Re: Siąsiadka i woda ....pomocy....

From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Siąsiadka i woda ....pomocy....
Date: Wed, 5 Oct 2005 15:06:37 +0200

Użytkownik "jcm2000" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
news:dhuhaf$ef5$1@news.lublin.pl...
> Wodociąg jest na działce sąsiadki 1m od granicy mojej działki ale
> siąsiadka
> nie zgadza się na wykonanie przyłącza .......gmina mówi że nic nie
> może
> zrobić ... czy jest jakiś przepis który zmusiłby sąsiadkę do zmiany
> decyzji
> ?????

Jeśli baba mówi, że nie bo nie, to ani Ty ani gmina nic nie zrobisz.
Niżej piszesz, że ktoś Ci podpowiada, że to nie twoje zmartwienie, że
wodociągi muszą itp. To prawda, ale przecież nie wywłaszczą jej, to
jej ziemia i jej prawo do decydowania, kto na nią może wejść a kto nie
(pomijam tu kwestie moralne). Tak samo, jak Tobie mówi nie, tak powie
i wodociągom i tyle.
Masz dwa wyjścia: albo zbudować dłuższe przyłącze i podpiąć się do
wodociągu poza jej działką, albo iść do niej i ją przekonać.
Przekonanie zapewne będzie musiało mieć charakter finansowy i
rozumiem, że w takiej sytuacji pierwszą myślą człowieka jest "wiadrami
wodę będę nosił, a bydlakowi grosza nie dam", ale mimo wszystko może
własna duma+zapłata w gotówce lub "naturze" (chodzi mi raczej o
"naturę" typu remont jej płotu) wyjdzie taniej, niż przyłącze
wyciągnięte poza jej działkę.

J.