Re: Tani domek - przykład z życia

Data: 2010-12-07 19:40:40
Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

W dniu 07.12.2010 20:32, Plumpi pisze:

> Demagogię to sam uprawiasz :)

Nie.

> Czym innym jest publiczna droga, a czym innym własne prywatne podwórko,
> na którym i tak jako jedyny właściciel odpowiadasz za bezpieczeństwo
> osób, które wchodzą na teren Twojej posesji czy do Twojego domu.

Problem w tym, że źle zbudowana budowla czy budynek mogą zagrażać także
poza terenem budowy.

> Co Cię interesuje czy obok chciwiec stawia bieda-blok, który za parę lat
> zacznie się sypać ? Jego teren, jego pieniądze, jego problem, Tobie nic
> do tego.

To mi do tego, że będzie mi psuł widok, zasłaniał Słońce, a jego prace
budowlane będą dużo uciążliwsze, niż budowa domku jednorodzinnego.

> Z resztą domy, które ludzie obecnie stawiają i tak się sypią po
> kilku latach - tak więc w czym problem ? :)

Brednie.

> To jest właśnie ta mentalność Polaka, który wie zawsze lepiej co
> powinien sąsiad, jak powinien wydac pieniądze, co mu wolno i czego nie
> wolno, a przy tym nie patrzy na to co sam robi.
> Od tego są sądy, żeby załatwiać sprawy związane z uciążliwością
> sąsiadów.

Ty udajesz idiotę, czy tak poważnie uważasz, że zwykły człowiek ma czas,
nerwy i pieniądze użerać się po sądach? Koszta i komplikacje
administracyjne to przy tym pikuś.

> Wszelkie prawa i normy tylko mają na celu zniewolić ludzi.
> Choćby dla przykładu obostrzenia co do koloru dachówki - przecież to
> jest chore.

To jest amerykańskie. Gdzie w przepisach masz kolor dachówki?

> O takich sprawach powinni decydować sami użytkownicy, a nie
> urzędnicy. Sąsiadowi takze nic do tego.
> Przykładowo odległości budowania czy liczba budynków gospodarczych i ich
> powierzchnie. Takie sprawy powinny być regulowane na zasadzie
> dobrowolności tzn. prawo powinno mówić, ze należy wybudować w takiej, a
> takiej odległości od sąsiada o ile ten sąsiad nie wyrazi zgody.

A teraz masz normatywy, od których za zgodą zainteresowanych (np.
sąsiada) możesz uzyskać odstępstwo.

> Jeszcze trochę to i będzie nakaz sposobu i metody podcierania du....ska.
> Czy naprawdę mamy to akceptować ? Więcej wolności i swobody. Zauważ, że

Tylko pod warunkiem, że będzie mi wolno odstrzeliwać idiotów ;->

> setjki lat temu nie było norm, paragrafów, a domy i budowle stoją po
> dzień dzisiejszy

Tylko które, serdeńko, które...