Re: Surówki

Data: 2003-08-07 21:17:40
Temat: Re: Surówki
Od: "Poziomka" <p...@e...com>

Użytkownik <h...@W...pl> napisał w wiadomości
news:7a2b.0000037c.3f32bbe3@newsgate.onet.pl...
Chciałam zacząć od surówek z których jedzą
> tylko tą z kiszonej kapusty lub mizerie, czy zna ktoś pyszny, wypróbowany
> przepis na surówke bez dodatku octu i ziół?
pewnie musztarda, nie bardzo? Nie znam sie po prostu.
Z bialej kapusty:
kapusta biala
majonez
musztarda
sol
pieprz
Robie sos (majonezu np. 3 lyzki a musztardy 3 lyzeczki, preferuje musztardy
niemieckie Delieve, czy jakos tak, nie mam w lodowce zeby sobie pomoc
:-))) )
Szatkuje kapuste, mieszam z sosem. Przegryzie sie i jest bardzo dobra.

Surowka z kapusty pekinskiej:
a kapusta
puszka kukurydzy
ogorek zielony
papryka czerwona
pomidor
cebula
lyzeczka oregano
sos (2 lyzeczki musztardy, 1i 1/2 lyzeczki soli, niecala lyzeczka pieprzu, 2
cytryny, 3-4 zabki czosnku, 4 lyzki oliwy, 6 lyzek cukru). Ten sos jest
pewnie dla Ciebie zly, ja tak lubie, moze Ty cos wymyslisz, jakas korekta.

Moja ulubiona surowka:
30 dag kapusty pekinskiej
jablko
cebula
10 dag suszonych sliwek kalifornijskich
3 zaki czosnku
cwierc szklanki majonezu
2 lyzki smietany
troche natki
sok z cytryny
pieprz i sol
Wymieszac majonez ze smietana, dodac roztarty czosnek. Kapuste cienko
poszatkowac, w miare krojenia dodawac do sosu. Sliwki w paski. Obrane jablko
i cebula w kostke. Polaczyc wszystkie skladniki, przyprawic, wuymieszac z
natka (tak w oryginale, ja natki nie daje). Polecam!

Moze po drobnych retuszach, te przepisy nadadza sie?

Poziomka