Re: Śmietana 36%

1. Data: 2013-12-15 21:55:00

Temat: Re: Śmietana 36%
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Raczej skłaniałabym się do odpowiedzi, że dopisek "do deserów" jest dla kretynów,
którzy będą debatowali w sklepie nad kubkiem śmietany i zastanawiali się, czy skoro
jest 36 % - to czy da się ją ubić... I zapytana o radę ekspedientka z tego samego
pokolenia też nie wiedziałaby...

Takie mammy czasy, że skretynienie społeczeństwa postępuje w tempie zastraszającym, a
producenci chcąc coś sprzedać - muszą pisać coraz obszerniej i dokładniej, co jest do
czego i po co.

Gdyby śmietana nie zawierała dodatku cukru, a miała tytuł "do deserów" - to nie
wahałabym się, żeby ją np. ubić i podać ze śledziem albo domieszać ją do sosu
mięsnego.

Ania

2. Data: 2013-12-16 00:20:44

Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha"
Raczej skłaniałabym się do odpowiedzi, że dopisek "do deserów" jest dla
kretynów

Czyli co? Jak napisane 36% to na 100% jest to słodka?
Tak rozumieć Twoją odpowiedź?

Robert

3. Data: 2013-12-16 00:43:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Dec 2013 00:20:44 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> Jak napisane 36% to na 100% jest to słodka?

Jeśli ma napisane 36% i chlupie, to słodka.
--
XL

4. Data: 2013-12-16 07:36:42

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2013 00:43, Ikselka pisze:

> Jeśli ma napisane 36% i chlupie, to słodka.

A jeśli ma napisane 36% i nie chlupie ale jest dopisek "do deserów"
- to też słodka ;)

--
Pozdrówki
Anai

5. Data: 2013-12-16 08:57:40

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

A dokładniej - powiedziałabym tak:

O ile nie ma w składzie dodatku cukru, to niezależnie od tego, czy chlupie, czy nie
chlupie - śmietana nie jest kwaśna.

Bo pojęcie "słodka" też może być mylące :-))) Zwłaszcza w naszych kretyniejących
czasach...

Ania

6. Data: 2013-12-16 09:27:16

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-16 08:57, czeremcha pisze:
> A dokładniej - powiedziałabym tak:
>
> O ile nie ma w składzie dodatku cukru, to niezależnie od tego, czy chlupie, czy nie
chlupie - śmietana nie jest kwaśna.

Chlupać to potrafi także kwaśna śmietana. :)
Dla mnie słodka śmietana to od zawsze była taka, którą dało się ubić
(bez dodatku cukru, ale jeszcze przed procesem naturalnego lub
wspomaganego kwaśnienia). Jednakże nie zdarzyło mi się nigdy ubijać
bardzo gęstej śmietany. Oczywiście pojęcie gęstości jest tu relatywne.
Słodka śmietana też jest gęsta, ale jednak lejąca (ewentualnie czasami
zbiera się na ściankach tłuszcz o strukturze niemal masła, ale po
wymieszaniu da się ją przelać). Trudno mi powiedzieć, jak wygląda
konkretnie ta z Piątnicy, będę dziś w jakimś sklepie, to nią potrząsnę.

Ewa

7. Data: 2013-12-16 12:04:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Dec 2013 07:36:42 +0100, Anai napisał(a):

> A jeśli ma napisane 36% i nie chlupie ale jest dopisek "do deserów"

...to znaczy "nie kupuj, bo to nie śmietana, lecz zagęstniki" 3-)
--
XL

8. Data: 2013-12-16 12:05:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 15 Dec 2013 23:57:40 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> [...]
chlupie - śmietana nie jest kwaśna.

> Bo pojęcie "słodka" też może być mylące :-))) Zwłaszcza w naszych kretyniejących

Hołk :-)
--
XL

9. Data: 2013-12-16 13:41:31

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 16.12.2013 12:04, Ikselka pisze:

> ...to znaczy "nie kupuj, bo to nie śmietana, lecz zagęstniki" 3-)

Odpowiadałam na pytanie: "Czy to znaczy, że jest słodka?"
a nie na pytanie: "Czy to znaczy, że to jest/nie jest śmietana?" :D

10. Data: 2013-12-16 16:36:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 16 Dec 2013 13:41:31 +0100, Anai napisał(a):

> Odpowiadałam na pytanie: "Czy to znaczy, że jest słodka?"
> a nie na pytanie: "Czy to znaczy, że to jest/nie jest śmietana?" :D

Aha. No ale fkącu CO jest słodkie, "ma napisane 36% i nie chlupie" w tem
kubku?
3-D
--
XL