Re: "Schodzące" z zębów dziąsła

Data: 2006-02-11 09:57:34
Temat: Re: "Schodzące" z zębów dziąsła
Od: "Radosław Rossa" <r...@g...pl>

> Ale ktoś wcześniej pisał, że jednak coś tam mu pomagało i dziąsła wracały
> na
> zęby :)

W zależności od ogólnej kondycji organizmu i aktualnego stanu higieny
dziąsłą mogą być w różnej formie (raz mogą być opuchnięte, zaczerwienione, a
innym razem zupełnie zdrowe). Trudno mi powiedzieć, co działo się z sq1euo
(to on o tym pisał). Dziąsła mogą byc obrzęknięte i robić wrażenie
większych, zasłaniając jednocześnie większą część zęba i odsłaniać szyjki w
miarę ustępowania obrzęku.
Pewne jest jedno - dopóki mamy doczynienia z zapaleniem dziąseł, to jest to
proces zupełnie odwracalny. W momencie kiedy doszło do obnażenia korzeni
(czyli "zsunięcia" się dziąsła), albo jakiejkolwiek utraty tkanek w
przebiegu zap. przyzębia, to proces taki się nie odwróci.