Schab pieczony

1. Data: 2002-03-27 19:12:56

Temat: Schab pieczony
Od: "edward" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy ktoś z Państwa zna przepis na schab pieczony
i jeszcze jedno czy po upieczeniu schab musi być tak suchy
Pomóżcie proszę
Wszystkim życzę
WESOŁYCH ŚWIĄT BOGATEGO STOŁU ORAZ MOKREGO DYNGUSA
EDWARD

1. Data: 2002-03-27 20:18:18

Temat: Re: Schab pieczony
Od: kamila slawinski <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

edward wrote:

> Czy ktoś z Państwa zna przepis na schab pieczony

ja robie tak: najpierw czyszcze schab, myje w zimnej wodzie, osuszam.
nastepnie nacieram go czosnkiem roztartym z sola, posypuje grubo
majerankiem, zawijam w folie i w stawiam do lodowki na 24h. potem
wkladam do wylozonej folia luminiowa fromy keksowki ( wczesniej klade na
jej dnie 1-2 plasterki sloniny, zeby nie przywarlo), nalewam wody do
polowy wysokosci schabu, przykrywam szczelnie folia i wstawiam do
goracego piekarnika. pieke az sie upieccze (zwykle na czuja, wiec nie
powiem ile). nie jest ani suchy, ani mdly. :)

pozdrowienia, i wesolych!

kamila

--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-27 20:18:43

Od: kamila slawinski <k...@s...killer.acdsl.com> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-03-28 07:17:03

Od: "szanna" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

kamila slawinski napisał(a) w wiadomości:
<3...@s...killer.acdsl.com>...
:
:
:edward wrote:
:
[...]
:--
:everything tastes better with cat's hair in it.

Potwierdzam: zawiniety w folie i podlany woda nie robi sie suchy. Polecam
nadziac go morelami, jest jeszcze lepszy niz ze sliwkami.
ania

1. Data: 2002-03-28 12:48:27

Od: "Niteczka" <o...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Swoj schab przygotowuje w nastepujacy nieskomplikowany sposob:

Na miesie rozcieram kilka uprzednio zmiazdzonych zabków czosnku, nacieram
vegeta (zwiera juz sol), cukrem, pieprzem, ostra papryka i majerankiem. Tak
natarte przyprawami mieso odstawiam w naczyniu na jeden dzien.

Nastepnie mieso wrzucam na chwile (3 minuty) do gotujacej sie wody (traci
wiekszosc "zewnetrznych" przypraw, ale przez czas lezenia zdazylo nimi
przejsc, takze nie nalezy sie tym martwic). Wyjmuje z wrzatku, zawijam w
folie aluminiowa. Taki schab zanurzony w wodzie do polowy w naczyniu
zarodpornym pieke dokladnie rowno 1,5h w temperaturze 180C. Wychodzi smaczny
kruchy, nie wiorasty, aromatyczny, nie mdly.

Zycze smacznego,

Niteczka

pasztet mojej mamy oraz sernik bez masla [P]
zupa cebulowa
Witryny
schab cielęcy - co zrobić
babka drozdzowa - help!