Re: "Schodzące" z zębów dziąsła

Data: 2006-02-11 09:43:33
Temat: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl>

> Jak wygląda taki zabieg ? Mogę gdzieś w necie o tym poczytać ?
> I przede wszystkim ... ile kosztuje ? :)

Nie wiem, czy można poczytać o tym w necie - pewnie tak. Ale metod jest
mnóstwo. O wyborze metody decyduje lekarz prowadzący. Poza tym, zanim
przystąpi się do leczenia chirurgicznego, należy wyeliminować wszystkie
możliwe do wyeliminowania czynniki etiologiczne recesji (usunięcie
nieprawidłowych przyczepów wędzidełek, usunięcie zburzen zwarcia, likwidacja
stanu zapalnego przyzębia i zmiana niewłaściwego sposobu szczotkowania).
Ogólnie mówi się o pokrywaniu recesji dziąsła. Można tego dokonać:
przesuwając płat uszypułowany, przeszczepiając błonę śluzową, bądź stosując
tzw. sterowaną regenerację tkanek. Istnieje wiele technik wykonywania
każdego z tych zabiegów.
Niestety - chirurgia peiodontologiczna, czy jak wolisz śluzówkowo dziąsłowa
nie jest tania. Jednocześnie leczenie ch. przyzębia jest długotrwałe i
wymaga oprócz zaangażowania lekarza także dyscypliny ze strony pacjenta.
W necie na pewno coś znajdziesz na temat sterowanej regeneracji tkanek (GTR
od ang. guided tissue regeneration).