Re: TATAR

Data: 2005-10-21 12:58:45
Temat: Re: TATAR
Od: "Kondziorek" <p...@g...pl>

Użytkownik "Marek W."
<U...@U...o.cUz.t.aU.UnosUpamU.UonUetU
.UplU> napisał w
wiadomości news:djakdt$9b0$1@news.lublin.pl...

> Użytkownik "Kondziorek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

(ciach)

> prawidłowy to z konia jest...reszta to podoby..;))))))))
>
> ale konia z rzedem temu kto wie gdzie w dzisiejszych czasach konia mozna
do
> jedzenia dostac...;))))))
>
> za to bardzo smaczne sa z ryb tatary..a najlepszy jaki jadłem to z
jesiotra
> był...(jesiotr nabyty kiedys u ruskich na targu)
>
> ale to tez juz historia...::)))))))))))))
>
> M.

Przyznaje racje calkowita
Tatar...

Polędwica wołowa to jest to mięsko... (bo dostępu do polędwicy z konia
zabitego podczas bitwy raczej nie masz).
Mięska się nie mieli tylko skrobie nożem w poprzek włókien - tak, żeby żadna
żyłka do naszego tatara się nie dostała, co jakiś czas trzeba włókna odciąć,
żeby się łatwo skrobało, ale tego do tatara się nie dodaje.
Takie surowe mięsko doprawiasz solą, pieprzem, olejem i żółtkiem (surowym),
dodajesz drobniutko pokrojoną cebulkę i dokładnie mieszasz...
Czasem żeby było "elegancko" podaje się taką kupkę mięska (doprawionego
solą, pieprzem i olejem) z dziurką w środku i tam przepiórcze jajeczko, a
naokoło dekoracja z cebulki... Ale moim zdaniem najlepszy smakowo jest tatar
dokładnie wymieszany jak się troszkę przegryzie stojąc z godzinkę, dwie w
lodówce...
Jeśli chodzi o proporcje no cóż to jest kwestia smaku, ale ja na 100g mięska
dałabym jedno żółtko kurze, lub ze 3 jajeczka przepiórcze (jajko przepiórcze
to prawie samo żółtko ;-))) ) i jedną małą cebulkę (tak ze 4 cm średnicy -
nie wiem ile to może ważyć) ale ja lubię dość dużo cebulki do tatara...

Z jednym zastrzezeniem

U mnie w sklepie bywa konina

Kabanosy konskie, kielbasa konska

fakt ze to niewiele ale jednak coz (kabanosy konskie sa przepyszne po
uprzednim lekkim podsuszeniu i sciagnieciu skorki z nich-lub na odwrot:) )

Pozdrawiam

Kondziorek