Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin2!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed6.news.xs4all.nl!xs4all!newsgate.cistr
on.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01
.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrad
a.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Ikselka <i...@g...pl>
Subject: Re: "Wielka książka o aborcji".
Newsgroups: pl.sci.psychologia
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Reply-To: i...@g...pl
References: <9...@s...googlegroups.com>
<37rg288q1ko0.7utbnt23x8fn$.dlg@40tude.net>
<j91ecg$1o1$6@news.icm.edu.pl>
<lzlos62o27u9$.yld5zg7pky8z$.dlg@40tude.net>
<j91etl$84h$3@node2.news.atman.pl>
<1arv03ihea9me.pwmbe817rr5l$.dlg@40tude.net>
<j91fdf$84h$6@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<j91fmv$84h$8@node2.news.atman.pl>
<1...@4...net>
<j91g0c$84h$10@node2.news.atman.pl>
<1qzzqqsy1dgdz$.13ix0vro2ekdl$.dlg@40tude.net>
<j91he0$bdl$1@node2.news.atman.pl>
<1tayfuzuhq2gj$.iqs97cze4ql2$.dlg@40tude.net>
<j91i29$bdl$3@node2.news.atman.pl>
<1rksn337i36pc.1nttgelb9lgc4$.dlg@40tude.net>
<j91ja6$bdl$10@node2.news.atman.pl>
<1t3hnuch5b66e$.1se0r9jmoaulz$.dlg@40tude.net>
<j91k7f$bdl$12@node2.news.atman.pl>
<zjk36m7anoev$.90ad9n7q47eb.dlg@40tude.net>
<j91lik$bdl$16@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 4 Nov 2011 23:34:12 +0100
Message-ID: <i6qv4uixbdmi$.137ufrzl9ah8t$.dlg@40tude.net>
Lines: 50
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.185.247.125
X-Trace: 1320446092 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8452 79.185.247.125:49778
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:612172
Ukryj nagłówki
Dnia Fri, 04 Nov 2011 22:30:59 +0100, Paulinka napisał(a):
> Ikselka pisze:
>> Dnia Fri, 04 Nov 2011 22:07:58 +0100, Paulinka napisał(a):
>>
>>> Ikselka pisze:
>>>> Dnia Fri, 04 Nov 2011 21:52:21 +0100, Paulinka napisał(a):
>>>>
>>>>> Ikselka pisze:
>>>>>
>>>>>>> Dyskutuję z Twoimi poglądami, którymi nas tu sowicie karmisz, tylko
>>>>>>> tyle. Ja się na Ciebie nie uwzięłam, zresztą nie sądzę, żeby ktokolwiek
>>>>>>> z obecnych dyskutantów miał tutaj takie zamiary wobec Ciebie.
>>>>>>> Czasami prostujemy (że się odważę wypowiedzieć w imieniu ogółu - Chiron
>>>>>>> by mnie za to zaciukał ;- ) Twoje 'zapędzone w złą stronę' wnioski.
>>>>>> Nie macie takiek władzy. Ani do oceny, co jest złe
>>>>> Ty też. Nie jesteś BOGIEM.
>>>> O, znowu insynuacja. Jakobym to twierdziła :>
>>> Wierzę w jednego Boga, * Ojca wszechmogącego, * Stworzyciela nieba i
>>> ziemi, * wszystkich rzeczy widzialnych i niewidzialnych.
>>> Za wyznaniem wiary.
>>> To co Ty czasem proponujesz to grzech pychy.
>>>
>>> Miejscem, gdzie szczególnie wyraźnie ujawniają się różne rodzaje pychy,
>>> są małe wspólnoty - zwłaszcza rodzina. Jeśli wspólnoty te funkcjonują
>>> dłużej, nie udaje się ukryć tej typowej dla pychy postawy wymuszania na
>>> innych miłości takiej, jakiej potrzebuję. Im bardziej ktoś został
>>> zraniony, tym ostrzejsze jest owo domaganie się. Najczęściej przybiera
>>> ono formę pretensji i żalów. Rzadko kto uświadamia sobie wtedy, że za tą
>>> postawą kryje się koncentracja na sobie (bycie dla siebie bożkiem) i
>>> bunt wobec konkretnej rzeczywistości, jaką dał mi Bóg. Pretensje i żale
>>> to też pewna strategia pychy i forma przemocy, aby inni, którzy chcą
>>> uważać się za dobrych i godnych miłości, przyjęli moje warunki, abym
>>> stanął w centrum ich zainteresowania. Pycha zawsze ma tę tendencję, by
>>> ograniczać wolność innych i urządzać świat na moich często nie do końca
>>> uświadomionych warunkach, zawsze też posługuje się jakąś formą przemocy
>>> od najbardziej prymitywnych form przymusu zewnętrznego i gwałtu, poprzez
>>> różnorakie intrygi, aż po wzbudzanie poczucia winy i takiego udręczenia,
>>> że drugi już nie ma wyboru i musi się ugiąć.
>>>
>>> Za http://www.opoka.org.pl/biblioteka/T/TS/pycha-ubodzy
3.html
>>
>> Aha - i tylko dlatego, ża JA się nie uginam, to dręczenie jest po MOJEJ
>> stronie...
>
> Jasne.
> Pozdrowienia dla spowiednika.
Spowiednik nic nie ma do tego, JAK ja interpretuję własne postępowanie.
Czasem jestem nadgorliwa w obwinianiu się - wolę tak.
|