Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?

131. Data: 2015-08-18 21:52:47

Temat: Re: Restauracja / bar dietetyczny w W-wie - są takie?
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2015 21:18:26 +0200, stefan napisał(a):

> Spróbuj to:
> http://www.smakowekubki.com/przepis/confit-z-gesi
> zamiast gęsi mogą być kacze udka (piersi też robiłem).
> Rilletes też jest boskie:
> http://www.kuchnianadatlantykiem.com/2013/01/rillett
es-de-porc-czyli-co-francuzi.html
> polecam!

Jak szaleć, to szaleć:
http://polskagastronomia.com/index.php/techniki-kuli
narne/116-konfitowanie

No i oczywiście:
http://tanie-gotowanie.salon24.pl/520891,konfitowane
-zoladki-gesie (czy to
nie jest aby nieodkryta dotąd przeze mnie tajemnica bossssssskiego smaku i
konsystencji żołądków w "Złotej Gęsi" w Siewierzu???)

To jadę czym prędzej do Makro po ten gęsi tłuszcz - a na targ po żołądki
gęsie, bo u nas w Kielcach tylko tam je można kupić, w jednej z budek z
drobiem :-)
--
XL
"Niech nie opuszcza ciebie twoja siostra Pogarda

132. Data: 2015-08-20 18:17:56

Temat: Re: do Ikselki - PODZIĘKOWANIA
Od: "Justyna" <1...@1...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj, zamieściłam tam 2 pliki, szczegóły ich zawartości masz w opisach:
>
> File 1:
> File Name: str131i134.jpg
> File Size: 6 MB
> Download Link: https://www.sendspace.com/file/jd5alf
>
> File 2:
> File Name: str132i133.jpg
> File Size: 6.5 MB
> Download Link: https://www.sendspace.com/file/t9wl3q
>

> Pliki są spore, ale nie chciałam optymalizować, ponieważ skany straciłyby
> na czytelności.

Ikselka, bardzo Ci dziękuję. Przepraszam, że dopiero dzisiaj,
ale wczoraj miałam zupełnie zakręcony dzień.
Wszystko jest bardzo czytelne, a tam gdzie nadgryzione zębem
czasu, można się domyśleć, co było.

Jeszcze raz wielkie dzięki.

Pozdrawiam
Justyna

133. Data: 2015-08-29 16:44:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Aug 2015 23:13:23 +0200, stefan napisał(a):

> Ale dałaś popalić :) Gdzie ja znajdę kumpla z wejściem do Makro? Prawie
> każdemu dochtory tylko śpiewać pozwalają :) I to rzadko :)

Właśnie kilka dni temu przyrządziłam gęsie żołądki - konfitowane w gęsim
tłuszczu. Jedno i drugie kupione z Makro (żołądki-połówki, świeże, pięknie
oczyszczone, wyborowe, na tackach; mrożonych nie polecam!). Poszło na
początek 6 tacek żołądków plus 2 op. tłuszczu. Tłuszcz grubo
zmielony/pokrojony, ostrożnie wytopiony w rondlu i przecedzony, żołądki
zamarynowane w soli i przyprawach na 24 godziny, po czym wszystko razem
pyrkało sobie 7 godzin, z przyprawami (2 gałki muszkatołowe pokruszone w
dużych kawałkach, 8 liści laurowych, 10 ziaren ziela ang., 8 ziaren pieprzu
czarnego, 3 główki czosnku w ząbkach (obrane niezbyt dokładnie).

Powiem tak: MAŁMAZJA! MASEŁKO!

Rodzinka (właśnie w komplecie) oszalała, MŚK złożył stałe zamówienie na
słoikowe danie do podgrzania (dla siebie i do częstowania kolegów) na swe
rybowe wyprawy.
W poniedziałek jadę po następne surowce - jakieś 12 tacek żołądków i ze 3
op. tłuszczu, którego sporo zostało z poprzedniego do ponownego
wykorzystania, ale do słoi trzeba go więcej, żeby mięso pokryte było nim
przynajmniej na 2 palce.
Jak robić, to robić - w wielkim garze robota ta sama, co w małym, po czym
można w słojach pod tłuszczem trzymać to w lodówce podobno pół roku, a po
zawekowaniu i dłużej :-)))

134. Data: 2015-08-29 22:21:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 29 Aug 2015 16:44:09 +0200, Ikselka napisał(a):

> można w słojach pod tłuszczem trzymać to w lodówce podobno pół roku, a po
> zawekowaniu i dłużej

...przy czym jeśli danie ma być wekowane, to inne są proporcje czasowe -
konfitowanie w garnku ma trwać 5-6 h, po czym wekowanie 3 x 1h.
PS. Między "sesjami" wekowania słoje powinny stygnąć samorzutnie, po czym
do następnego wekowania pozostawać w temp. pokojowej.

135. Data: 2015-08-30 18:46:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PS. Między "sesjami" wekowania słoje powinny stygnąć samorzutnie, po
> czym do następnego wekowania pozostawać w temp. pokojowej.

A to jaka myśl pikna znowu? Oszczędzanie energii, gazu?
Bo brzmi jak magia...

136. Data: 2015-08-31 10:29:20

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.08.2015 o 18:46, Pszemol pisze:

> A to jaka myśl pikna znowu? Oszczędzanie energii, gazu?
> Bo brzmi jak magia...

Krócej w garze bo dodatkowo jeszcze trzykrotna pasteryzacja
(tyndalizacja) - czego nie rozumisz?

--
Pozdrówki
Anai

137. Data: 2015-08-31 18:15:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 31 Aug 2015 10:29:20 +0200, Anai napisał(a):

> Krócej w garze bo dodatkowo jeszcze trzykrotna pasteryzacja
> (tyndalizacja) - czego nie rozumisz?

Chłopak ogólnie mało kumaty...

138. Data: 2015-08-31 20:26:48

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Mon, 31 Aug 2015 18:15:55 +0200, Ikselka pisze:

> Chłopak ogólnie mało kumaty...

Ale znany! [1]

k.

PS FuT -> pl.test
PGP key at: http://s.debian.org.pl/gpg/gpgkey * ID: 3C38979D

139. Data: 2015-08-31 20:35:16

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 31 Aug 2015 18:26:48 GMT, Krzysztof Gajdemski napisał(a):

> Ale znany! [1]

LOL :-D

140. Data: 2015-09-01 00:09:51

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Anai" <a...@a...pl> wrote in message

> Krócej w garze bo dodatkowo jeszcze trzykrotna pasteryzacja
> (tyndalizacja) - czego nie rozumisz?

Zmiana 7 godzin na 5-6 jeśli potem następuje wekowanie jest zrozumiałe.
Wątpliwości budzi we mne proces trzykrotnej pasteryzacji ze stygnięciem
do temperatury pokojowej. I o to jaka myśl pikna temu przyświeca pytałem.

żółty ser
Zmiękczanie mięsa - czym i jak?
Glon morski smakuje jak boczek :-)
PANSLAVISTO!