Re: Szczególnie do Maji

Data: 2009-06-22 23:19:08
Temat: Re: Szczególnie do Maji
Od: "Maja" <s...@o...pl>

Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
news:h1frek$1g5$1@node1.news.atman.pl...
Maja pisze:
> [...]
> odwrotnie. Po wzięciu 1 opakowania proszków Thyrozol10 nie starczyło ich
> do następnej wizyty u lekarza. Na wizycie u tej lekarki (Krystyna
> Stankiewicz) poczułam sie nieprzyjemnie, bo miała do mnie wielkie
> pretensje, że nie poszłam do swojej rejonowej przychodni lekarskiej, czyli
> do internisty po receptę na te proszki. Tak się zastanawiam dlaczego ona
> mi nie dala od razu drugiej recepty albo nie zapisała wiecej tych
> proszków. Być moze to jest teraz skutkiem, że mi się teraz jedno oko
> wybałuszyło i zaczęłam się wstydzić spojrzeć ludziom w oczy!

Jesli mialas przerwe w przyjmowaniu Thyrozolu, podczas gdy w organizmie
szalal nadmiar hormonow tarczycy, to calkiem mozliwe, ze jest to
przyczyna wytrzeszczu. Lekarka jasno powinna Cie poinformowac
przez jaki okres czasu masz przyjmowac Thyrozol, i ze nie mozesz go
odstawic bez wczesniejszego wykonania badan i skonsultowania sie z nia.

> Leczę się dopiero jakiś miesiąc, to była druga wizyta. Przy pierwszej
> wizycie miałam robione badania hormonów tarczycy, przy drugiej wizycie
> nie, ale badała mnie słuchawkami i mierzyła ciśnienie. Jeśli powinnam mieć
> powtórzone badania hormonów tarczycy to i mnie się nóż otworzył!

Nie wiedzialam, ze leczysz sie dopiero od miesiaca. Badania powinno sie
wykonac mniej wiecej po 2-4 tygodniach od rozpoczecia leczenia. Znaczenie
ma tu stan zdrowia pacjenta, choroby wspolistniejace, dawka leku itp.
Czasami
istnieje koniecznosc wykonywania badan bardzo czesto, czasami wystarczy co
kilka tygodni. Jednak po miesiacu przyjmowania leku najwyzszy czas zrobic
pierwsze badania kontrolne.

> No właśnie!

Tak nie postepuje odpowiedzialny lekarz. Miesiac czasu jestes na leku.
Poziom hormonow zapewne ulegl zmianie. Do zmodyfikowania dawkowania
konieczne jest wykonanie badania. Zmieniac w ciemno to sobie mozna ilosc
cukru w przepisie na szarlotke, ale nie dawke treostatyku, na Boga...

> Te schorzenia podobno powinien leczyć endokrynolog. Daje się jakieś
> sterydy.
Tak. Schorzenia tarczycy (a wytreszcz czesto im towarzyszy) jak najbardziej
endokrynolog :) Jednak w przypadku, gdy pojawia sie oftalmopatia, czasami
sam
endokrynolog sobie nie radzi :(
Podaje sie niestety sterydy (czasami zapobiegawczo, tak jak w moim
przypadku,
by po jodowaniu nie pojawil sie wytrzeszcz, a czasami leczniczo, gdy
wytrzeszcz
juz sie pojawil. Jednak zastosowanie sterydow w przypadku juz
zaawansowanego
wytrzeszczu nie zawsze pomaga. bardzo czesto, w zasadzie w 95% przypadkow
wytrzeszcz pozostaje... Bywa, ze sie zmniejsza, ale pozostaje. I jesli
pojawiaja sie
powiklania, a dosc czesto niestety tak sie dzieje, wtedy konieczna jest
pomoc
okulisty specjalizujacego sie w leczeniu oftalmopatii, lub
endokrynologa-okulisty
(stosunkowo rzadka specjalizacja).

> To dziwne, bo ta lekarka-endokrynolog przecież- dała mi namiary do
> prywatnego gabinetu swojej koleżanki- Jadwigi Janik-okulista-endokrynolog.
> Znalazłam jej namiary także w internecie. [...]
> Jak możesz to dowiedz się czy ta lekarka pracuje państwowo w przychodni
> szpitala Bielańskiego, dobrze?

W piatek mam kontrole, tak wiec sie dowiem :)
Calkiem mozliwe, ze to o niej slyszalam, poniewaz takich specjalistow nie ma
wielu. A to by sie nawet zgadzalo, bo na Popieluszki przyjmuje tez "moja"
pani profesor ze szpitala bielanskiego.

> Bardzo się cieszę i także Cię wspieram. Duchowo, ale wspieram! :-)

Bardzo, bardzo Ci dziekuje :) Takie duchowe wsparcie niezwykle duzo daje,
i potrafi zdzialac cuda :)

Zycze Ci, abys wytrwala. I aby ta nowa praca sprawiala Ci choc odrobine
przyjemnosci :)

> Jakie to sterydy (przypuszczam, że przeciwdziałajace wytrzeszcowi oczu)?
> Pisałaś o tym, ale nie zapisałam sobie i nie pamiętam :-(
> Zapiszę sobie w postaram się wymóc receptę od lekarza być może w tej
> przychodni, gdzie byłam.

Przyjmuję Medrol (Methylprednisolonum). Niektorzy pacjenci dostaja
Encortolon
(Prednisolonum). Jesli chodzi o dzialanie terapeutyczne, to jest to jedno i
to samo
praktycznie. Ale ja zdecydowanie lepiej reaguje na Medrol (byc moze dlatego,
ze
jest zachodni, lepiej oczyszczony). I troszke mniej szkodliwy na watrobe, a
to sie
jednak liczy przy takiej ilosci lekow przez tak dlugi okres czasu.
Ale blagam nie probuj zdobywac recepty na sile! To tylko lekarz moze o tym
zdecydowac, czy sterydy sa wskazane czy nie. Byc moze w ogole nie sa
potrzebne w Twoim przypadku. Musisz po prostu trafic na Bialany, najlepiej
do
dr.Jastrzebskiej lub do pani profesor Słowinskiej-Srzednickiej (ale do niej
tylko
prywatnie mozna chyba, tzn. ja chodze do niej prywatnie, na Popieluszki).
Do Dr. Jastrzebskiej mozna albo prywatnie, albo nie prywatnie :)

> Jak one są na oczy, to chyba coś nie tak.
Dawke sterydow zwiekszono mi profilaktycznie po jodowaniu, zebym
nie dostala wytrzeszczu. Tak wiec jesli chodzi o oczy, tylko przed
wytrzeszczem
mialy mnie chronic. A sterydy, jak to sterydy, maja mnostwo powaznych
dzialan
ubocznych... Poniewaz oprocz tej wstretnej choroby tarczycy jestem chora na
powazna chorobe autoimmunologiczna, sterydy przyjmuje od 8 lat z
przerwami...
I mam juz zacme posterydowa, i jaskra wisi w powietrzu... I to obecne
zwiekszenie
dawki z powodu jodowania bardzo zaszkodzilo i tak slabym juz oczom. W ciagu
ostatnich dwoch miesiecy wzrok mi sie dosc znacznie pogorszyl...:(

> A ja wlasnie zaczęłam czytać bez okularów + i nawlekam cięnką igłę czarną
> nitkę przy słabym świetle lampy!
> Nie wiem czy to dzięki temu Thorazylowi 10 czy żelazie Sorbiter.

Mysle, ze takie wahniecia wady wzroku moga byc samoistne.

> Tak sobie myślę, że to dlatego, że lekarze szprycują Cię lekami, które Ci
> nie pomagają, a szkodzą?
Sterydy sa koszmarne... To syf, jakich malo. Ostatecznosc.
Ale niestety w niektorych przypadkach sa jedynym lekiem i ratuja zycie...
Z jednej strony ratuja zycie, a z drugiej wyrzadzaja wiele szkody i sieja
spustoszenie w calym organizmie. No i Thyrozol w moim przypadku jest
duzym ryzykiem. Na szczescie w tej chwili nie musze przyjmowac arechiny
i lekow immunosupresyjnych, ale i przez to musialam przechodzic... Tak wiec
masz racje. Leki, ktore w ciagu ostatnich 8-miu lat musialam przyjmowac
zabraly mi kawal i tak watlego zdrowia. Ale uratowaly zycie...
Jakie to wszystko jest pokrecone... Tak ciezko sie z tym pogodzic.
Coz, tak moj los i pozostaje mi sie... usmiechnac ;)

> Uważam, że jakby Ci pomagały, to lepiej byś się czuła.

Jak na jedno pomoga, to na drugie zaszkodza, i kolko sie zamyka.
Oby tylko udalo sie je tym razem odstawic. Oby moje nadnercza ruszyly...

> Mnie to już na to jedno większe oko nikt i nic nie pomoże, a takie ładne
> miałam oczy. Żyć się normalnie odechciewa.

Najpierw powinnnas trafic do dobrego endokrynologa. Byc moze te zmiany
oczne uda sie opanowac. A najwazniejsze, ze zapobiegnie sie dalszym. Tylko
trzeba trafic do lekarza z prawdziwego zdarzenia.
A oczy nadal masz ladne, bo to te same oczy, tylko troche wieksze :)
> Co o tym sądzisz? Wyleczone tarczyce.
> http://www.zenni.pl/nowyserwis/page.php?p=nowofiz&la
ng=pl

Nie wiem... A Ty?
Czlowiek chory we wszystko chce wierzyc... I lapie sie kazdej deski ratunku.
We wszystkim szuka nadziei i pomocy... A bywa niestety roznie...
Najsmutniejsze jest to, ze ludzie zeruja na ludzkim cierpieniu i
bezradnosci.
Ale na temat tej metody Zenni trudno mi sie wypowiadac... Nie wiem, co o tym
myslec.

> Aha, muszę Cie jeszcze zapytać co zrobić, żeby się do tej przychodni na
> Bielany przenieść? Brać drugie skierowanie do endokrynologa?
Mysle, ze powinnas wziac skierowanie do endokrynologa i zapisac sie na
wizyte. Ale nie mam pojecia jaki jest czas oczekiwania.

> Daleko bym miała z Sadyby na Bielany, ale jakoś bym to chyba przeżyła.

No to tak jak ja. Niestety tez mam daleko (mieszkam na Mokotowie).
Ale wole miec dalej, i byc w dobrych rekach.

> Pozdrawiam serdecznie i czekam :-)

Milo, ze ktos czeka :)
Pozdrawiam serdecznie,
Maja