Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Rower 16" Re: Rower 16"

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Rower 16"

« poprzedni post następny post »
Data: 2005-05-17 09:24:24
Temat: Re: Rower 16"
Od: "Nixe" <n...@f...peel>
Pokaż wszystkie nagłówki

"Vax" <v...@t...pl.bez.tego.tu> napisał

> a z drugiej strony:
> "już teraz zasuwa tak, że niedługo pogubi je na
> krawężnikach"

Jak na jego możliwości i krótki okres nauki, to faktycznie "zasuwa".
Choć obiektywnie rzecz biorą nie można tego w żaden sposób nazwać szybką i
stabilną jazdą ;-)

> no... niech nabedzie zlych nawykow, dociskania
> tylkiem _bocznych_ kolek, bedzie czego oduczac... ;)

Wiesz, gdy dzieci uczyły się chodzić, to też nie od razu pokazałam im
równoważnię.
Nie martw się o nas :)

> Im szybciej jezdzi, tym czesciej bedzie calowal matke ziemie
> wlasnie z powodu _naglej_ utraty stabilnosci rowerku
> przez fakt oderwania sie tylnego kola zasadniczego.
> Skrecajac, dajmy na to, w lewo, nie bedzie mogl go dostatecznie
> pochylic, sila odsrodkowa bedzie pchac rower w prawo,
> az w koncu sila ciezkosci zlozona z odsrodkowa wyjdzie
> poza prawe boczne, rower sie wywroci _na_zewnatrz_ zakretu
> efektownie kozialkujac, splatajac sie z nogami.
> Fajnie.

A co mają do tego cztery kółka? Jak żyję, nie widziałam jeszcze opisanego
wyżej (czy jakiegokolwiek innego)upadku roweru mającego support w postaci
kółek bocznych. To tak, jakbyś na siłę próbował przewrócić na bok stojak od
choinki.

>> Moja (w tym roku 7-latka) dopiero rok temu nauczyła się utrzymywać
>> równowagę.

> Moze wiec tym bardziej nalezy przemyslec zmiane "programu nauczania"?

Czyli na jaką?
Kółka były odkręcane. Były próby z kijem i bez kija.
Ale widziałam, że córa nie daje rady - za ciężko jej to szło (może rower był
za duży, nie wiem).
Dopiero w zeszłym roku potrafiła pojechać na tyle szybko, żeby siłą rzeczy
utrzymać tę równowagę.

>> Zgadzam się i jak tylko zauważę, że Jasiek opanuje rower w wystarczającym
>> stopniu, to pomyślę o odczepieniu kółek.

> Zbyt dobre opanowanie jazdy z terkodelkami jest
> jednoznaczne z przystosowaniem sie do nietypowych
> warunkow.

"W wystarczającym stopniu" =/= "zbyt dobre"

> Istnieje jakies (o)bledne przekonanie, ze boczne koleczka
> sa naturalna krokiem do jazdy normalnej, ze "doskonale"
> opanowane przyczynia sie do lepszej jazdy.

Kto mówi o_lepszej_jeździe? Chodzi mi tylko o opanowanie jazdy jako takiej.
Facetowi po operacji bioder też powiesz "rzuć pan w diabły te kule, bo tylko
złych nawyków nabierzesz"?
Kompletnie nie wiesz, w jaki sposób porusza się na rowerze mój syn, a
sugerujesz mi odkręcać boczne kółka.

> A to bzdura. Sorry.
> Elementym wspolnym jest moze pedalowanie, oswajanie
> z predkoscia i tym, jak reaguje kierownica przy wolnej jezdzie.

I na tym etapie na razie jesteśmy. Powtarzam - chłopak ma za sobią
kilka(naście) pierwszominutowych kilkunastominutowych jazd. Wsszytko w swoim
czasie.

> Doczep sobie _teraz_ boczne kolka do doroslego roweru
> i sprobuj pojechac _swoim_normalnym_tempem_.

A co to ma do rzeczy? Ja_już_potrafię opanowałam technikę jazdy. On jeszcze
nie.

> Nie mowie tu o stabilnych rowerach np. trojkolowych,
> ale o takich durnych, malych "podporeczkach".

Nie wiem zatem z jakimi Ty rowerami 4-kółkowymi miałeś do czynienia, bo nasz
jest równie stabilny, jak trójkółowiec :)

>> Nie każde. Moja córka jest wybitnym beztalenciem rowerowym.

> To oznaczac moze, ze ma klopoty z rownowaga, albo
> za bardzo sie starala i zniechecila, gdy nie wychodzilo.

A może i jedno i drugie.
Faktycznie jest (za) bardzo ambitna.

> Widzisz, rower, to takie cus, gdzie sie siedzi lekko
> pochylonym, wiec nieco wyzsze siodelko winduje srodek
> ciezkosci rowerzysty+roweru na znana organizmowi
> cyklisty wysokosc, do tego dochodzi efekt zyroskopowy
> obrajacych sie kol, calkiem silny juz przy predkosci
> idacego czlowieka.

Widzisz ... wiem :)
Jeżdżę na rowerze od jakichś 28 lat.

> Nie czai, bo nie lubi, czy nie lubi, bo nie czai?

Jedno wynika z drugiego i vice versa.

> Znalem przypadek chlopaka, ktory lubi grac w noge.
> Znalazl sie w srodowisku, gdzie wszyscy grali o klase
> lepiej. Przestal lubic.

Ona nie ma żadnych porównań tego typu.

PozdrawiaM

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
17.05 Piotr Czyż
17.05 Maciej Czerwiński
17.05 Nixe
17.05 PASIK
17.05 siwa
17.05 Vax
17.05 Vax
17.05 PASIK
17.05 Basia Z.
17.05 Eulalka
17.05 Eulalka
17.05 Vax
17.05 Nixe
17.05 Nixe
17.05 Nixe
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Syndrom Dudusia u dzisiejszej młodzieży
Coś się komuś pomyliło.
Prymitywne Piractwo Prawne
U Was też tak jest?
Szóstki
testując trzecioklasistów - OBUT 2014
Tylko odbić się od dna...
www.vampisoft.com - serwis dla dzieci
opiekun medyczny
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem