Ratunku, wegańska uczta

51. Data: 2014-10-23 23:25:08

Temat: Re: Ratunku, wegańska uczta
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 22:54:04 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-10-23 22:50, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Okres taki, co zrobisz

No. Niektórzy takiego nawet całe życie nie doczekają...

52. Data: 2014-10-23 23:29:11

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-10-23 23:23, XL pisze:
> EOT oczywiście, bo ja na kolację jadłam grillowany bakłażan.

Smacznego!

W dopełniaczu.

Ewa

53. Data: 2014-10-23 23:32:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 20:58:58 +0000 (UTC), masti napisał(a):

> ale po uprzednim upewnieniu się, że ja zdezynfekowali i nakłaai
> sztućcami a nie łapami?

Znajome(sic!) łapy mają te same riketsje, wirusy, bakterie i robaki, co ja.
Jednakoż w talerzu grzebać sobie też nie pozwolę - ot, savoir vivre, nic
więcej. Ale tutaj to problem jak widzę...

54. Data: 2014-10-23 23:35:02

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 23:20:02 +0200, FEniks napisał(a):

> I ryba nie jest. Czy już jest?

Byleby nie nazywała się "salceson", to zjem.

Już nie "EOT"?
:->

55. Data: 2014-10-23 23:35:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 23:29:11 +0200, FEniks napisał(a):

> Smacznego!
>
> W dopełniaczu.

Bakłażana.

56. Data: 2014-10-24 01:22:57

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> A' propos zagęszczania ratatuja - zapomniałam wtedy zdać relację z
> mojego. Zrobiłam oczywiście po swojemu, kierując się tylko częściowo
> wskazówkami.

O, o -- i to mi się podoba! Nie słuchać co gadają, tylko robić swoje.
Zresztą gdyby coś nie wyszło, to i tak bym nie przyjął reklamacji.
Przepisy w rodzaju "wziąć jajec kopę i trzy funty mąki" zwykle są
mało użytecznie, jeśli się samemu wcześniej nie wie, co z tego ma być
i co się chce, żeby było.

> Najpierw w szerokim i płaskim garnku odparowałam pomidory razem
> z cebulą, a na patelni osobno podsmażyłam szybko paprykę, cukinię,
> bakłażana. Wszystko przerzuciłam do tych rozciapanych ale gęstych
> pomidorów i jeszcze chwilę podusiłam, żeby smaki się przegryzły.
> I wyszło świetne! Takie jak lubię - warzywa chrupiące (oprócz
> pomidorów, ale te nie chrupią w żadnej postaci) i kolorowe, ale nie
> pływające w wodnistym soku. W takiej wersji nie trzeba dodawać mąki.

Tu zagęstnikiem były pomidory z cebulą. Takie sugo do pizzy poniekąd.
Też można. I też dobre. Z mąką, to już inne danie. Barwioną papryczanymi
chromoplastami -- jeszcze inne. A w kolejnej wersji można do frakcji
brejowatej dokooptować bakłażana -- lutenicowato bardziej będzie, czyli
druga strona Adriatyku. Za to cebulę przesunąć do sekcji chrupiącej.
Czerwoną[*] najlepiej. A do tego białą, zwaną czasem czosnkową. Nawet
pora warto czasem rozparcelować -- białe dusić dłużej, zielone zaś krócej.
Z warzyw, co tak od razu do głowy nie przychodzą, do tego towarzystwa
nadaje się patat. I smaczny jest, i urodziwy, w tej pomarańczowości
swojej.

---
[*] W niektórych bałkańskich narzeczach 'crveni luk', to po prostu cebula;
a 'bijeli luk' -- czosnek. Co ciekawe, bo u nas czerwona cebula, to dość
nowy przybysz, a kolor ten dla warzywa jest, że się tak wyrażę, fakultatywny.

Jarek

--
Róbmy swoje,
Pewne jest to jedno, że

57. Data: 2014-10-24 01:57:13

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 24 Oct 2014 01:22:57 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> A w kolejnej wersji można do frakcji
> brejowatej dokooptować bakłażana -- lutenicowato bardziej będzie, czyli
> druga strona Adriatyku. Za to cebulę przesunąć

Cebuli. Skoro już "bakłażana" 3-]

58. Data: 2014-10-24 02:00:43

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 22:40:35 +0200, Qrczak napisał(a):

> Dnia 2014-10-23 20:28, obywatel bbjk uprzejmie donosi:

> Nie wiem, jak w tej chwili u Ciebie, ale u mnie do szaleństwa doprowadza
> nas zapach pasztetów z soczewicy oraz z ciecierzycy i pieczarek, jaki
> wydobywa się z piekarnika. A spróbować mogę dopiero rano, jak
> wystygną... ach...
> Ale to nie wegańszczyzna jest, zwykłe jarstwo.

Dlaczego jarstwo? Dodajesz jajka?

M.

59. Data: 2014-10-24 02:34:52

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 21:44:25 +0200, XL napisał(a):

> Tup!...tusiu, odpowiem ci, bo mnie bawisz: wszelkie "wege" itp mnie po
> prostu śmieszą - nie dlatego, że jedno jedzą, a drugiego nie, lecz dlatego,
> że do swych preferencji dorabiają durne ideologie, nie trzymajace się kupy,
> jak np ta o jedzeniu tylko tego, "co nigdy nie żyło". I kierują się tym
> kryterium bez podstawowej wiedzy przyrodniczej, z czego wychodzą
> monstrualne pierdoły, bo gdyby się rozumnie go trzymać, to naprawdę
> pozostawałby tylko plastik, szkło i niektóre (niektóre!) skały.

Ale Iksi, tak jak Ty jesz mięso np. świnki czy krówki, a nie praktykujesz
przyrządzania i spożywania mięsa kotka czy pieska (bo coś tam Cię
powstrzymuje, jakaś "ideologia" właśnie, albo prędzej tradycja, no chyba,
że o czymś nie wiem :)), tak samo ktoś inny je warzywa, owoce, a nie je np.
mięsa i nabiału. Poza tym weganami czy wegetarianami ludzie stają się z
_przeróżnych_ powodów.

> Twoje menu bezkrewetkowe mnie obchodzi tyle co zeszłoroczny śnieg, ale
> jeślibyś twierdziła, że nie jesz krewetek, bo wśród nich możesz trafić na
> szóste wcielenie twojej zmarłej cioci, no to już byś ode mnie po łbie
> obrywała.

Ale dlaczego? Nie szanujesz wyznawców innych religii?

M.

60. Data: 2014-10-24 02:42:33

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 23 Oct 2014 21:48:06 +0200, XL napisał(a):

> [wysłało mi sięza wcześnie, kliknęłam niechcący] ..a w każdym razie gdybyś
> dorabiała do swych "smaków" ideologie wzięte z Księżyca - jak np ta, że
> rośliny można jeść, bo nie żyją! Trzeba być kompletnym matołem, żeby tak
> twierdzić.

Nie dane mi jeszcze było poznać weganina czy wegetarianina, który by tak
twierdził, a poznałam i znam wielu...

M.

Muszki :-)
Zielone pomidory!