Re: Siła przesunięcia paradygmatu

301. Data: 2010-02-05 21:53:20

Temat: Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:51:08 +0100, medea napisał(a):

> No to tu się różnimy, bo ja wolałabym, żeby uznawali przede wszystkim
> uniwersalne wartości, a nie spełniali społeczne normy.

TW niczym się nie róznimy, też bym tego chciała, ale realia są inne - po to
są normy prawne i społeczne (oraz przepisy drogowe), aby ci, ktorzy mają
rozmytą moralność lub w ogóle małe o niej pojęcie, mieli jasno powiedziane,
co wolno, a czego nie - trudno, niektórzy sa jak dzieci, a nawet większość.
Niestety.
--

Ikselka.

302. Data: 2010-02-05 21:53:34

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 12:54:05 +0100, medea napisał(a):

> Wiesz, po tym całym zamieszaniu łapię się na tym, że czasem nie wiem,
> gdzie można bezpiecznie patrzeć, kiedy się z kimś spotykam. ;)
>
> Ewa

W oczy :-)
--

Ikselka.

303. Data: 2010-02-05 21:55:05

Od: Zbylut <Z...@N...zzz> szukaj wiadomości tego autora

XL napisal(a):

> żyje w wolnym związku! A swojej córki nie uchronię córki przed każdym
> błędem, jednak wiem, że nigdy nie będzie ona chciała żyć w nieformalnym

a co złego jest w nieformalnym związku, pomijając kwestie katolickie?

> związku. Jeśli natomiast zawiedzie ją mąż, to sobie z tym poradzimy
> wspólnie z całym społeczeństwem.

pójdziecie z widłami i kosami?

--
pozdrawiam, Zbylut

304. Data: 2010-02-05 21:55:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 13:13:27 +0100, medea napisał(a):

> Zastanów się - jak człowiek bez motywacji mógłby się do ciężkiej pracy
> zmusić?

No właśnie, człowiek nie jest stworzony do pracy - gdyby był do niej
stworzony, toby się nie męczył.

--

Ikselka.

305. Data: 2010-02-05 21:56:14

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Przed którymi społecznymi normami się Ender uchyla? jaką trwałą i
> przewidywalną częścią składową społeczeństwa są Ender i jego TŻ?
> ?

Dulska? Pożyczysz etopirynę, bo u Goździkowej wyszła?

--

Paulinka

306. Data: 2010-02-05 21:56:45

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 13:16:58 +0100, medea napisał(a):

> Przebiegła i jaka ludzka! ;)

Logiczna i konsekwentna. Emocjonalnie.

--

Ikselka.

307. Data: 2010-02-05 22:00:58

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 05 Feb 2010 13:29:47 +0100, Ender napisał(a):

> Ty kurcze jakiś dziwny jesteś.
> Jak ta twoja wierność w ogóle u ciebie działa?
> Zobacz, jest taka sytuacja:
> Włazi ci w łapy przepyszny cukierek,
> zero świadków i zero konsekwencji i ty w tedy udzielasz odpowiedzi:
>
> a) nie dziękuję, tak naprawdę to nie lubię cukierków
>
> b) nie dziękuję, mam defekt mózgu i odmawiam sobie, chociaż ślinka mi
> cieknie, aż się mało nie uduszę.
>
> c) od dawna nie widziałem żadnego cukierka, więc już nawet nie pamiętam,
> czy je lubiłem. Po prostu mam farta w życiu, nie to co ten biedak ENder
>
> d) inna/jaka?

Wiesz, Ender, że w Usiech przeprowadzono badania, w wyniku których wyszło,
że 90 procent pytanych byłoby skłonnych do gwałtu, gdyby mieli pewność, że
nie poniosą żadnych konsekwencji? Ale nie o gwałt tu chodzi - zapewne
poodbnie wypadłoby badanie dotyczące potencjalnej zdrady ;-)
--

Ikselka. //10-procentowa ze 100-procentową pewnością 10-procentowości MŚK
:-)

308. Data: 2010-02-05 22:02:52

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 5 Feb 2010 13:34:10 +0100, Reda rt napisał(a):

> [...]
> Iksi zauważyła w Enderze coś, czego bardzo potrzebuje i jest zupełnie gdzieś
> indziej.
> I ma to wyższy priorytet, niż cała ta 'społeczna moralność'. Iksi jest w
> stanie poprzestawiać
> bardzo dużo, żeby chronić tę jedną cechę ;) - tego, że Ender nie zostawia
> bliskich ludzi
> samych w obliczu śmierci.
>
> I może to i dobrze ;)
>
> Z drugiej strony, Ender pisał, że ludzie często wolą umierać sami ... Tak
> jak Iksi matka ...
>
> Więc są w Enderze wszystkie te sprzeczności, które są podstawą

Redarcie, bardzo fajnie mi się czyta Twoje bajeczki na dobranoc, po prostu
uwielbiam, kiedy się mnie rozpracowuje :-)
--

Ikselka.

309. Data: 2010-02-05 22:06:28

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Nieno, gdyby wyraził wolę zostania mężem mojej córki i od tej pory był jej
> wierny, toby miał szanse :-)

I w wierność "od tej pory" uwierzyłabyś na słowo.
Rozumiem. ;)

Ewa

310. Data: 2010-02-05 22:08:15

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Niczego takiego nie twierdzę, wręcz wyraźnie odrzuciłam czyjes podobne
> insynuacje, pisząc, że ludzie, którym malżeństwo niczego nie gwarantuje,
> nie zawierają go po prostu, a zawierają je tylko ci, którzy uważają, że im
> gwarantuje i dlatego właśnie je zawierają.

"...po to są normy prawne i społeczne (oraz przepisy drogowe), aby ci,
ktorzy mają rozmytą moralność lub w ogóle małe o niej pojęcie, mieli
jasno powiedziane,co wolno, a czego nie..."

"...Przecież wiem, co robię: jak wezmą ślub, to razem z całym
społeczeństwm mu te fory cofnę, a zastosuję społeczne/prawne normy..."

Twierdzisz, twierdzisz :-)

Stalker, ale się nie poudzielam dzisiaj, moja bombonierka ma dzisiaj
urodziny i zamierzam "rozgryzać tę zagadkę po ostatnią czekoladkę" :-)

Ze specjalną dedykacja dla wszystkich wielbicieli cukierków i bombonierek:

http://www.youtube.com/watch?v=0uuYicF9eUg

Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Re: Siła przesunięcia paradygmatu
Re: [OT] Siła Endera