Termometr z sondą bezprzewodową

1. Data: 2007-11-22 07:08:16

Temat: Termometr z sondą bezprzewodową
Od: "kN" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chcialem zaczerpnac opinii na temat termometru z bezprzewodowa sonda
termometru zewnetrznego. Zarowno termometr jak i sonda sa zasilane
bateryjnie. Jak wyglada czas pracy na jednym komplecie baterii i przede
wszystkim - czy praca tego czujnika za zewnatrz podczas mrozow nie skraca
sie drastycznie wskutek wplywu niskich temperatur na baterie zasilajace? Za
wszelkie opinie bede wdzieczny.

Pozdrawiam
kN

2. Data: 2007-11-22 08:15:21

Temat: Re: Termometr z sondą bezprzewodową
Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fi3a09$36f$1@atlantis.news.tpi.pl
użytkownik *kN* napisał(a):

> [...]
> sie drastycznie wskutek wplywu niskich temperatur na baterie zasilajace?

Mam stację pogody z bezprzewodowym czujnikiem temperatury i wilgotności
zewnętrznej. Zasilany dwiema alkalicznymi bateriami AAA. Z doświadczenia
powiem, że bez żadnego problemu działa conajmniej rok na komplecie baterii,
bez względu na temperaturę zewnętrzną. Oczywiście gdyby 12 miesięcy
było -20st. to pewnie czas by się skrócił. Ale w naszych warunkach nie ma
potrzeby wymiany co tydzień, a nawet co kwartał :)

--
Big Jack
//////

3. Data: 2007-11-22 08:25:42

Od: "kN" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
> [...]
> miesięcy było -20st. to pewnie czas by się skrócił. Ale w naszych
> warunkach nie ma potrzeby wymiany co tydzień, a nawet co kwartał :)

Czyli przy potrzebie wymiany baterii srednio 1 raz na rok nie ma potrzeby
stosowania akumulatorkow, tylko wystarcza zwykle baterie alkaliczne?

Pozdrawiam
kN

4. Data: 2007-11-22 08:31:59

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: news:fi3eq4$l1d$1@nemesis.news.tpi.pl
użytkownik *kN* napisał(a):

> Czyli przy potrzebie wymiany baterii srednio 1 raz na rok nie ma potrzeby
> stosowania akumulatorkow, tylko wystarcza zwykle baterie alkaliczne?

Jak mam zmieniać raz na rok, to nie widzę potrzeby w zabawę z
akumulatorkami, które nie wiem jakby się sprawdzały w takich warunkach. A
baterie mam sprawdzone i efekt mnie zadowala.

--
Big Jack
//////

5. Data: 2007-11-22 09:30:59

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kN <k...@y...com> wrote:

> [...]
> ma
> potrzeby stosowania akumulatorkow, tylko wystarcza zwykle

Akumulatorki musiałbyś ładować o wiele wiele częściej, używanie
akumulatorów w takich urządzeniach (również pilotach itp.) jest
kompletnie bez sensu.
A co do meritum - potwierdzam, moja stacja pogodowa też dostaje
nowe baterie średnio raz na rok.

J.

6. Data: 2007-11-22 10:00:38

Od: BoDro <b...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Akumulatorki musiałbyś ładować o wiele wiele częściej, używanie
> akumulatorów w takich urządzeniach (również pilotach itp.) jest
> kompletnie bez sensu.

co prawda pojawiły się ostatnio aku w nowej technologii ( np. Eneloop f-my
Sanyo ) ze znacząco mniejszym efektem samorozładowania, ale warto także
brać pod uwagę efekt ekonomiczny.
Trwałość aku to 2...3 lata, a w trudnych warunkach zewnętrznych pewnie
mniej. Cena dwóch aku to ok. 20zł, dwóch baterii alkal - 5zł., więc aku
niekoniecznie się opłaca...

> A co do meritum - potwierdzam, moja stacja pogodowa też dostaje
> nowe baterie średnio raz na rok.

U mnie podobnie - czujnik ( 2 x R03 ) ok. roku, ale "stacja" nieco krócej
( zasil.2 x R06 ) - ok. 8 m-cy.

--
Bogdan

7. Data: 2007-11-22 13:21:39

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja stacja SP-4 wytrzymuje na bateriach pół roku a czujnik zewnętrzny
dobrze ponad rok. Baterie oczywiście alkaliczne.
Jacek

8. Data: 2007-11-22 16:00:14

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

kN pisze:
> [...]
> skraca sie drastycznie wskutek wplywu niskich temperatur na baterie
> zasilajace? Za wszelkie opinie bede wdzieczny.

moj termometr co roku ma wymiane bateri w zewnetrznej czujce, bo
wyswietla (na tym w domu) ze mu sie konczy, i jakos zawsze jest wtedy
snieg i ciezko go znalezc
domowy troche dluzej na bateriach jedzie

ale trzeba liczyc ze co 9-12 mcy wymiana

u mnie na AA jezdzi (2+2)

9. Data: 2007-11-22 19:54:59

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kN" <k...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
> sie drastycznie wskutek wplywu niskich temperatur na baterie zasilajace?

Stacja pogody (termometr, barometr, higrometr + zegar z DCF} na 2xAA
wewnętrzny trochę ponad pół roku, zewnętrzny nadajnik...hmm.. nie pamiętam
kiedy wymieniałem baterie.. ale chyba co dwie wymiany tego domowego
kombajnu.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

10. Data: 2007-11-22 19:57:53

Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kN" <k...@y...com> napisał w wiadomości

> Czyli przy potrzebie wymiany baterii srednio 1 raz na rok nie ma potrzeby
> stosowania akumulatorkow, tylko wystarcza zwykle baterie alkaliczne?

Alkaiczne. Akumulatorki na mrozie znacznie bardziej dostają "w dupę" a poza
tym mają mniejszą pojemność niż alkaiczne. Dochodzi do tego samorozładowanie
(w NiCd małe, w NiMn większe do wręcz b.dużego) i ten pomysl niestety nie
wypali. No i aku ma 1.2V a nie 1.5V.

Pozdrawiam.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

Wykończenie mieszkania
piasek mulik
Sens montowania wentylatora do łazienki ?
obłóg na blat kuchenny z drewna ???
Wąska pralka do 1000 zł co radzicie?