Re: Syndrom ateusza

From: "Pszemol" <P...@P...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Subject: Re: Syndrom ateusza
Date: Tue, 4 Mar 2008 11:14:01 -0600

"Duch" <n...@n...com> wrote in message news:fqjtp6$vgg$1@news.dialog.net.pl...
> Pszemolu, spokojnie, po co te delikatne co prawda, ale jadnak nerwy? :)

Jakie nerwy? Nie wmawiaj mi swoich projekcji...

> Przeciez z Twojego puntu widzenia, racjonalista tlumaczy komus ciemnemu,
> wiec nie masz sie czego obawiac, ok?

Jakie znowu obawy?

> Duchowosc i religijnosc (rozszerzam pojecie) jest zwiazana
> z czlowiekiem tak jak instynkt posiadania dzieci.

Ty tak mozesz uwazac.
Ja moge uwazac inaczej, ze jest to odruch warunkowy nie wrodzony.

> Opieka nad dzieckiem to nie tylko intykt, to rowniez wolna
> wola, u czlowieka.
> Tak samo jak glód jest instynktem, natomiast czy zjem czy nie
> - zwiazane jest z wolną wolą - modelka moze czuc głód ale
> niekoniecznie musi jesc - moze sie akurat odchudza? :)

Co to jest wolna wola? :-)
Modelka nie ma wolnej woli - NIE WOLNO jej zgrubnac bo straci prace.
Jej czyny sa ZDETERMINOWANE sytuacja zewnetrzna - nie ma wolnosci.

> Religijnosc samo w sobie jest w nas - zreszta we wszystkich
> kulturach tak jest i to od tysiecy lat, wiec jest ona w nas wpisana.

Absolutnie nie jest w nas wszystkich - we mnie jej nie ma.

> I nie chodzi tylko o wiare w Boga,
> rowniez myslenie o przeszlosci i przyszlosci, kim jestem i tak dalej.

Myslenie, czyli RACJONALIZM, prowadzic nas moze do roznych wnioskow.
Jesli umiemy kojarzyc fakty i nie damy sie zastraszyc to nie bedziemy
pocieszac sie za zycia istnieniem wyimaginowanego Boga, nie bedziemy
liczyc na jego wyimaginowana pomoc tylko wezmiemy sie sami za robote.

> To jest cos pozytywnego.

Wiara w boga jest dla mnie czyms negatywnym.
Jest spychanie odpowiedzialnosci za siebie na kogos innego.

> Jesli alkoholik wychodzi z nalogu dzieki wierze, jakiemus nawróceniu, to tu np.
jest miejsce na duchowosc, wiare.

Jesli ktos przez wiare wpada w nalog alkoholizmu to jest tu
negatywny aspekt sprawy.

> Natomiast zgodnie z ateizmem - nasze zycie nie ma _zadnego_ sensu.
> Czy umialbys jutro popelnic samobojstwo? Z puntu widzienia ateisty -
> samobojstwo czy nie - to nie ma zadnego znacznia - a jednak nie
> zrobilbys tego! Dlaczego? Bo masz pewna wizje rzeczywistosci -
> i _to_jest_ta_wiara_ - bo z materialistycznego punktu widzenia,
> zywy czy martwy to tylko inne ulozenie atomow.

Ty nie rozumiesz ateizmu.
Ty probujesz ateiscie wmawiac czym dla niego jest ateizm?
Opamietaj sie!

Jest zupelnie odwrotnie niz Ci sie wydaje...
Dla ateisty jego wlasne zycie jest najcenniejszym darem jaki ma
i smierc w jego oczach jest koncem wszytkiego - nie ma uludy
jakiegos zycia wiecznego u boku wyimaginowanego boga...
Dla wierzacego zycie doczesne jest "padolem", cierpieniem
ktore prowadzi do nagrody po smieci, do bezkresnego szczescia.
Uczony jest od malego zeby nie szukac radosci zycia, aby nie
cenic zycia bo to tylko cielesna "skorupa" prowadzaca do
czegos lepszego po smierci. Wlasnie filozofia wiary w zycie
po smierci powinna dawac Ci wieksza motywacje do zabicia sie
niz ateiscie, i tak sie dzieje wiele razy w roznych sektach
oglaszajacych koniec swiata i w ktorych wierni masowo popelniaja
samobojstwa. Jednak aby zapobiec masowym samobojstwom w religiaj
obliczonych bardziej na dlugoterminowy zysk (katolicyzm) sa
wyrazne zakazy samobojstwa. Wiernego ZMUSZA sie do zycia
w cierpieniu i nadstawiania drugiego policzka ... :-)

> [...]
> Inna sprawa ze masz dyskredytujace spojrzenie na wiare - np. opisujesz
> i smiejesz sie z ludzi ktorzy w chlepie zobaczyli Boga w kromce chleba -
> problem jest zupelnie inny niz Ci sie wydaje - to problem dzisiejszego
> czlowieka, ktory patrzy na wszystko z puntu widzienia
> _krytycznego_weobec_wszystkiego_oberwatora_, wiare widzi poprzez
> mozliwosc _wysmiania_. Tylko ze to nie problem wiary ale wspolczesnego czlowieka,
> tak samo jak 14 nie chca byc dziewicami, kobiety - "kurami domowymi" itd. itd.
> ludzie boja sie o wlasny wizerunek stad porzucaja swoja nature ktora widza poprzez
przesmiewcze obrazki.

Wierzacy ktoremu wszystko kojarzy sie z wizerunkiem jezuska,
nawet plama benzyny na kaluzy albo zaciek deszczu na scianie
wiaduktu jest niewolnikiem swojego opetanego mozgu tak samo jak
nastolatek ktoremu hormony zalewaja mozg i wszystko sie mu
kojarzy z seksem...

> Natomiast widzenie Boga we snie - tu sie chyba troche zapedziles :)
> Mam rozne sny, widza tam rozne rzeczy, w postaci symboli
> (dlaczego nie widziec we snie Boga, Szatana, Anioła, co w tym złego?)
> i sny te sa dla mnie bardzo wartosciowe. Niepotrzebnie dyskredytujesz te sny :)
> Co powienien widziec we snie poprawny ateista? Przesuwajace sie atomy?
> Wzory matematyczne? :)

No jesli Ty nie widzisz roznicy pomiedzy snem a rzeczywistoscia
to snij dalej o tym swoi wyimaginowanym bogu...