Re: Termomix

From: "Dorota Bąkowska" <d...@u...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Termomix
Date: Wed, 9 May 2001 15:48:40 +0200

Jestem użytkowniczką Themomixa od kilku miesięcy. Dla osób nie
znających tego urządzenia opisuję je króciutko.
Jest to urządzenie, które łączy w sobie dwie funkcje: miksowanie i
gotowanie. Wszystko odbywa się w jednym pojemniku (dzbanku) ze stali
chromowo-niklowej. Regulacja obrotów od 100 do 12000 obr. na
minutę. Thermomix jest sterowany komputerowo, posiada elektroniczną
wagę i minutnik. Do zestawu dołączona jest przystawka Varoma
umożliwiajaca gotowanie na parze. Zdjęcie tego urządzenia mozna
zobaczyć na stronie http://mrs2000.dr.pl/urzad.html
Ja oczywiście najwięcej korzystałam z niego zaraz po zakupie.
Eksperymentowałam całymi godzinami, aż całej mojej rodzince zaczęły
rosnąć brzuszki (zjadane było wszystko, co na tej maszynie upichciłam),
więc przystopowałam.
W tej chwili wykorzystuję tą maszynę przede wszystkim do siekania (jako
malakser), mielenia (maszynka do mielenia), ucierania (szybko robi się
każde ciasto, sernik w kilka minut) i gotowania zup i sosów. Jako, że
mozna ustawić na nim temperaturę, wspaniale wychodzi rosół. Często też
gotuje na parze warzywa z mrożonek.
Nie zauważyłam niestety abym, oprócz czasu, zaoszczędziła jakieś pieniądze.
Nasze miesięczne wydatki na jedzenie nie zmienily się.
IMHO urządzenie jest bardzo praktyczne, ale wciąż nie mogę zapomnieć ile za
nie zapłaciłam :-).

Z pozdrowieniami
Dorota Bąkowska