nie czepiali.
Grzeczność zobowiązuje do wzajemności, c'nie?
:->

Szparagowe pyszności
Móżdżek - gdzie kupić w Poznaniu?
ciastko amerykan
Promocji : Witamina D + olejek z filtrem UV
Chałwa - zrób to sam