Re: Szukam ciasto na Mikołaja!

Data: 2000-12-16 23:32:40
Temat: Re: Szukam ciasto na Mikołaja!
Od: "Barbara Olszewska" <b...@f...buy.pl>

Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości
news:91guka.3vva8up.1@Konrad.Brywczynski...

> Mój też był w językach zachodnich. Wagi też podobne, bo - zauważ - mamy
> do czynienia z dość konkretną ilością ciasta (pojemność jednej z moich
> form to 0,5, a drugiej 1l).

> Konrad J. Brywczyński
Faktycznie ilosci przy takich formach powinny byc precyzyjne ale przy okazji
kupna inne blaszki zastosowalam przepis z opakowania z takimi ilosciami
jakie powinny byc do tej wielkosci blaszki i ciasta bylo tylko na polowe
blaszki.
Znalazlam opakowanie i tak brzmi przepis

Grundrezept Nikolaus-Kuchen
Für den Rührteig

200 g Marzipanrohmasse, 4 Eier, 70 g Butter
70 g Zucker, 1 Päckchen Vanillezucker Zuckerschrift
1 Prise Salz, 5 Tropfen Bittermandelöl,
150 g Weizenmehl, 30 g Speisestärke,
2 gestrichene TL Backpulver.

Für die Verzierung:
175 g Puderzucker, 1 Eiweiß, einige Tropfen, Bittermandelöl, Speisefarben,
braune Zuckerschrift
Zubereitung:
Marzipanrohmasse, Butter, Zucker und Eier zu einer Schaummasse rühren. Salz,
Vanillezucker und
Bittermandelöl unterrühren. Mehl, Speisestärke und Bockpulver miteinander
mischen und unter die
Schaummasse rühren.
Die beiden Hälften der Zenker-Weihnachtsmann-Backform gut einfetten und
zusammensetzen.
Den Teig einfüllen und bei 175 °C auf der untersten Einschubhöhe des
Backofens ca. 40 Minuten backen.
Den fertig gebackenen Weihnachtsmann-Kuchen aus der Form lösen und auf einem
Zenker Kuchengitter
auskühlen lassen. Den ausgekühlten Weihnachtsmann-Kuchen mit Zuckerguß und
Zuckerschrift verzieren.

Backtemperatur: 175 Grad Backdauer: 40 Minuten

Mam nadzieje ze uda sie go przetlumaczyc bede bardzo wdzieczna. Niestety ja
jakos nie moge strawic niemieckiego .Czesc z tego rozumiem ale wiekszosc
jakos nie bardzo wchodzi do glowy. Moze przepis zainteresuje i innych .Sa to
ilosci na 1 l.

Barbara