Szybkie obiady

1. Data: 2000-02-06 08:04:17

Temat: Szybkie obiady
Od: "Jerzy Karbowski" <j...@w...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich kucharzy i smakoszów.
Pojawiam się na tej liście po raz pierwszy i nie wiem czy temat, który
chciałbym zapoczątkować już kiedyś istniał.
Otóż proszę wszystkich grupowiczów o przedstawianie przepisów na dania
obiadowo-kolacyjne, które można szybko i łatwo zrealizować przy "normalnym"
trybie pracy, tzn. powrót do domu 17.00-18.00, wcześniej śniadanie w pracy
ok. 11.00.
Kilka prostych dań już znam, ale ile czasu można jeść to samo.
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

1. Data: 2000-02-06 12:49:49

Temat: Re: Szybkie obiady
Od: Paul Urstein <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Karbowski a écrit :

> [...]
> trybie pracy, tzn. powrót do domu 17.00-18.00, wcześniej śniadanie w pracy

Witaj Jerzy, powidz co lubisz albo raczej czego nie lubisz?
Przejedz sie na
http://www.kuchnia.com.pl/ albo na http://www.kuchnia.3miasto.pl/
te dwa adresy to istna kopalnia zlota.

--
Amicalement Paul Urstein

1. Data: 2000-02-07 08:40:13

Od: Malgorzata Krzyzaniak <z...@f...cgs.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 6 Feb 2000, Jerzy Karbowski wrote:

[...]
> [...]
> trybie pracy, tzn. powrót do domu 17.00-18.00, wcześniej śniadanie w pracy

Na przykład tzw. "pyry z gzikiem" - potrawa typowo poznańska
(czytaj tania :->). Ziemniaczki ugotowane i ugniecione z odrobiną masła.
Twaróg śmietankowy z odrobiną śmietany, drobno posiekaną cebulką,
szczypiorkiem, solą i pieprzem. Do tego ewentualnie jajko sadzone.

Zuzanka

--
jgs A Małgorzata "Zuzanka" Krzyżaniak ..... z...@v...com.pl
__/_\__ http://muzeum.topnet.pl/ - Muzeum Rzeczy Nieistniejących

1. Data: 2000-02-07 09:11:06

Od: "AgnieszkaN" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Malgorzata Krzyzaniak napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]

Twaróg śmietankowy z odrobiną śmietany, drobno posiekaną cebulką,
szczypiorkiem, solą i pieprzem. Do tego ewentualnie jajko sadzone.

Zamiast smietany mozna tez dac jogurt naturalny (Campina, Danone), a z
warzywek pasuje tez biala rzodkiew (zamiast szczypiorku i cebuli).

A jajko sadzone skojarzylo mi sie z nast. potrawa (tez szybko i smacznie):
puree z ziemniakow (ziemniaki rozgniecione z odrobina mleka i masla), do
tego szpinak (przesmazony, na koniec dodane surowe jajko) i do tego jajka
sadzone. Chyba, ze ktos ma uraz do szpinaku :)

Pozdrawiam,
Agnieszka

1. Data: 2000-02-07 09:42:23

Od: Jurek Garbowski <j...@m...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgnieszkaN wrote:
[...]
> puree z ziemniakow (ziemniaki rozgniecione z odrobina mleka i masla), do
> tego szpinak (przesmazony, na koniec dodane surowe jajko) i do tego jajka
> sadzone. Chyba, ze ktos ma uraz do szpinaku :)

Ja tam wole szpinak z mala iloscia zasmazki (na maselku oczywista) i...
czosnkiem! Chyba, ze ktos ma uraz do czosnku ;)

pozdr
jg

1. Data: 2000-02-07 12:18:49

Od: "AgnieszkaN" <n...@i...wat.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek Garbowski napisał(a) w wiadomości:
<3...@m...gov.pl>...
>AgnieszkaN wrote:
>[...]
>
>Ja tam wole szpinak z mala iloscia zasmazki (na maselku oczywista) i...
>czosnkiem! Chyba, ze ktos ma uraz do czosnku ;)

Czosnek? Myslalam, ze to oczywiste :) Zabek-dwa to koniecznosc...

Agnieszka

1. Data: 2000-02-07 15:20:32

Od: Theli <k...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Karbowski napisał(a):

> [...]
> trybie pracy, tzn. powrót do domu 17.00-18.00, wcześniej śniadanie w pracy

Nie jestem moze smakoszem i niektorych oburzy moj sposob przygotowywania
potraw, ale polecam cos, co doskanale sprawdzalo sie w czasach
studencko-akademikowych...
piersi z kurczaka lub indyka kroimy na paseczki lub male kawaleczki,
wrzucamy malymi porcjami na bardzo goracy tluszcz na patelni (lub lepiej
woku) i smazymy na rumiano, dodajemy do tego co akurat mamy pod reka -
ja testowalam z (i ze calkiem niezle smakuje) pieczarkami, papryka
czerwona, kielkami, groszkiem z puszki, kukurydza, mrozonymi mieszankami
warzywnymi, ananasem, czyli co sie nawinie, to na patelnie :),
trzeba tylko pamietac, zeby smazyc w mozliwie wysokiej temperaturze, bo
inaczej zacznie nam sie to gotowac zamiast smazyc
przyprawiamy czym lubimy (polecam curry), mozna podlac jeszcze piwem lub
winem...
Jak mamy dosc czasu, to gotujemy jeszcze ryz lub ziemniaczki.

Pozdrawiam i zycze smacznego

Theli

--

|---------------------------------------------------
------------------|

1. Data: 2000-02-07 17:49:29

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niby dlaczego brewerie ???
Ja mniej więcej tak robie kurczaczka z cebulą, czosnkiem i dużą ilością
curry ( ale bez innych dodatków :)

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

-------------------|
-------------------|

1. Data: 2000-02-07 19:55:57

Od: s...@n...gov (Agnieszka Szalewska-Palasz) szukaj wiadomości tego autora

At 01:18 PM 2/7/00 +0100, you wrote:

>Jurek Garbowski napisał(a) w wiadomości:
><3...@m...gov.pl>...

>Czosnek? Myslalam, ze to oczywiste :) Zabek-dwa to koniecznosc...
>
>Agnieszka

a jaka dobry jest szpinak zapiekany w sosie beszamelowym....na to jajka
sadzone, posypac serkiem parmezanem lub innym suchym, i do piekarnika na
jakies 45 min....Moge podac dokladniejszy przepis, ale moze to juz bylo,
wiec nie bede na wszelki wypadek na razie, aby nikt nie krzyczal
I czosnek w tym jest koniecznie, jak duza porcja to i 3 duze zabki
mniam
chyba robie sie glodna, a tu dopiero 15..sniadanko dawno poszlo w
zapomnienie, do obiadu jeszcze daaleeko
uklony na glodnego
aga

--
Najnowsze oferty pracy: http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-praca-oferowana/

1. Data: 2000-02-08 04:17:49

Od: af <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Theli wrote:

> [...]
> winem...
> Jak mamy dosc czasu, to gotujemy jeszcze ryz lub ziemniaczki.

Czyli zes wynalazl to co chinczycy wynalezli pare tys. lat temu....
F.

rybki
Milkshake
PANI DOMU W KUCHNI