Ślimak

21. Data: 2016-04-02 14:56:51

Temat: Re: Ślimak
Od: wolim <n...@p...tu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-04-01 o 22:22, Ikselka pisze:

> Nie jestem na emeryturze, ale to prawda, czas mam. Tyle że to mąż dogląda
> pieca, choć nie jest na emeryturze i nie ma czasu :-)

> Owszem, kiedy my budowaliśmy, też tak było.

> Nie myślisz o "butli" przy domu?

Nie, ponieważ bardzo szpeci podwórko, a poza tym gaz z butli jest drogi.

> Paliwo stałe - owszem. Tylko ten ekogroszek... To zawężanie sobie wachlarza
> paliw, niepotrzebne uzależnianie się od jednego producenta jednego rodzaju
> paliwa. W razie braków asortymentu czy w razie klęski - co zrobisz? My w
> życiu nie zrezygnujemy ze zwykłego pieca, tj takiego zupełnie bez
> elektroniki (elektronika to krańcowe uzależnienie ogrzewania od prądu!) i
> uniwersalnego co do paliwa. Oprócz niego wstawimy jakiś inny piec,
> oczywiście - dlatego myślimy nad wyborem. Na "czarną godzinę" i dla
> przyjemności mamy kuchnię kaflową, w której spali się wszelkie drewno i
> [...]

Mam kocioł z dodatkowym rusztem. Poza sezonem grzewczym, jak mi się
chce, a ostatnio rzadko, bo się zrobiłem leniwy, palę drzewem. Znaczy
grzeję wodę w zasobniku. Pierwsze dwa sezony grzałem wodę tylko paląc w
kotle, ale w ubiegłym już nawet nie zamontowałem rusztu, bo tak mi się w
dupie poprzewracało :) Włączam grzałkę w bojlerze i tyle.

A poza tym mam jeszcze kominek. Dom mały, to jak nahajcuję solidnie, to
wszędzie ciepło. Ale szczerze mówiąc, nawet w kominku mi się palić nie
chce. Przepalam od czasu do czasu, raz na dwa tygodnie, bo jak się komin
wyziębi, to cug się odwraca i śmierdzi w domu.

Jakbym miał podłogówki wszędzie, to pewnie bym teraz montował pompę
ciepła. Ale nie mam, to muszę drugi dom stawiać, bo to palenie, mimo że
ekogroszek mało obsługowy, już mnie wk*rwia solidnie. U mnie to jest
tak, że jak się kończy palenie, to się zaczyna koszenie (pół hektara
mam, więc jest co kosić). Czyli pół roku robię za palacza, a drugie pół
za kosiarza. I tak na okrągło. Dobrze, że przy jednym i drugim wychylić
można conieco, czemu zadość zamierzam uczynić kończąc pisać te słowa.
Dzisiaj pierwsze koszenie! Wiosna.

Pozdrawiam,
MW

22. Data: 2016-04-02 22:04:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Apr 2016 14:56:51 +0200, wolim napisał(a):

> Nie, ponieważ bardzo szpeci podwórko, a poza tym gaz z butli jest drogi.

Cena to cena, ale cóż, coś za coś, pyłu przynajmniej nie ma. Co zaś do
szpecenia to ja akurat mam gdzie schować, bo las i krzaki mam wokół domu,
więc zamaskować łatwo. Mogę obsadzić dodatkowo czymś, co się pnie.

> [...]
>
> A poza tym mam jeszcze kominek. Dom mały, to jak nahajcuję solidnie, to
> wszędzie ciepło. Ale szczerze mówiąc, nawet w kominku mi się palić nie

U nas kominke zszedł na drugi plan, gdy pojawiła się kaflowa kuchnia - to
przy niej wysiadujemy, nawet goście mi się pchają, żeby przy niej
posiedzieć :-))

> Przepalam od czasu do czasu, raz na dwa tygodnie, bo jak się komin
> wyziębi, to cug się odwraca i śmierdzi w domu.
>
> Jakbym miał podłogówki wszędzie, to pewnie bym teraz montował pompę
> ciepła.

Mamy fotowoltaikę - może nie do grzania zimą, ale wygoda będzie latem, a
już od lutego mamy w słoneczny dzień od 9ej do 15ej około 2000-25000 W, a
teraz nawet nieco ponad 3000. Dziś pralka "chodziła" na samym słoneczku,
dwa pełne wsady uprała. Latem będę gotować na elektrycznej płycie :-)
Niedługo założą nam licznik dwukierunkowy i będzie rozliczany prąd
dostarczony z ogniw FW do sieci, więc może w rocznym rozrachunku zmaleje
koszt grzania prądem zimą :-)

> [...]
> ekogroszek mało obsługowy, już mnie wk*rwia solidnie. U mnie to jest
> tak, że jak się kończy palenie, to się zaczyna koszenie (pół hektara

Omg, toż to niewola - my już dawno przestaliśmy kosić nasz hektar i
dwadzieścia trzy ary przy domu, więc piękny las rośnie :-)

> [...]
> za kosiarza. I tak na okrągło. Dobrze, że przy jednym i drugim wychylić
> można conieco, czemu zadość zamierzam uczynić kończąc pisać te słowa.

No, wiosna, ja dziś spotkałam taki piękny widok jakieś 300 m od domu w
prostej linii:
http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1362869
Serce roście - ludzie stęsknieni za wiosną aż się zbiegli, samochody się
zatrzymywały. Miło boćkom mieszkać w naszej okolicy, miło i nam z nimi - a
i CZARNE się trafiają! :-)

23. Data: 2016-04-02 22:12:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:04:28 +0200, Ikselka napisał(a):

> już od lutego mamy w słoneczny dzień od 9ej do 15ej około 2000-25000 W

2500 oczywista :-D

24. Data: 2016-04-02 22:14:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 2 Apr 2016 22:04:28 +0200, Ikselka napisał(a):

> No, wiosna, ja dziś spotkałam taki piękny widok jakieś 300 m od domu w
> prostej linii:
> http://www.fotosik.pl/u/mazam/album/1362869

Przepraszam - tu link do zdjęcia "solo":
http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f30b3abdf34aa40

25. Data: 2016-04-04 01:40:45

Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 31 Mar 2016 23:29:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> A nie lepiej pompke ciepła skoro już kompleksowa wymiana?

Stare domy raczej mają instalację grzewczą wysokotemperaturową. Tego nie da
się niestety łatwo przerobić na PC. Trzeba by mocno przewymiarować obecne
grzejniki, jeśli miałyby zostać źródłem ciepła.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

26. Data: 2016-06-09 14:53:25

Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-31 o 22:47, wolim pisze:

> 4 lata dla ślimaka to i tak sporo. Mój też padł po czterech chyba, a u
> znajomych ledwo 3 wytrzymał. Nie ma co narzekać. To jest element
> eksploatacyjny i ma prawo się wytrzeć.

Ale takie uszkodzenie to nie jest efekt wytarcia, lecz korozji.
Po pierwsze mokry węgiel, a po drugie nieszczelna klapa zbiornika -
trzeba częściej wymieniac uszczelkę.
Jeżeli zaś chodzi o opał to trzeba kupować na wiosnę, aby przez lato
wysechł.

Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
Re: Instalacja gazowa - przepisy UE
linoleum