Re: Transformator z hamerykanskiego na polskie.

From: Ormianin <o...@c...epf.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Transformator z hamerykanskiego na polskie.
Date: Wed, 12 Jan 2011 11:17:23 +0100

Tue, 11 Jan 2011 16:15:08 +0100, na pl.rec.dom, BearBag napisał(a):

> Nie przesadzaj z tym "wiekszosc". Cześć elektroniki na pewno jest, ale to
> tylko cześć, tak na moje własne oko to tylko 30-40% rynku, tam gdzie nie
> powoduje to zwrostu kosztów produkcji urzadzenia. Nawet duża cześć
> telewizorów i niektore laptopy, działają tlyko na 110V. Wiem bo kiedys
> chcialem kupić i to i to w USA. Trzeba uwazać.
> Pozostale tam kupione sprzety trzeba by przerabiac albo własnie zrobić
> sobie instalke na 110V.

Jesli chodzi o komputery (szczegolnie laptopy), przenosne boomboxy i tp.
oraz drobne AGD to na sto procent maja uniwersalne zasilacze, wiekszosc z
tych urzadzen produkowana jest w Chinach i takie same trafiaja na rynek
amerykanski i europejski... ja nie mialem nigdy z tym problemów, oprocz
wtyczki, ale tak sa skonstruowane te urzadzenia ze wtyczke czy caly przewód
po prostu mozna latwo zmienic... co do wiekszej elektroniki czy AGD mozliwe
ze wytwory lokalne sa tylko na 110 V, to zaden problem kupic sobie w
popularnym Walmarcie zestaw przejsciowek i wtyczek z transformatorem na
"wycieczke" do Europy, koszt tego nie bedzie wiekszy niz 19.99 $