Tatar z kurczaka

181. Data: 2016-09-06 15:43:08

Temat: Re: Tatar z kurczaka
Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-06 o 00:41, Animka pisze:

> Allo, allo! Nie palucha (obrzydliwe słowo!), tylko widelec mi do tego
> słuzył. Widelcem też wyrabiam.

A powiedz mi, jak sprawdzasz przy wyrabianiu mięsa widelcem czy jest
wystarczająco kleiste i klei się do dłoni?
pozdr
Stefan

182. Data: 2016-09-06 15:50:03

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2016 o 14:58 Trybun <C...@j...ru> pisze:

> Jasne, dzisiejszy kurczak w Polsce to przeważnie KURCZAK tylko z nazwy.
> Pomyśleć że zupełnie nie tak dawno smakosze gotowali rosół z kurczaka.

Oj tam...
O ile się orientuję, rosół z kurczaka został szerzej rozpropagowany w
okresie późnego (tu wątpliwość, na ile późnego) socjalizmu. Klasycznie
rosół gotowany był z kury, nie kurczaka!
Oczywiście to tylko jeden z rodziny rosołów.

--
Trefniś

183. Data: 2016-09-06 15:56:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> Jasne, dzisiejszy kurczak w Polsce to przeważnie KURCZAK tylko z nazwy.

Prawdziwi Znawcy potrafią nawet odróżnić KURCZĘ od KURCZAKA!

--
Jarek

184. Data: 2016-09-06 16:16:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-06 o 14:58, Trybun pisze:

> Jasne, dzisiejszy kurczak w Polsce to przeważnie KURCZAK tylko z
> nazwy. Pomyśleć że zupełnie nie tak dawno smakosze gotowali rosół z
> kurczaka.

Już nie pamiętam kiedy jadłam rosół z kury, chyba jako dzieciak.

--
animka

185. Data: 2016-09-06 16:24:25

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-06 15:56, obywatel Jarosław Sokołowski uprzejmie donosi:

> Prawdziwi Znawcy potrafią nawet odróżnić KURCZĘ od KURCZAKA!

Po nazwie!

186. Data: 2016-09-06 17:01:27

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-06 o 15:43, stefan pisze:

> A powiedz mi, jak sprawdzasz przy wyrabianiu mięsa widelcem czy jest
> wystarczająco kleiste i klei się do dłoni?
Pomylilam chyba z tatarem. ALE paluchów nie mam tylko paluszki u
rączeńki. No i przybory kuchenne też chyba każdy ma. U mnie się nie jada
paluchami.

--
animka

187. Data: 2016-09-06 17:02:02

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Już nie pamiętam kiedy jadłam rosół z kury, chyba jako dzieciak.

Chłop jadł wtedy, gdy sam był chory, albo kura była chora.
A krupnik jadł niedogotowany.

--
Jarek

188. Data: 2016-09-06 17:02:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak piesze:

> Po nazwie!

Przed... przed... przede wszystkiem!

--
Jarek

189. Data: 2016-09-06 18:25:10

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-06 o 15:50, Trefniś pisze:

> [...]
> rosół gotowany był z kury, nie kurczaka!
> Oczywiście to tylko jeden z rodziny rosołów.

Bez znaczenia wczesny czy późny socjalizm. Chodzi o to że dawniej
kurczak nadawał się na rosół, co dzisiaj nawet trudno sobie wyobrazić.

190. Data: 2016-09-06 18:25:53

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> Prawdziwi Znawcy potrafią nawet odróżnić KURCZĘ od KURCZAKA!

A tak na temat, masz coś do dodania?

Mastercook kuchenka gazowa
Cenzura PIS
.