Re: Szczególnie do Maji

Data: 2009-06-19 13:48:47
Temat: Re: Szczególnie do Maji
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

Maja pisze:

> Animko... Nie mam prawa do niczego Cie namawiac, ale pewnych kwestii
> nie jestem w stanie pominac milczeniem. Kwestii Twojej pani doktor.
> Byc moze o wszystkim tutaj nie wspomnialas, i byc moze lekarka zlecala Ci
> kontrole poziomu hormonow tarczycy oraz TSH, no i oczywiscie morfologii
> podczas leczenia Thyrozolem, ale jesli nie (a cos tak czuje, ze niestety
> nie),
> to taki lekarz jest delikatnie mowiac nieodpowiedzialny i lekarzem byc nie
> powinien.

Masz ze wszystkim rację. Dopiero teraz to sobie przemyślałam. Myslałam, ze
do tej pory jest wszystko na dobrej drodze, ale okazało się, ze jest
odwrotnie. Po wzięciu 1 opakowania proszków Thyrozol10 nie starczyło ich
do następnej wizyty u lekarza. Na wizycie u tej lekarki (Krystyna
Stankiewicz) poczułam sie nieprzyjemnie, bo miała do mnie wielkie
pretensje, że nie poszłam do swojej rejonowej przychodni lekarskiej, czyli
do internisty po receptę na te proszki. Tak się zastanawiam dlaczego ona
mi nie dala od razu drugiej recepty albo nie zapisała wiecej tych
proszków. Być moze to jest teraz skutkiem, że mi się teraz jedno oko
wybałuszyło i zaczęłam się wstydzić spojrzeć ludziom w oczy!

> [...]
> nie sprawdzil tarczycy, albo endokrynolog nie kontrolowal morfologii...
> Niejednokrotnie pacjenci maja szczescie, ze w ogole zyja... A lekarze z
> prawdziwego zdarzenia za glowe sie lapia do czego inni pozal sie Boze
> "specjalisci" potrafia doprowadzic. Nie twierdze, ze tylko w szpitalu na
> Bielanach sa dobrzy endokrynolodzy, chociaz rzeczywiscie maja tam
> bardzo dobrych fachowcow. Ale jest wielu dobrych niet tylko tam :)
> Tylko trzeba na takiego albo trafic, albo takiego po prostu szukac :)
> Jesli Twoja lekarka kontroluje poziom hormonow i morfologie, to cofam

Leczę się dopiero jakiś miesiąc, to była druga wizyta. Przy pierwszej
wizycie miałam robione badania hormonów tarczycy, przy drugiej wizycie
nie, ale badała mnie słuchawkami i mierzyła ciśnienie. Jeśli powinnam mieć
powtórzone badania hormonów tarczycy to i mnie się nóż otworzył!

> Zmiana dawki bez kontroli poziomu hormonow i morfologii? Hmm...

No właśnie!

> [...]
> specjalizuje. Ale podobno jest jakas swietna okulistka w Warszawie,
> wlasnie od tego typu problemow. Jesli Ci zalezy, to postaram sie zdobyc
> na nia namiary. Zapewne przyjmuje prywatnie, ale moim zdaniem, jesli
> w gre wchodzi zdrowie, mozna pojsc chociazby na jedna konsultacje,
> by zorientowac sie z czym masz do czynienia i jaki jest charakter
> dolegliwosci, ktora Cie dopadla. Byc moze to wcale nie oftlmopatia?
> Mozna wtedy tez porozmawiac z okulistka, zapytac, czy dalsze
> wizyty/leczenie moglyby odbywac sie w ramach NFZ...

Te schorzenia podobno powinien leczyć endokrynolog. Daje się jakieś sterydy.
To dziwne, bo ta lekarka-endokrynolog przecież- dała mi namiary do
prywatnego gabinetu swojej koleżanki- Jadwigi Janik-okulista-endokrynolog.
Znalazłam jej namiary także w internecie. Zadzwoniłam do przychodni na ul.
Okrąg 1 i tam mi powiedziano, że pani doktór Janik jest kierowniczką
przychodni, że tu nie leczy! Recepcjonistka wygadała się, że pani doktór
leczy w szpitalu na Bielanach. Jak poprosiłam o nr.telefonu to mi
podała...ale do tego jej prywatnego gabinetu na ul. Popiełuszki.
Czegoś tu nie rozumiem. Uczyła się za państwowe pieniądze, za darmo. Teraz
jest kierowniczką przychodni, ale przyjmuje tylko prywatnie w swoim
gabinecie. To jest normalnie żenada!
Jak możesz to dowiedz się czy ta lekarka pracuje państwowo w przychodni
szpitala Bielańskiego, dobrze?

http://www.rankinglekarzy.pl/lekarz/8061/Jadwiga-Jan
ik/endokrynolog-okulista/Warszawa

http://szczegoly.pkt.pl/janik_jadwiga_dr_nauk_med_sp
ec_okulista_endokrynologia_f5ae42212f5c69e5c0b8b34b7
373de15.html

http://www.rynekmedyczny.pl/pl/warszawa/okrag/ZOZ/16
64491,,/niepubliczny_zaklad_opieki_zdrowotnej_centru
m_leczenia_jaskry_i_chorob_oka

> Powiem Ci szczerze, ze chetnie leczylabym sie za darmo, ale gdybym
> na to liczyla, czekala tygodniami na wizyty i badania, ufala wszystkim
> lakarzom , to juz dawno by mnie na swiecie nie bylo....
> Na moje leczenie (tzn. wizyty lekarskie w kraju i za granica, badania,
> leki) idzie fortuna... To gigantyczne kwoty... Rodzina wspiera nas
> finansowo. Ale dzieki temu jestem w dobrych rekach genialnych fachowcow...

Bardzo się cieszę i także Cię wspieram. Duchowo, ale wspieram! :-)

> Fajnie byloby wydac te pieniadze na inne cele, czy na przyjemnosci, czy
> tez po prostu ich nie wydac wcale :), ale zdecydowanie wybieram zdrowie
> i zycie... :) Bez brylantow da sie zyc ;) Gorzej jak i na chleb brakuje... i
> na
> leczenie...

Masz rację. U mnie na chleb i miesięczne opłaty nie brakuje, ale za mało,
żeby się prywatnie leczyć.
Co innego iść na jedną wizytę za 100 czy 150 zł, a co innego chodzić co
tydzień na takie wizyty.
W przyszłym tygodniu idę do drugiej pracy, nie wiem czy wytrwam, ale jak
na dzisiejszy dzień staram się o tym nie myśleć.

Coz, sluzba zdrowia w tym kraju to temat na inna, dosc nerwowa
> dyskusje... ;)

Tak.

> Na razie bez zmian. Caly czas przyjmuje Thyrozol i sterydy. No i leki na
> serce.

Jakie to sterydy (przypuszczam, że przeciwdziałajace wytrzeszcowi oczu)?
Pisałaś o tym, ale nie zapisałam sobie i nie pamiętam :-(
Zapiszę sobie w postaram się wymóc receptę od lekarza być może w tej
przychodni, gdzie byłam.

> Od sterydow wysiadaja mi m.in. oczy, i to mnie najbardziej przeraza...

Jak one są na oczy, to chyba coś nie tak.
A ja wlasnie zaczęłam czytać bez okularów + i nawlekam cięnką igłę czarną
nitkę przy słabym świetle lampy!
Nie wiem czy to dzięki temu Thorazylowi 10 czy żelazie Sorbiter.

> Jestem juz bardzo zmeczona i slaba, nie daje rady nic robic. Czasami nie mam
> sily nawet herbaty sobie zaparzyc...

Tak sobie myślę, że to dlatego, że lekarze szprycują Cię lekami, które Ci
nie pomagają, a szkodzą?
Uważam, że jakby Ci pomagały, to lepiej byś się czuła.

>Coraz rzadziej zagladam na grupy
> dyskusyjne... Psychicznie podupadam. Gdyby nie wsparcie bliskich i ich slowa
> niczym mantra "bedzie dobrze, bedzie lepiej, bedzie dobrze" to nie wiem, co
> by ze mna bylo...

Uważaj na siebie i pisz, pisz, pisz.
Czekam na Twoje posty :-)

> Bedzie dobrze, bedzie dobrze, bedzie dobrze! :)

Czego Ci serdecznie życzę.
Mnie to już na to jedno większe oko nikt i nic nie pomoże, a takie ładne
miałam oczy. Żyć się normalnie odechciewa.

Co o tym sądzisz? Wyleczone tarczyce.
http://www.zenni.pl/nowyserwis/page.php?p=nowofiz&la
ng=pl

Aha, muszę Cie jeszcze zapytać co zrobić, żeby się do tej przychodni na
Bielany przenieść? Brać drugie skierowanie do endokrynologa? Tej pani
doktór Stankiewicz nie mogę przecież powiedzieć, że chcę się przenieść do
przychodni na Bielany, bo ona mi na pewno nie pomoże.
Daleko bym miała z Sadyby na Bielany, ale jakoś bym to chyba przeżyła.

Pozdrawiam serdecznie i czekam :-)

--
animka