Re: Środki przekazu kreują obsesję strachu.

Data: 2000-07-13 09:43:15
Temat: Re: Środki przekazu kreują obsesję strachu.
Od: "Krzysztof Rozmus" <r...@o...pl>

Użytkownik Piotrek. M. <p...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:GOeb5.51070$Q...@n...tpnet.pl...
> Właśnie - bierność w obliczu przestępstwa. A gdyby tak media nie trąbiły o
> brutalności przestępców - ludzie nie baliby sie ich tak bardzo - w obliczu
> zagrożenia łatwiej i chętniej by reagowali, bo nie wiedzieliby za duzo ani
> zastraszaniu świadków, ani o tym jak ci przestępcy moga być
> niebezpieczni.... To nakręciłoby pozytywną spiralę. Przestępczość
spotykając
> się ze stanowczą reakcją ludzi mogłaby naturalnie zmaleć....
> Czy nie jest to właściwe rozumowanie???

Od samego nie trabienia ludzie wcale nie reagowali by latwiej i chetniej.
Zreszta tak naprawde o jakie reakcje moze Ci chodzic:
- jesli ktos wali lomem w drzwi mojego mieszkania w bloku (nie wiedzac, ze
jestem
w srodku) to co innego moge zrobic poza sploszeniem go i wezwaniem policji ?
- co moge zrobic jesli ktos w nocy ukradl mi z piwnicy rower poza
zgloszeniem tego na policje ?

Chore natomiast jest to, ze ludzie ogladaja i czytaja setki scen przemocy i
zabijania
i jeszcze sprawia im to jakas przyjemnosc. Takie zycie w swiecie wyobrazni.

KR