Re: Strach sie kłaść do szpitala

From: "PiotrMx" <p...@b...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Strach sie kłaść do szpitala
Date: Sun, 6 Jan 2002 16:21:21 +0100

Użytkownik Marta Wieszczycka <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a19g33$3bl$...@n...tpi.pl...

> "PiotrMx" <p...@b...pl> wrote in message

czego
> Popyt na tych pracownikow jest, rzecz w tym, ze w ramach obecnego systemu
> ubezp. zdrow. brakuje pieniedzy na to, aby sfinansowac zatrudnienie
wiekszej
> ich liczby. Ten sam problem wystepuje w sadownictwie i w Policji. Brakuje
> ludzi do tego, zeby mozliwe bylo wlasciwe wykonywanie niezbednych dla
> spoleczenstwa zadan, ale nie ma pieniedzy na oplacenie ich zatrudnienia.

Niezależnie od sposobu finansowania ochrony zdrowia popyt nie bedzie
znaczaco wiekszy. Po prostu panstwo o takim dochodzie jak Polska jezeli chce
gonic czołówke nie moze sobie pozwolić na wieksze finansowanie sluzby
zdrowia. Czy wyobrazasz sobie aby jeszcze podnieść podatki w celu
finansowania szpitali, sadow czy policji. W kkażdym razie ja jestem za ich
obniżeniem nawet kosztem obniżenia finansowania tych działów. Oczywiscie
należałoby zaczac od obciecia dotacji dla nierentownych galezi przemyslu i
dla roznych funduszy tylko kto sie na eo zgodzi.
Dla przykładu podam Ci kraje dalekiego Wschodu tzn tygrysy gdzie poziom
wydatkow socjalnych i na ochrone zdrowia jest % nizszy niz w Polsce.
Zaowocowało to wzrostem w ostatnich 20-30 latach o ktorym mozemy tylko
pomarzyć.

> Odwrotnie. Podales skutek, a nie przyczyne. Kobiety czesciej godza sie
> pracowac za nizsze pieniadze. Za te same pieniadze nie zglosza sie
> mezczyzni(chyba, ze zamierzasz wprowadzic prace przymusowa).Najlepszy
> przyklad- Policja. Tam czesto sa pieniadze na nowe etaty, ale nie ma
> chetnych.
> Marta

Oczywiscie ze jest to skutek, ale zauwaz ze w niektorych dochodowych
specjalizacjach-chyba wiesz jakie to sa- ogranicza sie doplyw swiezej krwi a
szczegolnie kobiet. Czyli jednak mozna.

Pozdrawiam

PiotrMx