Wałęsa chce powtórki roku 1939?

21. Data: 2017-12-03 04:00:48

Temat: Re: Wałęsa chce powtórki roku 1939?
Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 30 listopada 2017 14:43:53 UTC+1 użytkownik XL napisał:
> [...]
-i-niemiec-trzeba-stworzyc-jedno-panstwo,nId,1031570

> Dzieci zbrodniarzy hitlerowskich ich się wyrzekły. A my powinniśmy naszych.
> To nasz psi obowiązek wobec tych, którzy przez nich cierpieli i ginęli.

Wisława nie była moim dzieckiem. Twoim tez nie.
Poezja raczej jej się nie wyrzeknie.

jacek

22. Data: 2017-12-03 04:12:28

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 30 listopada 2017 14:50:00 UTC+1 użytkownik XL napisał:
-i-niemiec-trzeba-stworzyc-jedno-panstwo,nId,1031570

> Co Ty gadasz? Niby co oni mieli do zgadzania!

nie gadam, tylko opowiadam. i nie wycinaj istotnych fragmentów, prosze:)

> A za komuny większość hierarchii kościelnej to były wtyki UB. Nawet do
> seminariów zapisywali się, by szpiegować. Niekiedy ich liczba dochodziła do
> 50%. Jeden o drugim nic nie wiedział - stąd łatwo było weryfikować ich
> działalność.
> Czas, żebyś o tym wiedział, bo jesteś jak dziecko w TYCH sprawach...

to akurat, to i bez żadnej wiedzy, na drodze zwyklej dedukcji odkrywalne.

jacek

23. Data: 2017-12-03 14:05:10

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl pisze:

-i-niemiec-trzeba-stworzyc-jedno-panstwo,nId,1031570

> msciwosc nie jest dobra rzecza, ikselkus.

To zdanie, z którym się akurat z Tobą, Jacku, zgadzam.

> jacek

LeoTar Gnostyk

Świat według LeoTar'a - http://leotar.net

24. Data: 2017-12-03 14:15:18

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Pamięć jest. Bo ludzie zapominają i potem chcą zdrajcom i mordercom
> pomniki stawiać.

Z przeszłości należy wyciągnąć wnioski i spożytkować je do budowania
lepszej przyszłości a nie do szerzenia jeszcze większej przemocy.
Zdrajców i morderców należy po prostu izolować tak jak się robi z
przestępcami. Chcieli dobrze, a wyszło - jak zwykle - źle bo nie byli
świadomi w czym tkwi błąd.

> Należy jej się pomnik - pochylonej z piórem nad zdaniem ,,ZABIĆ
> KSIĘŻY!"

W pewnym okresie księża również byli wrogami Narodu gdyż nie zdawali
sobie sprawy z tego, że oni sami również popełniali błąd metodologiczny.
A że wszyscy uciekali się do metod przemocowych... No cóż, szalejącej i
ślepej ze strachu przemocy nie można okiełznać inaczej jak tylko
nakręcając przemoc jeszcze bardziej po to by w końcu ktoś kiedyś, gdy
gatunek znajdzie się na krawędzi zagłady, doznał olśnienia i wskazał
błąd oraz metodę uwolnienia się od tego błędu.

25. Data: 2017-12-03 14:20:59

Od: i...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> Poezja raczej jej się nie wyrzeknie.

Malarstwo zbrodniarza Hitlera wcale nie było tak mierne, jak się je DZIŚ określa. A
kreśla się je jako mierne tłumacząc się jego niskim poziomem tylko po to, aby nie
dopuścić do uznawania jego niewątpliwego malarskiego talentu, które stałoby się
moralną szczeliną dla przepływu rzeki uwielbienia... To samo stanie się z poezją
Szymborskiej, spoko. Szczelina jest tu bardzo duża, ale jeszcze da się ją zatkać.
Trzeba tylko światu o tej pani mówić WSZYSTKO - konsekwencja się tu liczy.
Powinna dołączyć do reżimowej galerii piewców zbrodni stalinizmu.

26. Data: 2017-12-03 14:22:06

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl pisze:

> [...]
> było to oznajmione wszem i wobec. ufam osobie, która to mówiła, wiec
> może zona tylko sie przesłyszała i niedosłyszała słowa prawie.
> chcesz, to się dowiem, zresztą tak czy siak się dowiem.
>
> wrzucać do jednego wora to możemy wszystkich, żeby ich posad
> pozbawić. ale jeśli chodzi o sprawy choćby tylko pomnikowe, to
> trzeba dokładniej rozpatrzyć.
>
> przy tym, jeśli nawet tak było, to mogę wyobrazić sobie, ze w czasach
> terroru ludzie nieludzko postępują, ale nie mogę, ze w czasach, kiedy
> mogą postępować ludzko, tak nie postępują.

Bo nie rozumieją skąd się wzięła przemoc i jak się od niej uwolnić.
Dopóki nie zrozumieją przyczyny dla której S(T)wórca rozpętał przemoc i
terror dopóty nie będą w stanie jej wyeliminować i będzie ona wymykać
sie spod ich kontroli o wyeliminowaniu jej już nie wspominając. Dlatego
wpierw trzeba zrozumieć by móc oskarżać. A jeżeli się już zrozumie to
pojawia się tylko współczucie dla agresora i chęć uwolnienia go od
piekła jego podświadomości. Bo rozpętał on przemoc ze strachu przed
konsekwencjami ujawnienia błędu, który popełnił w przeszłości.

27. Data: 2017-12-03 14:25:00

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

j...@o...pl pisze:

> nie gadam, tylko opowiadam. i nie wycinaj istotnych fragmentów,
> prosze:)

> to akurat, to i bez żadnej wiedzy, na drodze zwyklej dedukcji
> odkrywalne.

XL czasami wyłącza logikę i przestaje dedukować. :)

28. Data: 2017-12-03 14:40:17

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...pl pisze:

> [...]
> jeszcze da się ją zatkać. Trzeba tylko światu o tej pani mówić
> WSZYSTKO - konsekwencja się tu liczy. Powinna dołączyć do reżimowej

A co zrobić nie z jedna Szymborską lecz ze wszystkimi kobietami, które
bez wyjątku dopuszczają się przemocy seksualnej we własnych rodzinach i
jeszcze ją starannie maskują oskarżając o nią swoich mężów...?
Na to pytanie nie uda się udzielić zadowalającej odpowiedzi jeżeli nie
sięgnie się do filozofii Bytu i poznania celu, któremu przemoc służy aż
do chwili gdy wszyscy zaakceptujemy rozwiązanie, które doprowadzi do
uwolnienia się od niej.

29. Data: 2017-12-07 01:50:06

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 14:05:15 UTC+1 użytkownik LeoTar Gnostyk napisał:

-i-niemiec-trzeba-stworzyc-jedno-panstwo,nId,1031570

> To zdanie, z którym się akurat z Tobą, Jacku, zgadzam.

widzisz, nawet z gnostykami da sie zazwyczaj znalezc wspolny jezyk.
i rozum:)

pozdrawiam,
jacek

30. Data: 2017-12-07 02:38:03

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 3 grudnia 2017 14:21:00 UTC+1 użytkownik i...@g...pl napisał:

> [...]
Trzeba tylko światu o tej pani mówić WSZYSTKO - konsekwencja się tu liczy.

iksekus, hitler nie miał takiego talentu jak Szymborska,
i zbrodnie obu indywidualności nieporównywalne.

pozdrawiam cie moja główko kochana:),
jacek

Piłsudski u nieba bram
Cała aktywność człowieka