Ryba Panga

1. Data: 2006-03-17 18:35:57

Temat: Ryba Panga
Od: "Ania" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.\
Mam pytanko czy ktos z Was słyszał moze i wie cos na tamat ryby panga?jadlam
ostatnio i byla pyszna,ale nigdzie nie moge znaleźć o niej informacji.Z góry
dziekuje i pozrawiam.

2. Data: 2006-03-17 19:14:49

Temat: Re: Ryba Panga
Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:dvevlg$hoh$1@nemesis.news.tpi.pl, Ania wrote:
> Witam wszystkich.\
> Mam pytanko czy ktos z Was słyszał moze i wie cos na tamat ryby
> panga?jadlam ostatnio i byla pyszna,ale nigdzie nie moge znaleźć o
> niej informacji.

Nawet w archiwum? Tydzień temu była omawiana.

Hania
--
***
Google might not be right, but it certainly is quick.

3. Data: 2006-03-17 19:19:44

Od: "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" wrote in message news:dvevlg$hoh$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
panga?jadlam
| ostatnio i byla pyszna,ale nigdzie nie moge znaleźć o niej informacji.Z

Oj, no bez przesady z tym nigdzie...
Google mówi tak: "...1,960,000 dla zapytania panga. (Znaleziono w 0,09 sek.)
"
W naszym archiwum też sporo jest.

Bożenka z Wilna :-)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.host.sk

P.S. Google jest tu: http://www.google.pl
Archiwum grupy tu:
http://groups.google.com/advanced_group_search?q=gro
up:pl.rec.kuchnia

4. Data: 2006-03-17 19:43:54

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:dvf24u$l27$1@news.onet.pl...
> W naszym archiwum też sporo jest.
Jest, ale o potrawach z pangi. Kiedys szukalem, co to za ryba, niektorzy
mowia ze slodkowodna inni ze morska.
Panga jest w jakims akwanarium w polsce, chyba w gdansku, nie zapisalem
linka.
Konkretnie wie ktos co to za ryba?
Pozdr
maf

5. Data: 2006-03-17 19:56:04

Od: "maf" <m...@n...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Panga jest w jakims akwanarium w polsce, chyba w gdansku, nie zapisalem
> linka.
Juz mam
http://www.akwarium.gdynia.pl/karty/panga.htm
Pozdr
maf

6. Data: 2006-03-18 07:36:11

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maf napisał(a):
> Użytkownik "Bożena Kmiecik" <b...@s...pw.edu.pl> napisał w
> wiadomości news:dvf24u$l27$1@news.onet.pl...
> Jest, ale o potrawach z pangi.

A to ciekawe... pierwszy wynik z google:

Paolo 2006-01-03 15:11:48

Do dziś myślałem - jak część osób wypowiadająca się tutaj - że panga to ryba
morska megalaspis cordyla. Zawsze kupowaliśmy
pangę mrożoną luzem, dzisiaj jednak żona kupiła mrożoną pangę paczkowaną, a na
opakowaniu wyraźnie stoi: Pangasius Hypophtalmus,
Product of Vietnam. Sprawdziłem w internecie: na polskich stronach nie znalazłem
przez Googla żadnej informacji o tym gatunku
(ciekawe dlaczego), natomiast na stronie amerykańskiej
www.catfishrestaurants.com/catfish_restaurant znalazłem bardzo krytyczny
elaborat przeciwstawiający rzekomo wysoką jakość hodowlanych sumów w USA z rzekomo
podejrzaną jakością pangi, zwanej tam pod nazwą
Vietnamese Tra Fish. Jeśli ktoś zna język angielski polecam ten artykuł. Panga, jaką
znamy, jest więc rybą HODOWANĄ w delcie Mekongu
przez wieśniaków i rybaków mieszkających w pływających domach, a ryby trzymane są w
klatkach drewnianych i - podobno - karmione
odpadkami jedzenia, które wsypuje im się przez otwór w podłodze. Na rzetelność
artykułu amerykańskiego należy chyba jednak wziąć
dużą poprawkę, ponieważ - jak zwykle - jankesi prowadzą tutaj ostrą walkę
konkurencyjną z "obcymi" - oczywiście gorszymi - towarami.

Paolo 2006-01-03 15:45:31

Do komentarza powyżej muszę wprowadzić małą poprawkę: otóż jest informacja o tym
gatunku na polskich stronach i faktycznie ryba
ta nosi nazwę sum rekini. Szukając w Googlu musiałem chyba zrobić jakiś błąd literowy
- może w wyrazie Hypophthalmus (brak jednego h).

7. Data: 2006-03-18 18:43:15

Od: Deltree <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "maf" <m...@n...alpha.pl> napisał w wiadomości

> Juz mam
> http://www.akwarium.gdynia.pl/karty/panga.htm
> Pozdr
> maf
A to na jakims forum znalazlem - " Panga to swoisty neologizm, dodatkowo
mylący bo powodujący skojarzenia z pangą sprzedawaną w sklepach rybnych w
formie filetów. A owa sklepowa panga to całkiem inna ryba - morska z
ostrobokowatych - Megalaspis cordyla."
--
Pozdroofka,
Deltree ]:->

ryz + tunczyk + brokuly + zielony groszek...
świeża makrela
Ssposób na "wyluzowanie" kury bądż kuraka
Kosmiczne garnki
Muffinki proste