Tatar z kurczaka

201. Data: 2016-09-07 14:32:01

Temat: Re: Tatar z kurczaka
Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

> "Złapał Kozak Tatarzyna, a Tatarzyn za łeb trzyma". Może być?
>
> Jarek

Na grupę specjalizującą się w dziecinnych przekomarzankach.

202. Data: 2016-09-07 17:05:54

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-09-07 14:31, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Możesz zdefiniować owo pojecie "rosołek"?

Zupka z kurczaka.

> Kolejny zarzut w którym nie wiem o co chodzi. W tym przypadku "dawniej"
> to tylko tak ogólnie, bo dzisiaj także są kurczaki z których da się
> ugotować rosół. Problematyczny jest tylko ogólny dostęp do nich.

A nie wydaje Ci się, że ze wszystkim masz coraz większy problem? Płatki,
zalegające na półkach w większości sieciówek, a już na pewno w każdym
sklepie z tzw. zdrowym żarciem... Kura, co da normalny rosół... reszty
problematycznych produktów nie chce mi się szukać w pamięci.

203. Data: 2016-09-07 17:18:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Sep 2016 21:45:36 +0200, samya napisał(a):

> Ale zara zara, bo mi sie alarm wlacza.
> Jesli przez caly tydzien mozna kupic dowolna czesc mlodej (bylej juz)
> zywizny to czy aby napewno ona swieza jest ???

Stoprocentpewności - albowiem to sklep(ik) firmowy - przy ubojni tamże sie
znajdującej. Tam, stety i niestety, także cielęta są ubijane codziennie i
mięso na bieżąco jest ze świeżego rozbioru.

204. Data: 2016-09-07 17:49:54

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-07 o 14:31, Trybun pisze:

> Możesz zdefiniować owo pojecie "rosołek"?

Dawniej - późny Gomułka - rosołek to się robiło z młodych gołębi
nielotów. Rosół był z kury (rosołowej bo z innych drobiów był bulion
albo wywar gdzie niegdzie nazywany tez smakiem np. ze starego koguta, z
niego mięso szło na paszteciki, bo pogryźć dziada nie dało rady) z
dodatkiem szpondra, antrykota.
Ale to już tylko wspomnienie, chociaż pokazują się z powrotem w dobrych
sklepach pulardy i kapłony! Tylko ta cena?!
pozdr
Stefan

205. Data: 2016-09-07 21:50:22

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Animka pisze:

> Tak, ake do kurczaka moja matka dodawała mięso wołowe.
> Ja gotuję rosól tylko na szpondrze. Potem mięso mielę i robie
> paszteciki. dawniej robilam pierogi, bo szybciej, ale pierogi
> jakieś grube (ciasto) mi wychodzą ostatnio.

Literatura przedmiotu poadje, że w najlepsze kury na rosół można
się zaopatrzyć miedaleko węgierskiego Isatarcza, tuż obok stacji
kolei żelaznej. Małżonkowie István hodują tam drób najprzedniejszej
klasy.

Jarek

--
-- To jest, posłusznie melduję, głowa kury gatunku czarnych włoszek.
Bardzo nośne kury, panie lejtnant. Znoszą w ciągu roku do 260 jajek.

206. Data: 2016-09-08 09:22:10

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się zaopatrzyć miedaleko węgierskiego Isatarcza, tuż obok stacji
> kolei żelaznej. Małżonkowie István hodują tam drób najprzedniejszej

No nie wiem, Najlepsze Galicyjskie kury rosołowe i inne a także gęsi,
kaczki i indyki poleca Zakład Chowu Konopkowie w Mogilanach pod
Krakowem. Na żądanie duże zakupy odwozimy do Krakowa automobilem (
Kalendarz Krakowski 1913).
pozdrawiam archiwistycznie
Stefan

207. Data: 2016-09-08 09:31:37

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-08 o 09:22, stefan pisze:

> [...]
> kaczki i indyki poleca Zakład Chowu Konopkowie w Mogilanach pod
> Krakowem. Na żądanie duże zakupy odwozimy do Krakowa automobilem (
sorry, sprawdziłem jest to Zakład Chowu inż Konopka Zygmunt
pozdr
Stefan

208. Data: 2016-09-08 15:50:47

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan stefan napisał:

> [...]
> kaczki i indyki poleca Zakład Chowu Konopkowie w Mogilanach pod
> Krakowem. Na żądanie duże zakupy odwozimy do Krakowa automobilem

1913... Ta węgierska, to bodaj z maja 1915. Wiele zaszło pomiędzy
tymi dwiem datami, wiele się zmieniło. Nie tylko dla kurczaków i kur.

Jarek

--
-- Myślisz pan może, że najjaśniejszy pan puści to płazem? Nie znasz go
pan w takim razie. Wojna z Turkami musi być. Zabiliście mi stryjaszka,

209. Data: 2016-09-09 14:27:54

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-07 o 17:05, Qrczak pisze:
> Dnia 2016-09-07 14:31, obywatel Trybun uprzejmie donosi:

> Zupka z kurczaka.

A z kurki, a z bażanta, kuropatwy, dzikiego czy domowego gołębia, świni
domowej i dzikiej, baraniny, dzikiej owcy itd? Jednym słowem na czym dla
Ciebie polega różnica miedzy"rosołem a "rosołkiem"?

> [...]
> każdym sklepie z tzw. zdrowym żarciem... Kura, co da normalny rosół...
> reszty problematycznych produktów nie chce mi się szukać w pamięci.

Nie wydaje mi się. I wcale nie zgrywam si e tu na jakiegoś wielkiego
(kuch)mistrza patelni. Kucharz to jak dla mnie za wielkie miano, ot mam
tylko swoje własne poczucie smaku, tak że wiem co mi smakuje bez
szukania podpowiedzi w specjalistycznej literaturze bądź od celebrytów
medialnych.

210. Data: 2016-09-09 14:28:50

Od: Trybun <C...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-09-07 o 17:49, stefan pisze:

> [...]
> Ale to już tylko wspomnienie, chociaż pokazują się z powrotem w
> dobrych sklepach pulardy i kapłony! Tylko ta cena?!

Że zapytam - a z gołębi latających? Bo ja i z takich miałem okazje
spróbować 'rosołu".

Dlaczego wspomnienie? Przecie ów "rosołek" wcale nie musi być z gołębi
domowych. Wystarczy pojechać do lasu i wypatrzeć gniazdo jakiegoś
grzywacza..

Mastercook kuchenka gazowa
Cenzura PIS
.