Robimy FLAKI !!

11. Data: 2015-03-02 20:32:03

Temat: Re: Robimy FLAKI !!
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-02 o 20:25, Ikselka pisze:

> No kupa - z biologii :-D

moze niektorym ludziom flaki kojarza sie z jelitami...
ale jelita przeciez sa wykorzystywane jako oslonka przy produkcji
kielbas i nikt nie marudzi...

12. Data: 2015-03-02 20:41:38

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-02 o 20:22, Ikselka pisze:

> Ano cóż, pewnie się zdziwisz, ale w TYM kupy NIE BYŁO. No ale to wiem tutaj
> jak widać tylko ja, wszak prawda, jestem tutaj wszechwiedząca, bo nie
> wszyscy chodzili w szkole na biologię...

Tak działa sugestia. Ja się nawet nie zastanawiałem
czy flaki się robi z żołądków czy z jelit czy z czegokolwiek innego w
tej okolicy.
Zostałem skutecznie zniechęcony takim stwierdzeniem
i kropka. Nie wiem nawet czy Wasze tłumaczenia coś zmienią
w moim nastawieniu do flaków.

13. Data: 2015-03-02 20:51:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Mar 2015 20:41:38 +0100, cef napisał(a):

> Tak działa sugestia. Ja się nawet nie zastanawiałem
> czy flaki się robi z żołądków czy z jelit czy z czegokolwiek innego w
> tej okolicy.

"Ta okolica" to jednak spory rejon jest - żołądek a okrężnica to jednak...
spora (he he) różnica.
Wierszem gadam :-D

> Zostałem skutecznie zniechęcony takim stwierdzeniem
> i kropka. Nie wiem nawet czy Wasze tłumaczenia coś zmienią
> w moim nastawieniu do flaków.

No cóż, sam sobie wybierasz, co do Ciebie trafia - mnie tam nie
przeszkadza, że wątróbka jest tak blisko tego czy tamtego, a i serducho czy
schabik również niedaleczko 333333-]
--

XL
pewni siebie.

14. Data: 2015-03-02 23:36:38

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.03.2015 o 12:00, Ikselka pisze:

> Dziewczyno, weź nie cytuj tego pana, bo mi się słabo robi od tego jego
> "ciepania" na margarynie...

No, mię się właśnie słabo zrobiło po tej margarynie i stąd moja
odpowiedź, ale być może masz rację ;)

--
Pozdrówki
Anai

15. Data: 2015-03-03 00:27:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 02 Mar 2015 23:36:38 +0100, Anai napisał(a):

> No, mię się właśnie słabo zrobiło po tej margarynie i stąd moja
> odpowiedź, ale być może masz rację ;)

No weź, do tej pory mi się odbija na samą myśl - o jeszszsz... no flaki i
margaryna, whhhhgrrrmśśśshhhhwwwww....

--

XL
pewni siebie.

16. Data: 2015-03-03 12:47:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2015 o 23:36 Anai <a...@a...pl> pisze:

> No, mię się właśnie słabo zrobiło po tej margarynie i stąd moja
> odpowiedź, ale być może masz rację ;)

Ależ to nie jest taki całkiem egzotyczny pomysł :)

Widziałem w sklepie gotową zasmażkę, w której składzie była mąka i
utwardzone oleje roślinne.
Oczywiście to było już zasmażone fabrycznie.
Ponad 10 lat temu pisałem o tym tutaj.
Parę osób uznało, że to przydatny wyrób. Zamiast robić zasmażkę - łyżką
wrzucamy do potrawy gotową.
:)

--
Trefniś

17. Data: 2015-03-03 13:25:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Mar 2015 12:47:49 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> Ponad 10 lat temu pisałem o tym tutaj.
> Parę osób uznało, że to przydatny wyrób. Zamiast robić zasmażkę - łyżką

Raz toto kupiłam (po latach na komunistycznej pustyni byłam ciekawa nowinek
'ze swiata"), RAZ użyłam - i wylądowało w śmietniku...

--

XL
pewni siebie.

18. Data: 2015-03-03 20:14:20

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2015 o 13:25 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Dnia Tue, 03 Mar 2015 12:47:49 +0100, Trefniś napisał(a):

(...)

> Raz toto kupiłam (po latach na komunistycznej pustyni byłam ciekawa
> nowinek
> 'ze swiata"), RAZ użyłam - i wylądowało w śmietniku...

Ciekawy wpis na blogu na temat zasmażek:

https://kulinarnamuza.wordpress.com/2012/02/17/jak-z
robic-zasmazke-wszystko-co-o-zasmazce-wiedziec-potrz
eba/

Margaryna jest wymieniana obok masła i całej gamy tłuszczy :)

Żeby nikt nie zarzucił mi, że propaguję margarynę (gdziekolwiek) zaznaczę,
że prawie wszędzie zamiast margaryny można użyć np. oleju rzepakowego.
Nawet do smarowania kanapek (po emulgacji żółtkiem).
Wyrzućcie margaryny ze swojego menu!

--
Trefniś

19. Data: 2015-03-03 20:31:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 03 Mar 2015 20:14:20 +0100, Trefniś napisał(a):

> [...]
> że prawie wszędzie zamiast margaryny można użyć np. oleju rzepakowego.
> Nawet do smarowania kanapek (po emulgacji żółtkiem).

Dla mnie albo na maśle (tzw biała zasmażka - do beszamelu), albo na
słoninie/smalcu do zup/kapusty/sosów_mięsnych. Dopuszczam ratunkowo na
oleju, jeśli smalec śmierdzi akurat wieprzem, a to się zdarza.
--

XL
pewni siebie.

20. Data: 2015-03-03 20:40:02

Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-03 o 20:31, Ikselka pisze:

> oleju, jeśli smalec śmierdzi akurat wieprzem, a to się zdarza.

Raczej knurem. Jak śmierdzi wieprzem, to zupełnie normalne.

Pozdrawiam,
MW

Sól nie jest szkodliwa?
Flaki
Skąd Ona ma tyle czasu ?
Formowanie chleba w bochenki ciekawą metodą
Koszyki do wyrastania chleba