Szybka, kaloryczna, tania potrawa?...

1. Data: 2005-12-18 10:12:46

Temat: Szybka, kaloryczna, tania potrawa?...
Od: "X" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Niedlugo zmieniam miejsce zamieszkania. Bede mial niewiele czasu na
przygotowywanie jedzenia (szkola, praca), rowniez i finanse sa sporo
ograniczone. Bede mieszkal sam wiec potrzebuje przepisow "dla jednej osoby",
lecz takich, ktorych realizacja nie bedzie zbyt duzym obciazeniem a to, co
powstanie w jej wyniku - bylo pozywne, kaloryczne etc. Nie musi byc
smaczne;). Wazne jest, by zapewnilo mi wystarczajaca ilosc energii, mikro- i
makroelementow i witamin do codziennego, trudnego zycia (zarowno nauka jak i
praca jest intelektualna - fizycznej wcale) Jakies pomysly?

Co sadzicie o kotletach sojowych, np. z Biedronki? Tanie a - skoro soja -
chyba pozywne?

A gdyby tak jeszcze do obiadu douprawiac sobie kielki? Jakie najlepiej?

Ah, oczywiscie - im mniej naczyn - tym lepiej:D.

Pozdrawiam!

2. Data: 2005-12-18 11:16:22

Temat: Re: Szybka, kaloryczna, tania potrawa?...
Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak z biedronki to nie polecam, testowałem niedawno kilka produktów i żadne
nie nadaje się do jedzenia, chyba że ktoś jest bardzo głodny. Ale to i tak
nic w porównaniu z produktami sprzedawanymi przez Lider Szajs, tam to
dopiero szajs się sprzedaje....

PS lepiej pójść do Chińczyka i zamówić zupę albo jakieś danie, nawet jak
jest z psa albo gołębi to przynajmniej jest tam prawdziwe mięso...

Pozdro
Kri$P

--
**** Usuń co zbędne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

3. Data: 2005-12-18 11:28:54

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej by było jakby mama tobie przygotowała raz na jakiś czas słoiki z
różnościami lub gotowe mięso, które można zamrozić. Mój brat tak wozi sobie od
mojej mamy. Spagetti, kotlety mielone, kurczaczka gotowanego lub pieczonego,
jakies gołąbki, gulasze, zupy, pierogi itp.Do tego wozi już gotowe buraczki,
kapuste w słoikach albo do zamrożenia. Surówki z braku czasu musi sobie
kupować.Rozmraża, podgrzewa, gotuje jakiegoś ziemniaka i gotowe.

Albo spraw sobie dobrą żone, ktora będzie o Ciebie dbała każdego dnia

a ja Ci moge zaproponować:
makaron ze szpinakiem- kupujesz paczke szpinaku, gotujesz szpinak z kostką
rosołową, dodajesz czosnku, kilka zółtek, śmietanę. Gotujesz kluski. Wrzucasz
wszystko do naczynia żąroodpornego i zapiekasz z zółtym serem.

Albo makaron z piersią kurczaka: pierś kurczaka kroisz w kostkę, podsmażasz na
patelni z wegetą. Do miseczki wlewasz śmietanę kremówke, przyprawiasz solą,
pieprzem, kurkumą, papryką czerwoną i suszonym koperkiem, dodajesz czosnek.
Potem wlewasz do mięsa i zagotowujesz. Ugotowany makaron rurki mieszasz z mięsem
i śmietaną, wsypujesz troche startego sera i chwile jeszcze trzymasz na ogniu
żeby sie ser rozpuścił

pozdrawiam
bebekot

4. Data: 2005-12-18 11:29:51

Od: "Marek W." <U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU.UplU> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bebekot" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> Albo spraw sobie dobrą żone, ktora będzie o Ciebie dbała każdego dnia

Szybciej sie nauczy gotować niz taką znajdzie...

Marek

5. Data: 2005-12-18 12:23:23

Od: "X" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mięsem
> i śmietaną, wsypujesz troche startego sera i chwile jeszcze trzymasz na

Dzieki, calkiem te przepisy ciekawie brzmia:).

Ad.1. Hm, szpinak jest calkiem smaczny. A co zrobic z bialkami? :)

Bezy? :P

Ad. 2. Robilem cos podobnego, ale nieco szedlem na latwizne. Mielony kurczak
(czasem i z Biedronki) na patelnie z oliwa a jak sie podsmazyl to siup, sos
ze sloiczka... :P
Ale bywaly czasy gdy gotowalo sie makaron i polewalo sosem bezposrednio
ze sloika (z "czystym" przecierem pomidorowym to jeszcze nie mialem okazji
jesc:))).

6. Data: 2005-12-18 13:01:06

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kri$" napisał:

> lepiej pójść do Chińczyka i zamówić zupę albo jakieś danie, nawet
jak
> jest z psa albo gołębi to przynajmniej jest tam prawdziwe mięso...

W kotletach sojowych raczej nie chodzi o zawartość mięsa ;>

PS. Odpowiadaj pod postem.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

7. Data: 2005-12-18 13:09:14

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "X" napisał:

> Co sadzicie o kotletach sojowych, np. z Biedronki? Tanie a
> - skoro soja - chyba pozywne?

Proponuję kotlety sojowe po prostu ugotowane, bez bawienia się w
panierowanie i smażenie, a do tego ryż i fix Knorra do potraw
chińskich. Będziesz zachińszczony na amen ;)
Albo makaron z różnymi sosami. Albo mrożonki. Teraz jest mnóstwo
takich na patelnię - z ryżem, ziemiorami, makaronem, że wystarczy
dorzucić kawałek mięcha - gulasz, pierś z kurczaka, czy co tam lubisz,
przyprawić do swojego smaku - i masz gotowe danie. Ja nawet mrożonki
nie przeznaczone do patelniowego użytku duszę sobie na beztłuszczowej.
Tylko trzeba pilnowac, żeby cała woda nie wyparowała.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

8. Data: 2005-12-18 14:13:22

Od: "X" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A cos z kaszy gryczanej/jeczmiennej?

Pozdrawiam!

9. Data: 2005-12-18 20:50:47

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <m...@p...strone> napisał w wiadomości
> Proponuję kotlety sojowe po prostu ugotowane,

A ja tylko raz kupiłam takie kotlety, ugotowałam w bulionie i ... nigdy
więcej. Niczego bardziej obrzydliwego do tej pory chyba nie jadłam.
Podziwiam tych, co to lubią, za autosadyzm.

Pozdrawiam,
Akulka

10. Data: 2005-12-18 20:52:54

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A cos z kaszy gryczanej/jeczmiennej?

Ugotować, okrasić skwareczkami z boczku lub wędliny i ew. podsmażona
cebulka+ szklanka mleka/kefiru/maślanki. Mniam. Najprostsze rzeczy są
najlepsze.

Pozdrawiam,
Akulka

śledzie w zalewie miodowej