Sushi i ryby świeże

41. Data: 2015-09-11 11:43:54

Temat: Re: Sushi i ryby świeże
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 11:16, Ghost pisze:

> Nie mylą ci się Chińczycy z Japończykami?
Nie, skąd takie podejrzenia?
--
B.

42. Data: 2015-09-11 12:34:57

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bbjk" napisał w wiadomości grup

>Nie, skąd takie podejrzenia?

A propos wstrzemięźliwości w wyrażaniu uczuć.

43. Data: 2015-09-11 16:04:05

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message

> A jaka jest definicja suszi?
> Bo ja myslałam, że suszi to surowa ryba jakoś tam podana,
> często zawijana w wodorosty.

Jest sushi i jest sushimi. Sprawdź sobie sama w ulubionym słowniku.

44. Data: 2015-09-11 19:45:59

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
a.pl...

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup

>Mam rzut beretem, jutro sprawdzę.

Ale zara to chyba Kucnie Świata, bo Smaki Świata to knajpa. Niestety Kuchnie
Świata w Kotwicach to jakaś tragedia, rozmiar kiosku ruchu :-)

45. Data: 2015-09-11 21:08:33

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 19:45, Ghost pisze:

> [...]
>
> Ale zara to chyba Kucnie Świata, bo Smaki Świata to knajpa. Niestety
> Kuchnie Świata w Kotwicach to jakaś tragedia, rozmiar kiosku ruchu :-)

Spojrzałam na stronę - wygląda na to, że pod obiema nazwami mają sklepy,
przynajmniej we Wrocławiu:
http://www.kuchnieswiata.com.pl/delikatesy
U nas są większe od kiosku ruchu, no ale z selgrosem się nie równają
ani pod względem wielkości, ani rotacji towaru, to jasne.

Knajpy Smaki Świata nie znam, nie pamiętam, żebym w takiej była.

Ewa

46. Data: 2015-09-11 21:21:10

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 02:02, Pszemol pisze:

> Mam podobnie... I jak zmusza mnie sytuacja iść do japońskiej
> restauracji to
> zamawiam tempura (albo warzywną, albo z krewetkami tygrysimi) - pycha.
>
> Najlepszy był mój kolega z pracy, Chinczyk. Głosujemy do jakiej knajpy
> iść na kolację z gośćmi - pada "sushi" jako podniecająca egzotyka
> amerykanów a Hong na to: "bueee... choćmy na befsztyka do teksanskiej
> knajpy". Ja na to, Hong, kuchnia japońska nie jest Ci bliska? A on mi:
> całe
> życie jadłem ryż na ryżu z dodatkiem ryżu - nie mogę patrzeć na sushi :-)

Jak komu nie zależy na zdrowotności, to można i befsztyczek. Ale takie
sushi lekkie jest, niesłone, nietłuste. Tylko najwyżej z żyjątkami. ;)

> I dla mnie to piękne podsumowanie jest sushi: płacisz jak za złoto za
> potrawę która ma 70-80 ryżu w składzie. Smak owszem, niektóre zwijki
> mają ciekawy, ale nie przy cenach restauracyjnych tego specjału...
> Jak mam za danie dać 40-50 dolarów w knajpie to zdecydowanie wolę
> dobry kawałego krwistego befsztyka fachowo ugrilowany niż kilka
> filiżanek ryżu z plasterkiem surowej ryby :-)

Nie sądzę, żeby miało dużo sensu rozpatrywanie ceny jedzenia w knajpie
jako prostej zależnej od tzw. wsadu do kotła. A jeśli już, to trzeba
brać też pod uwagę cenę tego, co się w tym kotle zmarnuje jako szybko
psujące się, i będzie musiało zostać wyrzucone na śmietnik. Podobno w
jakimś super-hiper-sushibarze zawijasek na talerzu może spędzić zaledwie
2 minuty. Ale tam wizyta liczy się chyba w tysiącach dolarów (w TV
widziałam jakiś program o najdroższych restauracjach na świecie).

Ewa

47. Data: 2015-09-11 21:23:14

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
.pl...

>Knajpy Smaki Świata nie znam, nie pamiętam, żebym w takiej była.

Ok, ale Ty właśnie użyłaś nazwy Smaki Świata :-)

48. Data: 2015-09-11 21:53:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-09-11 o 21:23, Ghost pisze:

> Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
.pl...

> Ok, ale Ty właśnie użyłaś nazwy Smaki Świata :-)

Albowiem ponieważ taki sklep jest we Wro. Zobacz na stronie, którą
linkowałam.

Ewa

49. Data: 2015-09-11 21:59:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Jak komu nie zależy na zdrowotności, to można i befsztyczek. Ale takie
> sushi lekkie jest, niesłone, nietłuste. Tylko najwyżej z żyjątkami. ;)

W tym miejscu może warto dodać, że Japończycy mają u siebie znakomitą
wołowinę i bardzo ją tam na miejscu doceniają. Tylko do naszej śwadomości
jakoś to się słabo przebija -- wciąż tylko sushi, sushi i o sushi. Jadłem
kiedyś taką w portowej knajpie w Kobe. W menu mieli tylko befsztyczki,
za to w kilkudziesięciu odmianach. Zresztą to właśnie rejon Kobe słynie
z najlepszych wołów.

Jarek

PS
Skoro moje poprzednie namiary knajpiane się sprawdziły, to i tutaj mogę
wskazać lokalizację.

--
Powiada robaczek: I dziadek, i babka,
I ojciec, i matka jadali wciąż jabłka,

50. Data: 2015-09-11 22:19:41

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FEniks" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]
.pl...

>Albowiem ponieważ taki sklep jest we Wro. Zobacz na stronie, którą

Wzdech...

"smaki" =/= "kuchnie"

Jak upitrasić chleb żytni ?
Wszechobecne alu.