Urządzenie do gotowania na parze

1. Data: 2017-07-18 13:30:31

Temat: Urządzenie do gotowania na parze
Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem ostatnio taki prezent. Czy ktoś z Was wykorzystuje to
urządzenie ? Jeżeli tak, to czy można poprosić o jakiś prosty przepis ?

2. Data: 2017-07-18 13:53:31

Temat: Re: Urządzenie do gotowania na parze
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry dostał ostatnio taki prezent:

> Czy ktoś z Was wykorzystuje to urządzenie ? Jeżeli tak,
> to czy można poprosić o jakiś prosty przepis ?

Ziemniaki z urządzenia do gotowania na parze

Ziemniaki umyć, obrać (albo i nie, jeśli skórka cienka i ładna),
włożyć do urządzenia do gotowania na parze, nastawić przepisany
czas, poczekać aż urządzenie do gotowania na parze się wyłączy.
Ziemniaki wyjąć z urządzenia do gotowania na parze na talerz.
Dodać masła i pokrojonego koperku. Podawać z kwaśnym mlekiem.

Smacznego,
Jarek

--
Nagle -- gwizd!
Nagle -- świst!

3. Data: 2017-07-18 14:28:20

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jarku,
to rzeczywiście prosty przepis nawet dla takiego misia jak ja..))
ale jaki jest sens gotowania ziemniaków na parze skoro można wrzucić je
do wody i na jedno wyjdzie ?

4. Data: 2017-07-18 15:14:10

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-18 o 14:28, tandoori.curry pisze:
> Jarku,
> to rzeczywiście prosty przepis nawet dla takiego misia jak ja..))
> ale jaki jest sens gotowania ziemniaków na parze skoro można wrzucić je
> do wody i na jedno wyjdzie ?
To sobie ugotuj kalafiora na parze albo na wodzie.

--
animka

5. Data: 2017-07-18 15:16:02

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-18 o 14:28,
tandoori.curry pisze:

Jarku,
to rzeczywiście prosty przepis nawet dla takiego misia jak ja..))
ale jaki jest sens gotowania ziemniaków na parze skoro można wrzucić je
do wody i na jedno wyjdzie ?

https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=Przepisy+na+goto
wanie+na+parze&cns=0

--
animka

6. Data: 2017-07-18 15:29:39

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Analogie niczego nie tłumaczą.
> To sobie ugotuj kalafiora na parze albo na wodzie.

Jak to urządzenie ma się do golonki z piwem albo schaba z kapustą ?
Czy to nie jest aby urządzenie wbrew ludzkiej naturze ?

Oczekuję rozwalcowania mnie po całości.

7. Data: 2017-07-18 15:45:15

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry pisze:

> to rzeczywiście prosty przepis nawet dla takiego misia jak ja..))
> ale jaki jest sens gotowania ziemniaków na parze skoro można wrzucić
> je do wody i na jedno wyjdzie ?

No więc nie na jedno. Ziemniak jest smacznym warzywem, które wiele
traci przy warzeniu we wodzie. Ludziom na ogół bardziej smakują
ziemniaki pieczone, ale z instalacjami do pieczenia więcej zachodu.
Te na parze są czymś pośrednim. Do niektórych przemawia też argument
energetyczny -- nie potrzeba gazu czy prądu do zagotowania gara wody.
A także argument solny -- mniej soli trzeba, nie tylko z tego powodu,
że jej się wraz z wodą nie wylewa do zlewu, ale i dlatego, że woda
nie wypłujuje soli mineralnych należnych ziemniakowi z przyrodzenia.

--
Jarek

8. Data: 2017-07-18 15:52:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry pisze:

> Jak to urządzenie ma się do golonki z piwem albo schaba z kapustą ?

Tylko tak, że golonka idzie w parze z piwem, a schab z kapustą.

> Czy to nie jest aby urządzenie wbrew ludzkiej naturze ?

Nie popadajmy w paranoję.

> Oczekuję rozwalcowania mnie po całości.

Jarek

--
Lecz świeciła nam myśl główna,
którą tak bym ujął tu:

9. Data: 2017-07-18 16:04:38

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-07-18 o 15:29, tandoori.curry pisze:
> Analogie niczego nie tłumaczą.
> Jak to urządzenie ma się do golonki z piwem albo schaba z kapustą ?
> Czy to nie jest aby urządzenie wbrew ludzkiej naturze ?
Jeśli chodzi o schab z kapustą to chyba jest tak jak piszesz.
Nie robilam w tym urządzeniu to nie wiem :-)

> Oczekuję rozwalcowania mnie po całości.
Na google znajdziesz przepisy.
Moja koleżanka to w takim urzdzonku gotuje brokuły i ziemniaki (bardzo
czsto, co chyba to najlepiej lubi).

O! tu jest nawet ciekawa strona z przepisami i poradami:

http://polki.pl/przepisy/porady-kulinarne,gotowanie-
na-parze-rady-pani-domu,6124042,artykul.html

--
animka

10. Data: 2017-07-18 17:31:58

Od: stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak to urządzenie ma się do golonki z piwem albo schaba z kapustą ?
> Czy to nie jest aby urządzenie wbrew ludzkiej naturze ?

Spróbuj golonki peklowanej na zimno przez dwa tygodnie a potem
ugotowanej na parze...
pozdr
Stefan

Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!
Jak zrobić perfekcyjną jajecznicę ?