Wędzenie.

51. Data: 2009-12-09 18:16:32

Temat: Re: Wędzenie.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 08 Dec 2009 23:17:35 +0100, Jadrys napisał(a):

> Tak ogólnie to chyba każda ryba (poza jesiotrem i węgorzem no i może
> łososiem) smażona jest smaczniejsza .

Ostatnio przeważnie piekę ryby - w folii, uprzednio wymoczone w mleku,
posmarowane olejem, wewnątrz masło i pietruszka, godzina w piekarniku. To
jest coś wspaniałego.
--

Ikselka.

52. Data: 2009-12-10 18:21:41

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-09 19:16, XL pisze:

> Ostatnio przeważnie piekę ryby - w folii, uprzednio wymoczone w mleku,
> posmarowane olejem, wewnątrz masło i pietruszka, godzina w piekarniku. To
> jest coś wspaniałego.

Też od czasu do czasu tak przyrządzam. Ale jednak bardziej preferuję
ryby smażone, takie z przypieczoną chrupiącą skórką. Np. lina tylko
dobrze myję nie oczyszczając go z łusek. Podczas smażenia łuski się
rozpuszczają w gorącym tłuszczu dając apetyczną chrupką skórkę.

53. Data: 2009-12-10 18:22:32

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-09 18:51, Prawusek pisze:

> mocno

> A do wódki kilki...

Kilki?

54. Data: 2009-12-10 19:00:25

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jadrys" <C...@y...com> wrote in message news:hfre9f$4t5$2@news.onet.pl...

> Kilki?

Dokładnie - rosyjskie. Podobnie - byczki.

55. Data: 2009-12-10 19:14:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.sjp.pl/co/kilka
--

Ikselka.

56. Data: 2009-12-12 17:58:15

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Dec 2009 19:21:41 +0100, Jadrys napisał(a):

> Też od czasu do czasu tak przyrządzam. Ale jednak bardziej preferuję
> ryby smażone, takie z przypieczoną chrupiącą skórką. Np. lina tylko
> dobrze myję nie oczyszczając go z łusek.

Wcale się nie dziwię. Oskrobać z łusek lina to... już lepiej się iść
powiesić ;-)

> Podczas smażenia łuski się
> rozpuszczają w gorącym tłuszczu dając apetyczną chrupką skórkę.

Mniam :-)
--

Ikselka.

57. Data: 2009-12-13 17:04:46

Od: "Andrzej" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> Albo małe okonki wielkości palca, spieczone jak frytki i jedzone w
> całości.. Rarytas.
..........Trzeba mieć nie po kolei w głowie łowić tak male okonki.
Kłusownik? (wymiar ochronny 18 cm)

58. Data: 2009-12-13 17:25:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Dec 2009 18:04:46 +0100, Andrzej napisał(a):

> ..........Trzeba mieć nie po kolei w głowie łowić tak male okonki.
> Kłusownik? (wymiar ochronny 18 cm)

Tez sobie nie przypominam, aby MŚK takie malizny kiedykolwiek łowił.
--

Ikselka.

59. Data: 2009-12-14 07:11:47

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andrzej" <k...@o...eu> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> ..........Trzeba mieć nie po kolei w głowie łowić tak male okonki.
> Kłusownik? (wymiar ochronny 18 cm)

18 cm? Kiedys bylo 15... co nie zmienia faktu ze wymiar jest. Inna sprawa,
ze sa zbiorniki na ktorych nie ma wymiaruu ochronnego okonia, leszcza...
Sa uwazane za chwast rybi, rozplemily sie za bardzo i zniesiono na nie
wymiar ochronny (tak przez pewien czas bylo na przyklad na zbiorniku
Elektrowni Rybnik)

60. Data: 2009-12-14 20:46:16

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2009-12-12 18:58, XL pisze:

> Wcale się nie dziwię. Oskrobać z łusek lina to... już lepiej się iść
> powiesić ;-)

Duży okoń jest pod tym względem chyba jeszcze gorszy. :-)

> Mniam :-)

Albo niektórzy do smażenia obdzierają węgorza ze skóry. Moim zdaniem to
błąd - ze skórką jest smaczniejszy..

Owocny dzień :-)
gril elektryczny
Makowiec drożdżowy.
Przepisy z produktów, które mam w lodówie?
Kurczak pieczony z ziemniakami - prośba o przepis