Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Usunięcie korzenia zęba u dziecka 6 lat - wielki problem (Wrocław). Re: Usunięcie korzenia zęba u dziecka 6 lat - wielki problem (Wrocław).

Re: Usunięcie korzenia zęba u dziecka 6 lat - wielki problem (Wrocław).

From: "Sue" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Usunięcie korzenia zęba u dziecka 6 lat - wielki problem (Wrocław).
Date: Tue, 11 Dec 2007 09:57:07 +0100

:
> Mój syn (6 lat) ma zaawansowaną próchnicę zębów mlecznych. Jeden z zębów
> zepsuł mu się tak dokumentnie, że został jedynie korzeń i to miejsce na
> dziąśle notorycznie ropieje - trzeba usunąc korzeń. I tu zaczynają się
> schody. Ja mam już dosyć, więc piszę - może ktoś wie, kogo opieprzyć
> (wymusić cokolwiek). Poliklinika stomatologiczna na ul. Krakowskiej we
> Wrocławiu - chętnie się zajmą usunięciem korzenia. Trzeba tylko zrobić
> próbę
> uczuleniową na lidocainę (syn ma delikatną alergię - bierze czasem
> zyrtec).
> [...]

Mojemu synkowi (5 lat) też został sam korzeń zęba (dolna czwórka, ząb się
wykruszył, miał mocno zaawansowaną próchnicę). Zimne poty mnie oblewały na
samą myśl że kiedyś ten korzeń trzeba bedzie mu usunąć. Miesiąc temu byliśmy
u naszej dentystki, usunęła korzeń, po podaniu znieczulenia (najpierw żel,
potem zastrzyk). Sam zabieg trwał jakieś 3 minuty (ze znieczuleniem) -
gorzej z przekonaniem synka do zabiegu. Korzeń został usuniety za pomocą nie
kleszczy a jakiejś łopatki, podwadzony i sam dosłownie w 5 sekund wyskoczył.
Za cały zabieg, ze znieczuleniem zapłaciłam 70 zł.
Starszy syn (7 lat) wczoraj miał usuwanego zęba, też ze znieczuleniem. Fakt,
w takim wieku cięzko dziecko przekonać do takiego zabiegu - ale jak ząb
bardzo boli to jest łatwiej.

Pozdrawiam,
S.