Re: Stromatolog, tzw. onlay i cena :(

From: LM <p...@n...sig>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Stromatolog, tzw. onlay i cena :(
Date: Sat, 15 Apr 2006 15:57:25 +0200

PAweł pisze 15-04-2006 02:37:

> A nie płacą??
> A stomatologom jednak wygórowane stawki udaje sie wymusić.

Wymusić? Czy ja komuś przystawiam pistolet do głowy? Siłą z ulicy
przywlekam? W moim mieście jest co najmniej kilkudziesięciu dentystów,
przymusu nie ma.

> Ejze,- kilkakrotnie?
> Smiem twierdzić, ze to nieprawda, pomijajac juz fakt, ze u nas trzeba płacic
> za nie z własnej kieszeni, podczas gdy wiekszość Niemców ma je w ramach
> ubezpieczeń.

Oni (z tego, co słyszałem od pacjentów przyjeżdżających z Niemiec)
dopłacać muszą do większości procedur refundowanych przez Krankenkasse.
Dopłaty są znacznie wyższe, niż ceny w większości gabinetów w Polsce.
Poza tym, spora ilość Niemców i pracujących w Niemczech Polaków, którzy
przyjeżdżają do Polski leczyć zęby przeczy głoszonym przez Ciebie tezom.

> Czyzbys twierdził, ze w przypadku tu omawianym wiekszość kosztów stanowiły
> materiały??;-)

Materiały i sprzęt - może nie większą, ale znaczącą część. Zdajesz sobie
sprawę, ile kosztuje wyposażenie gabinetu stomatologicznego?

> I nasz poziom życia niestety nie jest porównywalny z

> Cóż, "moj " dentysta ma piekny dom, avensisa i yarisa, 2 razy do roku jeździ
> w ciepłe kraje, ma też łódkę.
> Naprawdę specjalnych różnic nie widzę. Wiem to dokładnie, bo nasze domy
> sąsiadują, a toyoty kupił za moja namową i przykładem.
> Nie ma "tylko" kasy fiskalnej (w przeciwienstwie do dentysty
> niemieckiego;-)))

Cóż, w każdej grupie zawodowej znajdziesz osoby posiadające dom, dwa
samochody itd. itd. To niczego nie dowodzi. Równie dobrze mogę Ci
napisać, że dentyści mało zarabiają, bo moja koleżanka jeździ 10 letnim
Clio, a ja mam seicento. Nie mamy domów. I co, zgodzisz się ze mną?
Poza tym piszesz - za moim przykładem. Skoro stać Cię na dom i toyotę,
zgodnie z Twym własnym rozumowaniem, zarabiasz za dużo.

--
Nieustannie pozdrawiam
Leszek Maszczyk