Re: (Sztucznie) Inteligentne Knedle

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Tue, 17 Jan 2023 15:22:53 -0800 (PST)
Subject: Re: (Sztucznie) Inteligentne Knedle
From: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

poniedziałek, 16 stycznia 2023 o 21:22:06 UTC+1 Jarosław Sokołowski napisał(a):
> Wszyscy teraz na grupach zamiast gadać ze sobą, gadają ze Sztuczną
> Inteligencją. Zatem i ja poleciłem tej gadajce GPT, by mi dała przepis
> na knedle ze śliwkami. Zaczęła od wyliczenia składników, co wyglądało
> dobrze, myślałem, że po prostu dalej zacytuje coś z licznych stron
> dla internetowych kucharzy. A ona skubana wymyśliła coś własnego:
>
> Przygotowanie:
>
> 1. Ziemniaki ugotować, obrać i przepuścić przez praskę.
> 2. Dodać mąkę, jajko, cukier i sól, dokładnie wyrobić.
> 3. Z masy uformować kulki.
> [...]
Sztuczna inteligencja też sama przepisu nie wymyśliła. Ona oparła się na przepisach
jakie są w necie. Musiało się jej zaplątać coś z czymś faszerowanym. Nawet użyła
słowa farsz. Może w innych językach używa się słowa oznaczającego faszerowanie przy
przepisie na knedle ze śliwkami i dostosowała polski przepis na przykład do
ziemniaków faszerowanych. Ty jak byś nie wiedział jak wyglądają knedle ze śliwkami i
dostał knedle zrobione według przepisu jaki dostałeś to byś je zjadł i powiedzial że
dobre. W przepisie nie ma nic co mogło by popsuć potrawę. Jak już zaangażowałes
sztuczną inteligencję żeby stworzyła przepis na knedle to zrób knedle z tego przepisu
i napisz czy były smaczne. Poinformuj również sztuczna inteligencję o doświadczeniu.
Ona inaczej się nie nauczy jeśli nie będzie dostawała informacji zwrotnych. Jeśli
tylko nie pójdzie w stronę skynetu to może być bardzo użyteczna.