Re: Rozmowa ze Świadomością.

Data: 2017-10-24 08:18:57
Temat: Re: Rozmowa ze Świadomością.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net>

j...@o...pl pisze:

> uwazasz, ze wielu Swietych Ludzi, mialo tez zawsze tylko iluzje?
> Swietych, a nie swietych wedlug jakiejs tam wiary?

No przesadziłem troszkę. Uspokojony, uwolniony od negatywnych emocji
umysł ma rzeczywiście dostęp do najgłębszych pokładów Wiedzy o samym
sobie. Dotrzeć do tej Wiedzy można dzięki praktykowaniu medytacji,
kontemplacji; ogólnie dzięki uważności, na której praktykowanie nikomu
nie jest przypisana wyłączność lecz każdy może z niej korzystać, każdemu
jest dostępna. Ja odtworzyłem "brakujące ogniwo" w łańcuchu Wiedzy
właśnie dzięki uważności i otwartości na dzieci, które mi niewerbalnie
wskazały kierunek poszukiwań.

Dlatego uważam, że każdy może zostać człowiekiem "świętym" czyli mającym
dostęp do wiedzy ukrytej; do tego nie potrzeba należeć do żadnej wiary.
Wystarczy odrzucić wszystkie kulturowe zakazy wsłuchać się w to co
podpowiadają nam nasze dzieci. Dzieci, których system wychowawczy nie
całkowicie pozbawił wolności, a przynajmniej mniej niż nas starych,
którzy przez znacznie dłuższy czas byliśmy szkoleni na niewolników.

> pisalem nieraz; ty tylko nie czytales:)

Przyznaję, że nie czytałem wszystkiego co pisałeś, gdyż chwilami
uważałem Ciebie za pozera. Sorki.:)

> jaka tam znowu wyzszosc? o czym ty mowisz:)

Człowiek, któremu wskutek zakazowego wychowania brakuje Wiedzy a w
konsekwencji brakuje mu również poczucia własnej wartości będzie w taki
lub inny sposób starał się ten brak skompensować wywyższając się jeżeli
tylko znajdzie ku temu okazję. I to widać również w Twoich rymowankach.
Zresztą sam fakt rymowania, komunikacji w nie zawsze zrozumiały dla
ogółu sposób, jest chęcią pokazania własnej "wyższości". Znaczy to, że
znajdą się tacy, którzy są niżej od Ciebie, dzięki tajemniczości rymów
bedziesz sie czuł od nich lepszy dlatego, że oni nie potrafią Twoich
rymów do końca jednoznacznie zrozumieć. Fakt umiejętność rymowania to
również wielki dar ale spójrz na to w sposób, który wyżej przedstawiłem.

> nie obchodzi mnie ani pan Carter, no może Jimmy troszeczkę:), ani
> nikt inny, kto powszechnie znane zachowania odkrywa, jakby coś odkrył
> naprawdę.

Istotnie. Ale nie wszyscy maja czas myśleć o tym i często umyka to ich
uwadze. Dlatego rolą pisarza czy publicysty jest uzmysłowić im sprawy i
zjawiska, które dla pisarza są oczywiste. Pomagajmy sobie wzajemnie i
nie dublujmy własnej pracy. Tak jak przeczytasz w mojej stopce: "Pomoc
wzajemna jako czynnik rozwoju".:)

> weddlug moich norm, tak. jednak i tak nie potepiam, jesli wszyscy w
> rodzinie macie takie poglady i sie na to zgadzacie. zauwazam tylko,
> ze to bez porownania wiecej szkod przyniesc moze, niz korzysci. ale
> wybor i tak jest wasz.

Widzisz. Ja właśnie dlatego zostałem wyrzucony z rodziny przez kobietę
właśnie dlatego, że odrzuciłem normy nakazujące i utrwalające w rodzinie
niewolniczy system. Domagałem się relacji partnerskich między członkami
rodziny we wszystkich sytuacjach a to pozbawiało kobietę jej
dotychczasowej dominującej pozycji. Dzięki zakazom i ograniczeniom w
dostępie do wiedzy, nie tylko o życiu seksualnym, kobieta mogła
manipulować moim poczuciem winy i moim poczuciem własnej wartości.
Poczuciem wartości, którego brakowało mi również wskutek zakazowego
wychowania w rodzinie moich przodków. Partnerstwo natomiast wymaga
otwartości, braku ograniczeń, uczciwości, szacunku i zaufania do
drugiego człowieka. Nie osiągniesz tego, jeżeli będzie Ci brakowało
poczucia własnej wartości, a tego nie zdobędziesz jeżeli nie będziesz
miał wszelkiej Wiedzy potrzebnej do podejmowania życiowych decyzji, gdyż
będziesz się po prostu bał te decyzje podejmować. To było dla mnie, a
jest nadal dla wielu, niczym kwadratura koła, problem pozornie nie do
rozwiązania. Nie rozwiążesz go dopóty dopóki nie odrzucisz wszelkich
ograniczających Cię zakazów. Zakazów, które doprowadzą ludzkość do
zagłady jeżeli nie postanowi zadziałać za przykładem córek Lota (ST),
które w sytuacji skrajnej złamały kulturowy zakaz po to by ród
przetrwał. Może tego nie dostrzegasz, ale ludzkość znajduje się
aktualnie w podobnie podbramkowej sytuacji.

> wiesz, mam zone pedagoga. ona nie bylaby dla Ciebie tak laskawa, choc
> wierz mi, ze to wysmienity pedagog - oczywiscie w pogladach dosc
> czesto sie roznimy, bo ja jestem bez zawodu:)

Wyśmienity pedagog? A któż to taki? Jak możesz pisać o doskonałości
pedagogiki, skoro mamy tyle - i coraz więcej - przemocy w szkołach i w
rodzinach. Jest pedagogiem, który kształci umysłowych niewolników bo
temu celowi jest podporządkowana matriarchalna pedagogika - ma wychować
chłopców na podnóżki księżniczek, na ich paziów, którymi będą się mogły
wysługiwać.

> nie wiem, co Ci powiedziec, bo Stworca, jako takiej, plci nie ma;
> tzn. ma i nie ma jednoczesnie, zreszta jak to Bog.
>
> (...)

Zgoda, S(T)wórca płci nie ma, jest androgynem. Ale po to właśnie
podzielił się na dwie walczące ze sobą połówki by w walce i przymusie
uświadomić sobie właśnie to, że jest Jedynym, ponadczasowym Bytem. Bo
gdy zaczynał tworzyć był absolutnie i kompletnie tego nieświadomym, nie
posiadał żadnej Wiedzy o samym sobie. I dlatego właśnie zaczął tworzyć
by doświadczyć samego siebie poprzez wrażenia ze swej komplementarnej,
materialnej połowy. Dlatego właśnie uważam, że Człowiek i S(T)wórca to
jedno i to samo tylko w dwóch różnych stanach skupienia. Stwórca
(Świadomość) to Duch materii a Człowiek to materialna emanacja S(T)wórcy
dostarczająca Świadomości wrażeń dzięki materialnym zmysłom. Celem tej
współpracy Ducha z Materią jest osiągnięcie pełni Świadomości przez nią
samą, pełni samowiedzy, pełni poznania. samowiedzy.

> no Leo, masz racje. ale najciekawszy przy obecnosci bozej, inny i nie
> mniej ciekawy pod obecnosc starych Swietych, inny i tak samo ciekawy
> przy Duchu Swietym.

Czy możesz mi to jeszcze raz napisać? Ale zrozumiale. Bo niczego nie
kumkam z Twego ostatniego wersu:)

Serdeczności.

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net