Strona główna Grupy pl.rec.dom Wiertarka udarowa 1050W w Biedro vs. Power Force 1100W w Tesco Re: Wiertarka udarowa 1050W w Biedro vs. Power Force 1100W w Tesco

Re: Wiertarka udarowa 1050W w Biedro vs. Power Force 1100W w Tesco

From: GAD Zombie <g...@U...gad.USUN.art.pl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Wiertarka udarowa 1050W w Biedro vs. Power Force 1100W w Tesco
Date: Mon, 04 Aug 2014 10:32:25 +0200

W dniu 2014-08-04 08:02, astro pisze:
> Potrzebuje wiertarke do okazjonalnego wiercenia otworow w metalu (raczej do
> 8, gora 10mm). Najczesciej jednak operowalbym w... aluminium. Zalezy mi na
> precyzji (malych luzach bocznych mocowania wiertla), gdyz czasami chcialbym
> stosowac wiertla o malej srednicy. Czy ktos z Was mial moze do czynienia z
> wiertarkami
>
> - "bezimienna" 1050W (na pudelku znajduje sie jedynie informacja o
> importerze - Vershold Polska) dostepna w Biedronce (109zl)
> www.produkty-z-bdr.blogspot.com/2014/07/wiertarka-ud
arowa-1050-w-z-biedronki.html
> Prawdopodobnie ma ona mocowanie na zwykle wiertla cylindryczne, nie SDS
> Plus jak czytamy na stronie.
>
> - Power Force 1100W (marka wlasna Tesco) do kupienia za 99zl w Tesco
> http://potravinydomov.itesco.sk/sk-SK/ProductDetail/
ProductDetail/2005101852105
> ?
>
> Ostatnio Lidl zalewa nas mlotowiertarkami z SDS Plus (podobno niezbyt
> stabilne mocowanie dla wiertel). Mocna "zwykla" wiertarka udarowa byla w
> ofercie daaawno temu.
> www.fanlidla.pl/gazetka/2012.12.03.narzedzia/8163,Ud
arowa,wiertarka
> [...]
> przy niewielkim obciazeniu oraz dbaniu o nieprzegrzanie nie powinny chyba
> sprawiac problemow...
> Zdaje sobie sprawe z braku czesci zamiennych i problemach z pogwarancyjna
> naprawa takich "wynalazkow".
>
> Moze znacie jeszcze inne wiertarki za ~100zl godne okazjonalnych, niezbyt
> obciazajacych robot?
>
> Wiem, ze 500W wystarczylaby do moich celow, licze jednak, ze formalnie
> mocniejsze urzadzenia beda solidniejsze, a tym samym bardziej bezawaryjne.
> Okazjonalnie moglbym tez wiercic w scianie (stare cegly).

Osobiście odradzałbym takie tanie wynalazki. Lepiej kup wiertarkę za
trochę więcej, ale będziesz miał ją na długie lata. Taki szajs zwykle
rozpada się przy pierwszym zetknięciu z twardym materiałem i na co Ci to
wtedy? Nic porządnie tym nie wywiercisz.
To samo dotyczy tanich wierteł. Lepiej kupić porządne wiertło niż "super
komplet super wytrzymałych super wierteł" za 3,50PLN, które łamią się
same, albo po prostu nie wiercą :).

Ja sobie kupiłem kilka lat temu mniej więcej taką:
http://www.agito.pl/blackdecker-wiertarka-udarowa-75
0w-kr705k-2115-535255.html
Nie pamiętam dokładnego modelu, wygląda prawie tak jak ta. Kosztowała
też coś koło 300-400 PLN. Do dziś nic jej nie dolega, wierci pięknie,
wygodnie i bez problemów. Wczoraj wierciłem nią w betonie otwory 10mm x
50mm. Zajęło mi to 10 minut i specjalnie się nie zmęczyłem.
Dla porównania kiedyś miałem pożyczoną starą wiertarkę z bardzo marnymi,
właśnie tanimi, wiertłami. Wywiercenie 4 otworów w betonie zajęło mi
ponad godzinę. Koszmar. Dla takiej męczarni nie warto oszczędzać.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/ http://sadist.art.pl/