Re: Synchroniczność lub koincydencja

From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: Synchroniczność lub koincydencja
Date: Sun, 24 Jun 2012 10:14:24 +0200

In article <4fdce14d$0$1309$65785112@news.neostrada.pl>,
g...@e...pl says...

> Użytkownik "Flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

> Hmm, po tym jak Ci wskazalem, ze nie musza odpowiadac za wspolczucie?

Niestety Twojej odpowiedzi chyba nie czytałem - niuans newsów
vs. rozmowy face to face.

"Neurony lustrzane" to dobry argument w dyskusji, tak jak pałka
czy kij. ;> Udowodniony nawet naukowo, więc "niepodważalny".
Stąd czasami go stosuję. A że zbytnio w niego nie wieżę? Teoria
sprawdza się w warunkach laboratoryjnych, gdzie jednostka
[małpa, świnia, co kto chce ;>] ma kontakt z ograniczoną
populacją sobie podobnych. W większej populacji ten mechanizm
generuje "dziwne/nieprzystające do rzeczywistości zachowania"
jednostki, dowodzące jej głupoty i/lub sztywności zachowań.

To tak jak z Newtonem i Eisteinem - teoria pierwszego sprawdza
się na Ziemi [jak się liczy w małej skali], teoria drugiego
działa w Kosmosie, gdzie liczy się w dużej skali. Tak po
prawdzie Newton zapodał *uproszczone* wzory, ale sprawdzające
się przy ziemskiej skali miar.

PF