Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news
.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
From: Jonasz <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: U progu pierwszej klasy
Date: Wed, 13 Jul 2005 12:33:49 +0200
Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
Lines: 43
Message-ID: <db2qb4$b8k$4@atlantis.news.tpi.pl>
References: <db2gkm$gmv$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: cam47.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1121250469 11540 83.30.84.47 (13 Jul 2005 10:27:49 GMT)
X-Complaints-To: u...@t...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 13 Jul 2005 10:27:49 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Win98; pl-PL; rv:1.7.5) Gecko/20041217
X-Accept-Language: pl, en-us, en
In-Reply-To: <db2gkm$gmv$1@nemesis.news.tpi.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:2282
Ukryj nagłówki
Użytkownik GochaBielsko napisał:
> Niestety zerówka fatalnie przygotowała ich szkoły, nie umieją ani czytać,
> ani pisać, nie wspomne o liczeniu. Staram się teraz to z nimi nadrobić, ale
> jakoś nie wychodzi. Pomóżcie jak zachęcić ich do nauki? Chciałabym, żeby
> chociaż literki i cyferki znali :(
Zgadzam się z Siwą. Możesz zadzwonić do poradni i
poprosić o radę, co konkretnie w waszym przypadku wymaga
nadrobienia. Tak naprawdę jednak, ważna jest zdolność
koncentracji oraz systematyczna praca (również w domu).
Nieraz zdarza się, że dzieci "słabsze" z początku, mają
lepsze wyniki dzięki wdrożeniu do pracy. Dziecko, które
początkowo sie nudzi po pewnym czasie też musi wziąć
się do roboty, ale ono nie ma takiego nawyku...
Moja młodsza kruszynka też idzie do pierwszej klasy i
już umie takie rzeczy. Ostatnio grała z nami w Cashflow
i pisała sama w swojej karcie bilansowej!
To się nie wzięło znikąd - wpływy siostry i koleżanek
z podwórka, Klik uczy czytać, Klik uczy liczyć,
dziesiątki zamazanych hieroglifami krzyżówek i
kilkanaście kartek szlaczków z przedszkola. Dziesiątki
różności, np. Tuwim i Brzechwa z YDP.
Uważam jednak, że głównie to jest zdolnośc percepcyjna
mózgu, która może już się pojawić lub nie.
Jeśli zależy ci na literkach i słowach, to róbcie razem
DUŻE napisy A4 albo A3 na meble, drzwi itd. "kuchnia",
"stół", "radio". Myślę, że 3 nowe napisy dziennie, to
duży postęp. Dopilnuj, żeby wykorzystać cały alfabet.
Poznane w ten sposób litery są _obrazkami_ a nie
układami laseczek i kółeczek, więc dziecko uczy się
wyglądu słów, a nie czytania, ale zawsze to jakiś
widoczny i budujący postęp :-)
powodzenia
J.
--
Getto dziecięce jest kolorowe i wesołe, pełno tam
bajkowych postaci i dźwięczą piosenki z reklam.
Strażników prawie nie widać.
|