From: Sławomir Żaboklicki <z...@k...chip.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
References: <3f3cc926$1@news.home.net.pl> <bhjhmg$gje$1@news.onet.pl>
<3f3d4f82$1@news.home.net.pl> <3...@n...vogel.pl>
<3f3e3b4b$1@news.home.net.pl>
Subject: Re: 'Technika informacyjna' na poziomie liceum profilowanego / technikum
Date: Sat, 16 Aug 2003 17:35:45 +0200
Lines: 43
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1158
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1165
NNTP-Posting-Host: 217.98.201.73
X-Original-NNTP-Posting-Host: 217.98.201.73
Message-ID: <3...@n...vogel.pl>
X-Trace: news.vogel.pl 1061048145 217.98.201.73 (16 Aug 2003 17:35:45 +0200)
X-Authenticated-User: zaboklic
X-Complaints-To: U...@n...vogel.pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!news.vogel.pl!n
ot-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17141
Ukryj nagłówki
> no właśnie... jakie macie propozycje na bazę danych? Przeglądałem
> materiały dydaktyczne Micosoftu dla MSAccess i niektóre, choć ładnie
> wyglądają, w praktyce są mało praktyczne. Przyznać trzeba jednak, że
> dość ładnie rozplanowane są zajęcia - widać, że siedziało nad tym trochę
> mądrych osób.
Proste, kilkutablicowe bazy z kilkoma tysiącami rekordów. Niech szukają;
tworzą kwerendy, filtry, raporty.
>
> hehe... to może ty wypośrodkować... Ci, którzy będą mieli fantazję
> zdawać maturę z informy, dostaną tonę materiałów do nauki własnej (mam
> jakieś 6CD wypełnionych materiałami w html, pdf, doc z wielu dziedzin
> komputerowych i informatycznych), a reszta dostanie te podstawy, które
> są potrzebne do zrozumienia problemu i pomogą zaliczyć przedmiot.
To nie takie proste. Na tym etapie uczniowie jie umieją jeszcze dokonywać
samooceny, Jemu się wydaje, że umie. Na egzaminie wychodzą same dziury.
>
> Pamiętam, jak w ramach kursu obejmującego m.in. tworzenie struktury
> bezpieczeństwa obiegu dokumentów w firmie, rzuciłem kursantom zadanie w
> którym trzeba było przełożyć strukturę personalną wymyślonej na
> poczekaniu firmy, na strukturę przywilejów i praw w NT4. najwięcej potu
> kursanci wylali przy tablicy, próbując określić i opisać reguły dostępu
> do baz i dokumentów. Jak już schemat (2 pełne tablice, przy
> kilkuelementowej strukturze ;-)) był gotowy, nałożenie tego na system
> zajęło parę minut.
Fajny przykład. Warto jeszcze zwrócić uwagę, w fakiej formie sprzedają
swoje opracowania. ja im mówię wprost, że każdy głupi może coś wymyśleć,
ale nie każdy głupi to sprzeda.
>
> Jeśli chodzi o 'klepanie', to i tak zalecenia 'ministerialne',
> zakładają, że uczeń ma dostać tylko tyle i aż tyle wiedzy, by zakończyć
> zadanie - nie trzeba uczyć więc obsługi całego kombajnu w stylu Delphi -
> wystarczy wskazać potrzebne narzędzia.
> Ale jak będzie, to się zobaczy...
>
Powodzenia
SZ
|