Re: Śmietana 36%

1. Data: 2013-12-14 20:12:02

Temat: Re: Śmietana 36%
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-14 15:52, Robert Wańkowski pisze:
> Z nazwy "śmietana" to powinna być kwaśna.
> A jest słodka.
> Występuje 36% kwaśna? Wikipedia mówi, że nie.
>
> Dlaczego tak nazwali ten produkt?
> http://piatnica.com.pl/p/pl/smietana-36--200g.html
> Ten dopisek "do deserów" ma być wskazówką, że w środku jest słodka?

Ona jest gęsta, ta śmietana, czy taka lejąca się do ubicia? Ciekawe,
akurat tej śmietany z Piątnicy nigdy nie kupowałam. A oni przecież robią
specjalną do ubicia.
Rzeczywiście przyjęło się rozróżnienie, że śmietana jest kwaśna, a
śmietanka - słodka, więc trochę to dziwne.
W takiej sytuacji dopisek "do deserów" chyba ma być wskazówką...

Ewa

2. Data: 2013-12-14 20:41:51

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Napisałem do producenta, zoabczymy co odpisze.
A ta "śmietana" jest bardzo gęsta i słodka.

Robert

3. Data: 2013-12-15 00:23:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 14 Dec 2013 20:41:51 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> Napisałem do producenta, zoabczymy co odpisze.
> A ta "śmietana" jest bardzo gęsta i słodka.

Gesta w całej objętości? - bo kiedy kupuję kremówkę, to musze ją w kartonie
"wyszejkować", żeby się ujednoliciła konsystencja, jakoś tak przy sciankach
i u góry zawsze jest gęsta, myślę że z powodu koncentrowania się tłuszczu.

--
XL

4. Data: 2013-12-15 13:03:44

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> śmietanka - słodka, więc trochę to dziwne.
> W takiej sytuacji dopisek "do deserów" chyba ma być wskazówką...

Nie wiem, jak ta "36", ale wszystkie inne Piątnice mają w składzie
skrobię i inne badziewstwa.
Ale ciekawa sprawa... w Tesco dziś kupiłam ichnią 18% (kto to robi dla
Tesco, nie wiadomo) i ona składa się tylko ze śmietany. I jest ukwaszona.
O, taką:
http://ezakupy.tesco.pl/pl-PL/ProductDetail/ProductD
etail/2003009602921
O, widzę, że "30" też mają.

BTW czy w Waszych Tescach też aromatyzują czymś tak, że się zakupów
zrobić nie da?

5. Data: 2013-12-15 14:20:25

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-15 13:03, Qrczak pisze:

> Nie wiem, jak ta "36", ale wszystkie inne Piątnice mają w składzie
> skrobię i inne badziewstwa.

A to ja wiem, dlatego Piątnicy już od dawna nie kupuję, ale swego czasu
to była dobra śmietana.

> Ale ciekawa sprawa... w Tesco dziś kupiłam ichnią 18% (kto to robi dla
> Tesco, nie wiadomo) i ona składa się tylko ze śmietany. I jest ukwaszona.
> [...]

Być może mlekovita. Ja kupuję w realu też taką ukwaszoną mlekovity
produkowaną w Kościanie, bez dodatków:

http://www.mlekovita.com.pl/php_lang/index_26.php?pa
ge=4&con=1&id=detail&idprod=347&kategoria=&lista=tru
e&lg=pl&pr=2

> BTW czy w Waszych Tescach też aromatyzują czymś tak, że się zakupów
> zrobić nie da?

W tesco nie kupuję, bo stosunkowo niedaleko to mam tylko takie małe, a
tam słaby wybór produktów. Kiedyś specjalnie do nich jeździłam po
jogurty calpro (bodajże z Krasnystawu), ale już przestali je sprzedawać,
przynajmniej w tym małym, więc już nie mam po co.

Ewa

6. Data: 2013-12-15 17:29:01

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 14.12.2013 20:12, FEniks pisze:
> [...]
> śmietanka - słodka, więc trochę to dziwne.
> W takiej sytuacji dopisek "do deserów" chyba ma być wskazówką...

Ja ją czasem kupowałam - jest gęsta jak diabli i słodka.
Gęsta raczej od dodatków (typu guma arabska) niż z powodu naturalnego
skwaśnienia ;)

--
Pozdrówki
Anai

7. Data: 2013-12-15 17:32:56

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 15.12.2013 13:03, Qrczak pisze:

> Ale ciekawa sprawa... w Tesco dziś kupiłam ichnią 18% (kto to robi dla
> Tesco, nie wiadomo) i ona składa się tylko ze śmietany. I jest ukwaszona.
> [...]

Kiedyś dla tesko nabiał robił Milkland, teraz nie wiem - wiem natomiast,
że początkowo teskowa, właśnie śmietanka kremówka była całkiem niezła i
stosunkowo tania, w związku z czym dość często z niej korzystałam...
Niestety, do czasu... kiedy kupiłam śmietankę, otworzyłam opakowanie i
okazało się, że nie smakuje jak śmietanka, nie smakowała nawet jak
rozrzedzona śmietanka, czy mleko - smakowała jak mleko pół na pół z wodą
- od tamtej pory nie kupuję :/

8. Data: 2013-12-15 21:11:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Dec 2013 13:03:44 +0100, Qrczak napisał(a):

> BTW czy w Waszych Tescach też aromatyzują czymś tak, że się zakupów
> zrobić nie da?

W "moim" galeriowym-echowym aromatyzują - zepsutą rybą. Dlatego skrzętnie
omijam dział rybny.
--
XL

9. Data: 2013-12-15 21:20:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Dec 2013 17:29:01 +0100, Anai napisał(a):

> Ja ją czasem kupowałam - jest gęsta jak diabli i słodka.
> Gęsta raczej od dodatków (typu guma arabska) niż z powodu naturalnego
> skwaśnienia ;)

Ja się tam już nabrać nie dam - mam porównanie, jak ma wyglądać gęsta
kwaśna śmietana, ta moja od Pani Baby jest porządna i tłusta, az kremowa w
kolorze - jak jest dobrze kwaśna, to ją trudno ze słoika wydobyć, słoik
odwracam do góry dnem, a ona ani drgnie :-)
--
XL

Duda zaszedł Platformę od Kuchni
Pytanie do XL
Bigos z młodej kiszonej?
Miód - gdzie kupować
Re: Już żałuję, że oddałam głos nieważny, policja dobija się do drzwi