Re: Tyrek back- "wojskowe żarcie "

From: "Maciej Muran" <m...@m...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Tyrek back- "wojskowe żarcie "
Date: Sat, 19 Mar 2005 20:59:47 +0100

Użytkownik "Tyrael"
> Witam grupowiczów . Net mi nie działał długo więc mnie nie było, a
> wiele się wydarzyło. Otóż dostałem bilet i 5 maja juz woju będe i
> teraz chciałem się dowiedzieć jak tam z jedzeniem.

Ja co prawda z wojska w 1994 r. wyszedłem ale jak byłem to nie
narzekałem, przynajmniej na jedzenie - wcinałem jakieś 3 razy więcej
niż w domu (nie, żeby w domu była bieda :)) i nawet smacznie.
Ale jak kilka lat później byłem na ćwiczeniach rezerwy, to dowódca
jednostki nie bardzo wiedział na czym ma oszczędzać. Na jedzeniu, na
ogrzewaniu, na szkoleniach... Postanowił zainwestować w szkolenia. Co
jak się można domyślać odbiło się na ilości jedzenia.

> Schudnę,
> przytyję a może nic się nei zmieni?

A to różnie bywa. Ja 'przytyłem' 9 kilo w ciągu pierwszych 5 tygodni.
I na tym się skończyło.
Dziś wiem, że to z okazji _bardzo regularnego_ spożywania posiłków.
Waga w moim przypadku wzrosła dodatkowo z okazji ciągłego uprawiania
joggingu w opinaczach - mięśni troszkę dostałem ;)

> Jakie mają menu?

Chleb - to podstawa.

Śniadanie:
Kawa zbożowa. Czasami z mlekiem. Herbata też. W niedziele i swięta
kakao na mleku - jak szef kuchni cukru do domu nie wyniósl to wtedy
kakako jest osłodzone...
Zupa mleczna była zawsze ale obecnie to pewnie nic z tego.
Kiełbasa z wody - pasek kiełbasy przycięty ukośnie aby wyglądał na
większy, grubości maksymalnie 1cm ;)
Czasami około dwóch parówek podgrzewanych w koszulkach.
Chleb, masło, dżem.

Obiad:
Zupy różne. Cienkie ale i nie trujące.
Ziemniaki, ziemniaki, ziemniaki... I ich obieranie około 4 nad ranem.
Na przednówku ziemniaki zastępowane są pęczakiem.
Mięsko w sosach różnych, czasami jakaś rybka, np. ogromny śledź w
śmietanie - oczywiście cierpko-kwaśny ;)
Prawie zawsze jakaś zielenina ale najczęściej to biała kapusta.
Buraki. Marchew.
Zdarza się bigos bez grama mięsa gotowany jakąś godzinkę + koncentrat
pomidorowy :(

Ale jak zrobią grochówkę.... Mmm.... Zajebista!

Kolacja:
Chleb. Kawa bez mleka. Coś do tego, cokolwiek...
Co jakiś czas białe szaleństwo albo żużel. Kolacje są raczej lekkie,
chyba że podadzą groch z kapustą.

Menu co jakiś czas jest wzbogacane o 0,5 litra albo częściej nx0,75 +
papierosy. Ale to już oczywiście na terenie kompanii po capstrzyku :)

> i Czy macie jakieś rady?

U mnie dawali suchary. Dobre do pogryzania w wolnej chwili. Sporo
chłopaków faszerowało się słodyczami.
Niektórzy magazynowali kromki chleba w kieszeniach spodni ale ja to
odradzam z powodu brudu. Poza tym przechowywanie żywności jest
zabronione...

Bądź dobrej myśli. Co Cię nie zabije to Cię wzmocni.
Przerwy między posiłkami nie są jakieś strasznie długie. Z głodu nie
umrzesz :)

P.S. Weź poprawkę, że mój opis dotyczy sytuacji sprzed ponad 10 lat.
Obecnie w kantynie pewnie będziesz mógł się dopchać hamburgerem,
hot-dogiem, pizzą z mikrofali a nie tylko paczką wafli lub
herbatników...

--
Maciek.