Tani domek - przykład z życia

151. Data: 2010-12-10 13:30:56

Temat: Re: Tani domek - przykład z życia
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-10 14:20, Andrzej Lawa pisze:

> Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

Masz te porównania, jak... kulą w płot.

--
Liwiusz

152. Data: 2010-12-10 15:04:42

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ty ale wymagasz żeby się ktoś przyznał do przestępstwa publicznie?

Do jakiego przestępstwa?
Miał tylko napisac ile zapłacił biurokratycznych opłat załatwiając
pozwolenie na budowe.
Bo pisał ze kupe kasy wydał na urzedasów więc temat drąże gdyz ja tez
budowałem i nie przy[pominam sobie jakiś znaczących wydatków/opłat
z tego tytułu. Mapki kilka stów, kilka dych pozwolenie na budowe i nic
więcej w tym temacie.

> Znaleźć raj na ziemi to dużo wydanych pieniędzy i czasu. Chcesz mieć tą
> wiedzę za darmo? Szukasz frajera?

Ja już nawet nie podejrzewam ja jestem tego pewny że zarówno Ty jak i Quent
gadacie frazesy i sobie teoretyzujecie.

> To ich problem i Twój. Na pewno nie mój.

Tak się Tobie tylko zdaje. Albo będa pod Twoim domem stac i żebrać na
lekarza, albo Ciebie jakiś zdesperowany ojciec okradnie aby opłacic lekarza
swojej córce, albo którys kolejny rząd pod naciskiem obywateli jednak
zapewni im darmowa opieke.

> Już przecież są ludzie, którzy potrzebują operacji w tydzień, a kolejka
> jest pół roku. Bezpłatne leczenie to mit.

Jaki mit? Kto chce to chodzi prywatnie i płaci a kogo nie stać/nie chce to
korzysta z państwowej służby zdrowie. Działa ona jak działa ale działa;))

> Paradoksalnie to by uleczyło system przez jego zawalenie. Dopóki kona
> powoli, dopóty nic się nie zmieni.

Pytania zadawałem Quentowi, odpowiedzi uzyskałem od Ciebie. Czy
Quent=Werbiński, czy jestes jego adwokatem np?

Krzysiek

153. Data: 2010-12-10 19:12:25

Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sam mielę mąkę i piekę chleb, to potrafię obliczyć.

Zapewne także samemu siejesz len, zbierasz, wyprawiasz, tkasz na krosnach,
szyjesz porcięta ?
Zapewne także samemu kopiesz glinę, wypalasz produkując cegły i murujesz ?
itd.

Kiedy Ty masz czas odwiedzać te wspaniałe miejsca, o których pisałeś ? :D

154. Data: 2010-12-10 23:06:12

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:4d022940$1@news.home.net.pl...

> Autarkia się nie sprawdza. Pol Pot próbował. Skutki były... nieciekawe.

Co na to Twój psychiatra?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

155. Data: 2010-12-10 23:09:14

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> itd.
>
> Kiedy Ty masz czas odwiedzać te wspaniałe miejsca, o których pisałeś ? :D

Nie ekstremalizujmy. Chleb to sama przyjemność. Już mam zaplanowane
świniobicie i prawdziwe nieoszukane wędlinki.
Chodzi o to, że na przykładzie chleba umiem policzyć składnik kosztów i
podatków. W chlebie rzeczywisty koszt to 25%, a reszta to podatki.
Przypuszczam że podobnie jest z innymi dobrami.

Polecam pojechać do Singapuru, Hong Kongu, czy Nowego Jorku. I zobaczyć ceny
elektroniki w tamtejszych sklepach. Następnie porównać tamtejszy system
podatkowy z naszym.

156. Data: 2010-12-10 23:11:35

Od: "quent" <x...@x...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ja żyję tu i teraz. I tak naprawdę to kompletnie w dupie mam co będzie w
> kontekście wysokości długu publicznego za 100 lat.

Życie na koszt przyszłych pokoleń to wstyd.
Zadłużenie nie jest wirtualne.
Samorządy mają w bankach długi.
Jeśli będzie ten proces eskalował to np. za jakiś czas nie będzie kasy na
latarnię uliczną pod Twoim domem i w nocy będziesz miał ciemno, albo nie
będzie kasy na odśnieżanie Twojej ulicy.

157. Data: 2010-12-10 23:18:59

Od: M <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-11 00:09, Jan Werbinski pisze:

> Polecam pojechać do Singapuru, Hong Kongu, czy Nowego Jorku. I zobaczyć
> ceny elektroniki w tamtejszych sklepach. Następnie porównać tamtejszy
> system podatkowy z naszym.

A od kiedy to ceny równają się kosztom wytworzenia? Może tak było w
XIXw, w XXI cena jest określana przez strategię cenową.
Jakby elektronika była za tania, to nikt by jej nie kupił.

M.

158. Data: 2010-12-10 23:26:06

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Życie na koszt przyszłych pokoleń to wstyd.

Szczególnie jak się bzyka z zabezpieczeniem i nie płodzi tych pokoleń.

> [...]
> latarnię uliczną pod Twoim domem i w nocy będziesz miał ciemno, albo nie
> będzie kasy na odśnieżanie Twojej ulicy.

Nie mogę się doczekać!

159. Data: 2010-12-10 23:35:51

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

> Do jakiego przestępstwa?

Nie rozumiem czy miałeś na myśli łapówki, czy normalne opłaty. Moja wina, że
nie zrozumiałem.

> [...]
> budowałem i nie przy[pominam sobie jakiś znaczących wydatków/opłat
> z tego tytułu. Mapki kilka stów, kilka dych pozwolenie na budowe i nic

Wydał na urzędasów tyle co napisał oraz (średnia krajowa x 0,19 + ZUS =
prawie 20000 na rok). Mało Ci jeszcze???

> [...]
> lekarza, albo Ciebie jakiś zdesperowany ojciec okradnie aby opłacic
> lekarza swojej córce, albo którys kolejny rząd pod naciskiem obywateli

Mogą żebrać. Mój adres: ul. Fredry 4, 68-200 Żary. Zapraszam do żebrania.
Obiecuję nie dać ani grosza. Nie wykluczam skopania dupy w razie złamania
prawa.

> Jaki mit? Kto chce to chodzi prywatnie i płaci a kogo nie stać/nie chce to
> korzysta z państwowej służby zdrowie. Działa ona jak działa ale działa;))

Hehe, jasne...

> Pytania zadawałem Quentowi, odpowiedzi uzyskałem od Ciebie. Czy
> Quent=Werbiński, czy jestes jego adwokatem np?

Zadałeś pytanie na publicznym forum.

160. Data: 2010-12-11 08:45:12

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> Szczególnie jak się bzyka z zabezpieczeniem i nie płodzi tych pokoleń.

Ile masz dzieci jesli mozna spytac?

Kris

komplet garnkow ? ktory?
Problem ze szczelnością węża odpływowego
Plastikowe pojemniki do lodówki Electrolux
Odkurzacz - rura kopie, pomocy
sławetny lenteks - kilka pytań