Randam teraz czy na jesień

11. Data: 2008-06-23 11:09:13

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień - ale już teraz słownik
Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:g3nveu$p6d$1@mx1.internetia.pl michalek
<m...@g...com> napisał(a):

> Ludzie Wasze komputery maja moduły sprawdzania pisowni.
> Używajcie ich bo oczy bolą :)) czytać to.

Hejka. Nie bądź taki drobiazgowy. ;-) Na tyle wyrazów zaledwie dwa
błędy. :-)
Pozdrawiam szczegółowo Ja...cki
PS Ta ran-dam-dam. :-)

12. Data: 2008-06-23 11:10:43

Temat: Re: Randam teraz czy na jesień
Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message
> [...]
> Wracam do tematu użycia Randapu.
> Mamy działkę ok 3 arów na której chcem w przyszłym roku posadzic pare
> grządek przysłowiowej marchewki. A reszte terenu chcę przeznaczyc na
> wypoczynek.
> Wypoczywać chcę juz i teraz (kosząc jedynie raz na jakiś czas tę trawę) .
> Jeżeli użyje Randapu to z wypoczynku przez miesiąc nici. A dla dziecka to
> bedzie szok. W związku z tym zastanawiam się czy ma sens polanie Randapem
> na jesień tych chwastów i późniejsze ich przekopanie.
> Bo samo przekopanie teraz niewiele daje, chwasty wychodzą z powrotem.

A to trzeba sztuką - uzbrojenie - wiadro (lepsze taczki), szpadel i motyka
combi - sercówka + 3 zęby z drugiej strony.
Sam bierzesz i odcinasz szpadlem placki ziemi z chwastami (korzeniami)
wyrzucasz babinie (może być sąsiadka), przed nos, a ona tymi zębami kruszy
ten plaster ziemi wybierając korzenie i wrzucając do taczek, którymi ty od
czasu do czasu wywozisz je na tzw. kupę! I tak kawałek za kawałkiem - ułoży
wam rok się... :-P))

13. Data: 2008-06-23 11:17:05

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Gosia Plitmik" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> Na moją trawe polecono mi Randap. Tez na początku zaczełem kopać ale
> wszyscy dookoło mówią daj se spokój i pole to Randapem a przekopiesz za
> miesiąc.
> A mnie jest szkoda tego miesiąca bo przeciez nie pójde tam wtedy z dziećmi

Ty jesteś on czy ona?

14. Data: 2008-06-23 11:42:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wypoczywać chcę juz i teraz (kosząc jedynie raz na jakiś czas tę trawę) .

W ogóle posiadanie ogrodu to rzecz męcząca, kłopotliwa i wymagająca stałego
wysiłku. Jeśli sądzisz, że pielęgnacja trawnika ogranicza się do koszenia
trawy, a resztę czasu będziesz mógł przeznaczyć na odpoczynek, to chyba
jednak powinieneś przeczytać albo jakąś książkę o pielęgnacji
ogrodów/trawników, albo archiwum grupy w temacie trawników/kretów/nornic. W
przeciwnym razem może lepiej zmienić koncepcję i zająć się czymś mniej
uciążliwym, np. wyścigami Formuły I albo motolotniarstwem :D

> W związku z tym zastanawiam się czy ma sens polanie Randapem na jesień
tych
> chwastów i późniejsze ich przekopanie.
> Bo samo przekopanie teraz niewiele daje, chwasty wychodzą z powrotem.

Jeśli sądzisz, że chwasty można usunąć raz i mieć spokój, to ja z pozycji
chwasta jeszcze raz polecam literaturę...

Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2008-06-23 12:44:26

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
> jednak powinieneś przeczytać albo jakąś książkę o pielęgnacji
> ogrodów/trawników, albo archiwum grupy w temacie trawników/kretów/nornic.

Tutaj wiele ludzi ogranicza pielęgnację trawnika do wynajęcia firmy,
która im wszystko robi: kosi co tydzień i kilka razy do roku pryska
niemiłosiernie najgorszymi chemikaliami. A resztę czasu - 16 godzin na
dobę - poświęcają na pracę, aby móc za to wszystko zapłacić. Efekt
jest taki, że trawnik wygląda politycznie poprawnie: nie ma na nim
żadnych "chwastów" i tylko jak w tym limeryku, "lecz zapach niestety był
nie ten".

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

16. Data: 2008-06-23 12:44:39

Od: "mz" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> Ty jesteś on czy ona?

A jakie to ma znaczenie ?
I dlaczego pytasz ?

17. Data: 2008-06-23 14:42:13

Od: "Panslavista" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"mz" <l...@w...pl> wrote in message

> Użytkownik "Panslavista" <p...@h...com> napisał w wiadomości

> A jakie to ma znaczenie ?
> I dlaczego pytasz ?

Zakres prac może ulec modyfikacji...

18. Data: 2008-06-23 16:18:08

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Gosia Plitmik wrote:

> Tak i tak robie do tej pory.

Ja tez nie uzywam Roundup'u, nie chce zatruwac swojego srodowiska i
wody, ktora pije. Moje rabaty maja agrowloknine, a na wierzchu 20 cm
kompostu albo kore. Chwasty, ktore na tym wyrosna jest bardzo latwo
wyciagnac. A trawnik jest chwastnikiem i po prostu sie go kosi 2-3 razy
w tygodniu.

MB

19. Data: 2008-06-23 17:25:25

Od: Gosia Plitmik <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> [...]
> kompostu albo kore. Chwasty, ktore na tym wyrosna jest bardzo latwo
> wyciagnac. A trawnik jest chwastnikiem i po prostu sie go kosi 2-3 razy

To ja mam lenia i na kosiarce jeżdzę 1 raz w tygodniu;-)Trawnik mam
bardzo ładny. Ma troche koniczyny, ale mnie to zupełnie nie przeszkadza.
Jak dzieci podrosną planuję go zupełnie zlikwidować. Na pozostałej
części mam łąke kwietną. Cud, miód, rewelacyjny widok na chwasty;-))

P.S widziałam efekty u kolegi który zwalczał chwasty Raundup'em.
Pożółkłe ślady na trawniku ( na butach przeniósł)żółte ślady wszędzie.
Zresztą, ja mam awersje do chemii, po oprysku przeciwko mszycom, o mało
nie wylądowałam w szpitalu. Drastycznie mi spadła liczba białych
krwinek. Miałam maske na twarzy i byłam święcie przekonana, że
zachowałam środki bezpieczenstwa. Jak widać nie. Z chemią nie ma
żartów, to tak przy okazji

--

Gosia

20. Data: 2008-06-23 17:28:02

Od: "Przemek" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
> Ja tez nie uzywam Roundup'u, nie chce zatruwac swojego srodowiska i wody,
> ktora pije. Moje rabaty maja agrowloknine, a na wierzchu 20 cm

Roundup po kontakcie z glebą ulega biodegradacji. Rośliny morduje to co się
na nich znajdzie bezpośrednio.
Prędziej się zatrujesz wdychając.
Napisz, że nie lubisz, będzie to bliższe prawdy niż pisanie o truciu gleby.
Przem

problem z nowym trawnikiem
Drzewa czereśniowe sprzedać?
Lipy kwitną